کد خبر : 273519
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۴ - 10:56
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

“شرکت دانش‌بنیان فیده” پیشگام در تولید پهپاد‌های کشاورزی

-

“شرکت دانش‌بنیان فیده” پیشگام در تولید پهپاد‌های کشاورزی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فیده از حضور این مجموعه دانش‌بنیان و پیشگام در تولید پهپادهای کشاورزی در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی در خوزستان خبر داد.

پیمان امیری‌لاریجانی در گفتگو با خبرنگاران؛ اظهار داشت: شرکت دانش بنیان فیده با پشتوانه بیش از دو دهه تجربه اعضا مشغول به فعالیت در حوزه کشاورزی هوشمند می‌باشد و از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای این شرکت، تولید پهپادهای کشاورزی است.

وی افزود: پس از تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه پهپادی علیه کشورمان که باعث محروم شدن از این تکنولوژی و منجر به تعطیلی سم‌پاشی هوشمند توسط پهپادهای فوق پیشرفته گردید، این مجموعه پس از ۲ سال تلاش بی‌وقفه و صرف هزینه‌های گزاف در جهت عملیاتی و بومی‌سازی آن و در راستای تولید دانش‌بنیان، ضمن ساخت بخش عمده‌ای از قطعات اصلی آن در داخل کشور، موفق به طراحی نرم‌افزار و سخت‌افزار خاصی گردیده که با شرایط جغرافیایی کشورمان سازگاری کامل داشته باشد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فیده بیان کرد: این مجموعه با بهره‌مندی از توان و دانش متخصصان جوان کشورمان، این پرنده با ارزش که بدون کوچک‌ترین وابستگی نرم‌افزاری، یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین ابزارهای سم، بذر و کودپاش هوشمند می‌باشد را عملیاتی نموده و مجددا با افتخار شروع به ارائه خدمات به کشاورزان‌مان نموده که در مسیر این خدمت‌گذاری، موفق به اخذ مجوز AOC (ایرلاین) پهپادی از سازمان هواپیمایی کشوری با شماره گواهینامه IR.OA.135 و تاییدیه‌های وزارت جهادکشاورزی شده که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعددی نیز شده‌است.

وی ادامه داد: با عنایت به ویژگی‌های ممتاز این پرنده جهت استفاده در مزارع کشورمان علی الخصوص استان‌های جنوبی همچون خوزستان بزرگ که نقش مهمی در کشاورزی کشور و خودکفایی دارند و از آنجائی که سم‌پاشی هوشمند ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب (۹۸٪), سموم (تا ۴۰٪)، انرژی (تا ۲۵%) و نهاده‌های کشاورزی, دقت و سرعت عمل بیشتری (تا ۵۴ برابر) در جهت مبارزه سریع بر علیه آفات و بیماری‌ها دارد، نیاز و درخواست کشاورزان به این نوع سم‌پاشی روز به روز در حال افزایش چشمگیری می‌باشد.

اخبار مرتبط:
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان

با بهره برداری از جاده قلعه چنعان، فولاد خوزستان گام مهم دیگری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برای رفاه مردم منطقه برداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است