کد خبر : 274101
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ - 14:56
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

فعال اصولگرا: دولت خودش را با مرغ و تخم‌مرغ درگیر کرده و به آلودگی هَوا توجهی ندارد

عضو اسبق شورای شهر گفت: دولت باید مدیریت یکپارچه ای را برای کاهش آلودگی هوا اعمال کند اما آنقدر با مشکلات خرد مثل تأمین مرغ و تخم مرغ خودش را درگیر است که وقتی برای تدبیر مشکلات کلان همچون رفع آلودگی هوا ندارد.

فعال اصولگرا: دولت خودش را با مرغ و تخم‌مرغ درگیر کرده و به آلودگی هَوا توجهی ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فردانیوز نوشت: آلودگی هوا جز لاینفک مشکلات کشور شده است و گویی از این پس مردم در کنار سختی های معیشتی باید به آلودگی هوا نیز عادت کنند.

حسن بیادی درباره دلایل آلودگی هوا در کشور گفت: در یک کلمه علت این مسئله را باید بی‌عرضگی مدیریتی دانست چراکه سالهاست مسئولان وعده اصلاح رویه و رفع عوامل و بسترهای آلودگی هوا را می دهند اما وضع که بهتر نمی شود بدتر هم می شود.

وی افزود: البته بخشی از آلودگی هوا طبیعت زندگی شهری است، وقتی سالی حجم قابل ملاحظه ای خودرو به تعداد خودروهای کشور اضافه می شود اما در مقابل حتی ۱۰ هزار خودرو فرسوده اسقاط نمی شود؛ افزایش آلودگی هوا از سالی به سال دیگر طبیعی به نظر می رسد. با این وجود راه های تجربه شده موفقی در جهان برای مبارزه با آلودگی هوا وجود دارد که می تواند مورد توجه مسئولان قرار گیرد اما این اتفاق نمی افتد.

این عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه گام نخست برای مبارزه با آلودگی هوا مدیریت یکپارچه دستگاه های متولی در این حوزه است، یادآور شد: از بخش های مختلف دولت همچون وزارت صمت، وزارت شهرسازی، وزارت نفت، سازمان محیط زیست تا شهرداری و راهنمایی و رانندگی اگر در حوزه تحت مسئولیت خود گام هماهنگ و تکمیل کننده ای را با سایر دستگاه ها برای رفع آلودگی بردارند قطعا و حتما نتایج مثبت این مسئله در کوتاه مدت و میان مدت مشهود و ملموس خواهد بود.

وی ادامه داد: صنایع خودروسازی ما استانداردهای لازم را در ساخت خودرو کم مصرف رعایت نمی کنند و هیچ اقدامی برای تولید صنعتی خودرو برقی انجام ندادند، حتی اراده قوی برای واردات خودروهای برقی وجود ندارد؛ وزارت نفت مدیریتی بر ارتقا سوخت با کمترین آلودگی اعمال نمی کند، وزارت شهرسازی مدل مناسب برای هر شهر و منطقه را ندارد یا اگر دارد جدیتی برای پیگیری اجرای این مدل ها به خرج نمی دهد. سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه ها نیز از استانداردهای روز جهانی کاملا عقب مانده اند. سازمان محیط زیست نیز اقتدار لازم را برای نظارت بر صنایع آلاینده و آلوده کننده محیط زیست ندارد.

بیادی اظهار کرد: شهرداری موظف به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه ریلی است . اگر حمل و نقل شهری و حومه ای قوی و گسترده ریلی داشتیم بسیاری از افراد به جای استفاده از خودروی شخصی از قطار برای تردد بین خانه و محل کار، محل تحصیل یا تردد شهری و بین شهری استفاده می کردند.

وی افزود: دستگاه های فرهنگی نیز در حوزه فرهنگ سازی برای مبارزه با آلودگی هوا کم کاری مشهودی داشتند؛ آنها باید در توسعه فرهنگ صحیح رانندگی، زندگی شهری سالم و محافظت از محیط زیست برای نسل های آینده اقدامات موثری در قالب فعالیت های مختلف انجام می دادند که متأسفانه اگر نگوییم هیچ کاری نکردند، باید یادآور شویم اقدامات شان خیلی خیلی ناچیز بوده است.

این فعال سیاسی گفت: راهنمایی و رانندگی در آخرین حلقه این زنجیره قرار دارد که باید با اعمال قوانین در این حوزه نظم و انضباط در ترافیک شهری را در حالت بهینه خود قرار دهد و از پلاک کردن خودروهای غیراستاندارد و آلوده کننده هوا خودداری و از رده خارج سازی خودروهای فرسوده را تسریع کند.

وی ادامه داد: رابط همه حلقه های این زنجیره دولت است که باید مدیریت یکپارچه ای را برای کاهش آلودگی هوا اعمال کند اما آنقدر با مشکلات خرد مثل تأمین مرغ و تخم مرغ خودش را درگیر است که وقتی برای تدبیر مشکلات کلان همچون رفع آلودگی هوا ندارد.

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است