کد خبر : 272934
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - 10:34
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

قاتل صاحب ساندویچی، قصاص شد / ۲ نفر در زندان قزل‌حصار از اعدام نجات یافتند

حکم قصاص مردی که صاحب یک ساندویچی را کشته بود، اجرا شد اما 2 محکوم دیگر از چوبه دار نجات یافتند.

قاتل صاحب ساندویچی، قصاص شد / ۲ نفر در زندان قزل‌حصار از اعدام نجات یافتند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ همشهری نوشت: سحرگاه دیروز، ۳قاتل در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند اما یکی از آنها قصاص شد و دو نفر دیگر فرصت زندگی یافتند.

تنها مردی که دیروز به دار مجازات آویخته شد، بیست و هشتم خرداد سال ۹۷صاحب یک ساندویچی را به قتل رسانده بود. آن روز گزارش قتل مردی ۶۵ساله به پلیس پایتخت اعلام شد. جسد او مقابل یک مغازه ساندویچی افتاده و با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. بررسی‌ها حاکی از آن بود که مقتول صاحب مغازه ساندویچی بوده و درست مقابل محل کارش به قتل رسیده بود. با انجام تحقیقات مشخص شد که عامل جنایت از مدتی قبل با مقتول دچار اختلاف شده بود؛ به‌طوری که چند روز قبل از قتل ‌ سراغ مقتول رفته و وی را به‌شدت مورد ضرب و جرح قرار داده بود. وی حتی قصد داشته با مواد اشتعال‌زا مغازه مقتول را به آتش بکشد اما با حضور همسایه‌ها و کسبه محل موفق به این کار نشده و گریخته بود. اما دوربین‌ها نشان می‌داد که وی روز حادثه قدم در مغازه مقتول گذاشته و با وی درگیر شده و سپس جانش را گرفته بود. با این سرنخ، متهم به قتل دستگیر شد و در باز‌جویی‌ها به جنایت اعتراف کرد. وی پس از محاکمه در دادگاه به قصاص محکوم شد که حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید.

به این ترتیب شمارش معکوس برای قصاص قاتل شروع شد تا اینکه وی روز چهارشنبه پیش از طلوع خورشید پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

دومین اعدامی، چهاردهم آذر سال ۹۸مقابل قهوه‌خانه‌ای در مسعودیه مرتکب جنایت مسلحانه شد. وی روز حادثه با دوستانش به مقابل قهوه‌خانه رفت و آنجا را به رگبار بست. در این حادثه‌یک راننده تاکسی اینترنتی و مردی جوان به قتل رسیدند و پسری۱۳ساله با شلیک گلوله مجروح شد. تحقیقات نشان داد‌ متهمان با تهیه سلاح کلاشنیکف و قمه، از ورامین به مقابل قهوه‌خانه رفته‌اند و قصد داشته‌اند از فردی که با وی در فضای مجازی کری‌خوانی داشتند و به آنها توهین کرده بود انتقام بگیرند. این در حالی بود که شخص مورد نظر در قهوه‌خانه حضور نداشت و آنها جان ۲مرد بی‌گناه را گرفتند.

آنها در نهایت دستگیر شدند و متهم ردیف اول در دادگاه کیفری به جرم ۲فقره قتل به قصاص و به اتهام محاربه از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. او مدتی قبل، پای چوبه دار رفت اما اولیای‌دم قربانیان این جنایت به او مهلت دادند و مرد جوان به زندان برگشت. در این پرونده چنانچه اولیای دم مقتولان، قاتل را می‌بخشیدند، او درنهایت به جرم محاربه اعدام می‌شد. به این ترتیب سحرگاه چهارشنبه وی پای چوبه دار رفت تا به جرم محاربه اعدام شود، اما از روز قبل توبه‌نامه‌ای نوشته بود تا او را ببخشند. همین موجب شد تا حکم او متوقف شود و به زندان برگردد.

آخرین مردی که دیروز پای چوبه دار رفت و قصاص نشد، غلام نام داشت. وی۱۴سال قبل در درگیری با همدستی۴ نفر از دوستانش پسر جوانی را به نام حمید در شهرستان شهریار به قتل رساندند، آنها با مقتول از قبل اختلاف و کری‌خوانی داشتند تا اینکه روز یازدهم فروردین سال ۸۸ درگیری میان آنها رخ داد و به جنایت ختم شد. در این پرونده، غلام و ۲ نفر از دوستانش که ضربات آنها کشنده بود به قصاص محکوم شدند و پرونده آنها برای سیرمراحل اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده شد. همزمان با سیرمراحل تشریفات اجرای حکم قصاص ولی دم که مادر مقتول است۲ نفر از متهمان را بخشید اما حاضر به بخشش غلام نشد و اصرار داشت که وی باید به دار مجازات آویخته و مجازات شود.سحرگاه دیروز درحالی‌که طناب‌دار به گردن غلام قرار ‌ و قاتل در یک قدمی مجازات قرار داشت به گریه و التماس افتاد تا مادر مقتول، زندگی وی را نجات بدهد.از سوی دیگر آخرین تلاش‌های تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای نجات قاتل ادامه داشت تا اینکه مادر مقتول در واپسین لحظات دلش به رحم آمد و به احترام ایام فاطمیه به قاتل مهلت داد. به این ترتیب وی با خوشحالی به زندان برگشت و این در حالی است که تلاش برای جلب رضایت ولی‌دم ادامه دارد.‌

اخبار مرتبط:
سردار رادان: اقدام انتظامی در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
سردار رادان: اقدام انتظامی در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دشمن می‌خواهد ضد ارزش‌ها را ارزش نشان دهد و به ارزش‌ها خدشه وارد کند و این یعنی بدون سلاح از درون به ما حمله کرده است. ضد عملیات "وعده صادق" یعنی تهی کردن ما از درون که دشمنان با شدت بیشتری از قبل می‌خواهند آن را انجام دهند.

معاون وزیر کشور: رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
معاون وزیر کشور: رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.

وکیل توماج صالحی: توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود
وکیل توماج صالحی: توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است