کد خبر : 270096
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ - 08:10
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

پایان کار ساختمان منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی شد

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پایان کار به ساختمان‌های جدیدالاحداث فقط در صورت رعایت مباحث زیست محیطی و مدیریت انرژی داده می‌شود.

پایان کار ساختمان منوط به رعایت استانداردهای زیست محیطی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ احمدرضا طاهری اصل، رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در نشست خبری با رسانه‌ها با موضوع ساختمان‌های پایدار اظهار داشت: ساختمان‌های سبز به لحاظ جنبه‌های سیاسی سبب کاهش وابستگی به منابع خارجی می‌شود.

به نوشته فارس؛ وی افزود: ساختمان‌های سبز به لحاظ جنبه‌های اجتماعی سبب حمایت از مشتری، حفاظت از پارک‌ها و ساختمان‌های تاریخی و بافت فرسوده، تامین دسترسی برای افراد معلول و تامین مسکن ارزان قیمت می‌شود.

طاهری اصل گفت: بیان ارتباط عمیق با زمین و طبیعت، اتکا به خود و برآوردن گرایش به زیبایی از ویژگی‌های ساختمان پایدار است، وقتی می‌گوییم اصفهان من شهر زندگی، باید از همه لحاظ اصفهان شهر زندگی شود.

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه بدون ارزیابی هیچ چیز قابل کنترل نیست، بیان کرد: استفاده از استانداردهای بین‌المللی و استفاده از مقررات ملی و اجباری و سیستم ارزیابی سرو سبز ایران، می‌توان سیستم ساختمان‌های سبز را ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، پایان کار به ساختمان‌های جدید الاحداث از ابتدای سال ۱۴۰۲ در صورت رعایت مباحث زیست محیطی و مدیریت انرژی ارائه می‌شود و باید گواهی انطباق انرژی را در ورودی نصب شود.

طاهری اصل افزود: مردم باید بدانند اگر سیستم رتبه‌بندی در بحث ساختمان‌ها اعمال شود سه مزیت اصلی دارد یکی مزیت محیطی، دوم مزیت اقتصادی و سوم مزیت اجتماعی که همان سه اصل توسعه پایدار هستند.

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور از فواید کلی سیستم رتبه‌بندی می توان به کمک به اقتصاد ملی و خانواده، برندسازی اخلاق مدارانه در بین سازندگان و مهندسان، کاهش مصرف مواد و منابع و کاهش ضایعات شهری و حفظ ذخایر آبی و انرژی، کاهش آلودگی محیط زیست و ایجاد رقابت بین سازندگان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر عمر مطلوب ساختمان‌های کشور بین ۲۰ تا ۲۵ سال است که با سیستم ساختمان پایدار به ۵۰ سال می‌رسد.

محمد بهاروند، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در ادامه این نشست گفت: پایداری که ما به دنبال آن هستیم، یک پایداری سه گانه است و به نوعی یک توازن است که در بحث‌های محیطی و اقتصادی و اجتماعی باید به صورت همزمان اتفاق بیفتد. وی خاطرنشان کرد: همایشی با عنوان «پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت» در ۱۵ و۱۶ آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد و امیدواریم همراه با سایر ارگان‌ها و حتی مهندسان معماری گام موثری برداریم.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است