کد خبر : 272097
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - 11:44
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

فرماندار اصفهان:

تشکیل «هیات‌های اندیشه‌ورزِ انتخابات» در اصفهان ضروریست

فرماندار اصفهان گفت: تشکیل «هیات‌های اندیشه‌ورزِ انتخابات» در ۲۰ منطقه اصفهان با مشارکت چهره‌های پیشکسوت و معتمدان محلی ضروریست.

تشکیل «هیات‌های اندیشه‌ورزِ انتخابات» در اصفهان ضروریست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدعلی احمدی در نشست با شماری از معتمدان و رییسان ستادهای انتخابات ۲۰ منطقه اصفهان افزود: چهره‌های پیشکسوت و مُجرب سیاسی و انتخاباتی باید راهنما، مشاور و همراه جوانان در برگزاری انتخابات باشند تا آنها بتوانند در اجرای این فرایند مهم کشور با ابتکار عمل خود، مراحل این رویداد سرنوشت‌ساز را عملیاتی و اجرایی کنند.

به نوشته ایرنا؛ وی با بیان اینکه تجربه معتمدان محلی و پیشکسوتات در عرصه‌های مختلف انتخابات راهگُشاست، افزود: در برگزاری انتخابات نیازمند تحول هستیم که مستلزم تجربه و جوانگرایی است، از این رو در تثبیت این فرایند، مشورت و پشتیبانی افراد با تجربه‌تر ضرورت دارد.

احمدی افزود: معتمدان محلی و پیشکسوتان در فاصله باقی مانده تا انتخابات باید با هم‌اندیشی به جوانان در اجرای انتخاباتی سالم و پرشور ایده بدهند و در جلسات ستادهای مناطق حضور یابند و تجربیات خود را در باره انتخابات در اختیار اعضای ستادها قرار دهند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر و ارائه ایده‌های نو برای افزایش آراء صندوق‌ها، باید در اولویت برنامه‌های ستادهای مناطق انتخابات قرار بگیرد، افزود: شناسایی و استفاده از ظرفیت پایگاه‌های بسیج، دانش‌آموزان، دانشجویان، کانون‌های فرهنگی، ائمه جماعات و نُخبگان محلی برای افزایش مشارکت در انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

احمدی اضافه کرد: اعضای شعبه‌های اخذ رای نیز در باره تعیین محل صندوق‌ها و هر آنچه به مشارکت حداکثری منجر می‌شود، خلاقیت و ابتکار عمل داشته باشند و در این زمینه لازم است آمار صندوق‌های اخذ رأی انتخابات قبلی دریافت و تجزیه و تحلیل لازم روی آنها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شعبه‌های اخذ رأی باید افرادی مُقید، خوش رفتار، محبوب، موجه، علاقه‌مند به آموزش و آشنا با مفاهیم فناوری اطلاعات باشند.

پس از پایان فرایندهای قانونی، ۷۲۵ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان نام نویسی و ۲۷ نفر از آنها با مراجعه به فرمانداری، انصراف خود را اعلام کردند. ۵۷ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات اجرایی انتخابات استان اصفهان تأیید صلاحیت، ۲۳ درصد عدم تأیید صلاحیت و ۲۰ درصد عدم احراز صلاحیت شدند.

اکنون متقاضیانی که از سوی هیات های اجرایی عدم تأیید یا عدم احراز صلاحیت شدند در فرصت مقرر شده اعتراض خود را به هیأت نظارت شورای نگهبان اعلام کردند و هیأت نظارت نیز در فرصت ۵۰ روزه‌ای که دارد، اعتراضات را بررسی می‌کند.

ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری نیز با مشارکت ۳۶ داوطلب در اصفهان انجام شد و مرحله بعدی در این فرایند یعنی بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، در حال انجام است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است