کد خبر : 271846
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - 19:13
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

کیهان از بکاربردن کلمه خالص‌سازی توسط اصلاح‌طلبان عصبانی شد

روزنامه حسین ریعتمداری نوشت: جریان مدعی اصلاحات مدتی‌ است با تکیه بر کلیدواژه خالص‌سازی سعی بر خودنمایی، مظلومیت و پوشش خرابکاری‌های گذشته خود را دارند. واژه‌ای که به واسطه آن هم قصد بالا آوردن خود را دارند و هم با این کار امید و رقابت را از انتخابات مجلس می‌گیرند.

کیهان از بکاربردن کلمه خالص‌سازی توسط اصلاح‌طلبان عصبانی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه کیهان با انتشار مطلبی درباره انتخابات نوشت: با شروع انتخابات مجلس یازدهم تاکید مدعیان اصلاحات بر روی کلمه خالص‌سازی افزایش پیدا کرد. گویا این کلمه برای سرپوش گذاشتن بر روی خرابکاری‌های گذشته‌شان است.
جریان مدعی اصلاحات مدتی‌ است با تکیه بر کلیدواژه خالص‌سازی سعی بر خودنمایی، مظلومیت و پوشش خرابکاری‌های گذشته خود را دارند. واژه‌ای که به واسطه آن هم قصد بالا آوردن خود را دارند و هم با این کار امید و رقابت را از انتخابات مجلس می‌گیرند.
لازم است برخی از اقدامات دولت مدعی اصلاحات را که دو دوره دولت را در دست داشت یادآور شویم. شکست پروژه برجام، برهم زدن روند طبیعی بازار بورس، عدم تخصیص اعتبار و بودجه در حوزه مسکن (همچنین عدم تکمیل مسکن‌ مهر)، ایجاد و پایه‌گذاری ابرتورم در ایران به علت سیاست‌های غلط، عدم ارتباط‌گیری و تجارت و صادرات با کشورهای همسایه و دیگر کشورها به علت مذاکره با غرب، افزایش نقدینگی، رکود شدید کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، به‌جا گذاشتن بدهی‌های کلان برای دولت بعد و… همه و همه در دولت روحانی به‌خصوص دوره دوم کلید خورد.
حال با این اوصاف، مردم اعتماد خودشان را از دست دادند و در انتخاب دولت جدید تجدیدنظر کردند. این امر بدیهی را با کلمه خالص‌سازی نمی‌توان به حاشیه برد، بلکه این کارآمدی و اقدامات افراد است که صلاحیت آنها را نشان می‌دهد.
تا قبل از انتخابات مجلس دوازدهم و ثبت‌نام‌های آن صحبت از عدم شرکت در انتخابات را می‌زدند. در مرحله بعد یعنی رد صلاحیت‌ها (که یکی از کمترین آمارهای رد صلاحیت در ادوار مجلس را به خود اختصاص داد) دم از خالص‌سازی می‌زنند.
این حجم از هجمه‌هایی که وارد می‌کنند تا در مسند اعمال نظر و قدرت قرار بگیرید برای چیست؟ برای جایگاهی است که خودتان می‌گویند اختیاری برای انجام کار نداریم و به ما اجازه کار نمی‌دهند؟ یا مطرح کردن خودشان در سطح جامعه با پروپاگاندای رسانه‌ای؟
جریان اصلاحات با صندوق رای و رای مردم مشکل دارد. رفتارشناسی مدعیان اصلاحات حکایت از آن دارد که این طیف نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات. به عنوان نمونه در سال ۱۳۸۸ این جریان سیاسی، شکست در انتخابات را نپذیرفته و «دروغ تقلب» را مطرح کرده و جشن مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات را به آشوب و التهاب بدل کرد. فعالین این طیف بعدها اعتراف کردند که «تقلب، اسم رمز آشوب بود.»

اخبار مرتبط:
صادق زیباکلام: مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولتِ رئیسی است
صادق زیباکلام: مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولتِ رئیسی است

استاد دانشگاه تهران گفت: ویژگی مهم دیگری که در این دولت دیده می‌شود، مخالفت با جریانات آزادی‌خواه و دموکراسی‌خواه بوده و اینکه همه مشکلات را به گذشتگان نسبت دهند. در واقع مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن، مهمترین ویژگی دولت آقای رئیسی است و هیچ طرح و برنامه‌ای از ابتدای این دولت وجود نداشت که عده‌ای براساس آن بگویند درباره مسائل مختلف بعد از مطالعه، برنامه‌ریزی، همفکری با دانشگاهیان و مدیران با تجربه وعده‌هایی را مطرح کنند.

رئیسی: اغتشاشات خیابانی راه انداختند و تحریم کردند، ولی زهی خیال باطل / در عملیات وعده صادق دماغ دشمن را به خاک مالیدیم
رئیسی: اغتشاشات خیابانی راه انداختند و تحریم کردند، ولی زهی خیال باطل / در عملیات وعده صادق دماغ دشمن را به خاک مالیدیم

سید ابراهیم رئیسی گفت: برخی می خواستند در کشور اعلام کنند که باید سایه جنگ را کوتاه کرد و روی موشک و توان نطامی خود معامله کرده و برجام ۲ و ۳ را روی میز بگذاریم، ولی رهبری گفتند برجام ۱ چه شد که ۲ و ۳ را روی میز بگذارید و موشک قابل معامله نیست. در عملیات وعده صادق دیدید چگونه دماغ دشمن به خاک مالیده شد. گفتمان ما عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی.

محمد مهاجری: رئیسی تنها کاری که می‌کند این است که کاغذی را که به دستش می‌دهند،‌ می‌خواند
محمد مهاجری: رئیسی تنها کاری که می‌کند این است که کاغذی را که به دستش می‌دهند،‌ می‌خواند

تحلیلگر سیاسی اصولگرا به گفت: «صحبت رئیس‌جمهور با رسانه ملی به‌صورت کلی مسئله‌ای نادرست نیست اما اینکه این رسانه به مثابه یک تریبون یک‌‌طرفه و بدون چالش برای بیان گفته‌های رئیس‌جمهور باشد، نه برای شخصیت رئیس‌جمهور امتیازی محسوب می‌شود و نه برای صداوسیما به لحاظ شأن حرفه‌ای و رسانه‌ای ارزشی به حساب می‌آید.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است