کد خبر : 269568
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۸ - 09:30
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

استاندار اصفهان: رئیس‌جمهوری از عملکرد ضعیف بانک‌ها در نهضت ملی مسکن گلایه‌ دارد

استاندار اصفهان با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن شرایط را در سراسر کشور محدود کرده، گفت: ریاست‌جمهوری در آخرین جلسه شورای عالی مسکن، از نحوه عملکرد بانک‌ها گلایه کردند.

استاندار اصفهان: رئیس‌جمهوری از عملکرد ضعیف بانک‌ها در نهضت ملی مسکن گلایه‌ دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در نشست شورای مسکن استان و بررسی عملکرد بانک‌ها در تخصیص تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و بررسی پیشرفت طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در شهرستان دهاقان ضمن آرزوی توفیق و نصرت برای رزمندگان جبهه مقاومت در فلسطین و نابودی هر چه سریع‌تر رژیم صهیونسیتی، گفت: عملکرد بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور شرایط را به نحوی محدود کرده است که ریاست‌جمهوری نیز در آخرین جلسه شورای عالی مسکن، از نحوه عملکرد بانک‌ها گلایه کردند.

به نوشته فارس؛ وی ادامه داد: همچنین حسب تأکید ریاست جمهوری بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلف هستند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت این موضوع با تأکید رئیس جمهور، مالیاتی برابر ۲۰ درصد تعهد انجام نشده از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مستنکف اخذ و به خزانه داری کشور واریز می‌شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: از این رو بایستی گزارشی از عملکرد بانک‌های استان (دولتی و خصوصی) به صورت جداگانه و به تفکیک عملکرد در هر شهرستان تهیه و وضعیت عملکرد بانک‌های استان در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن در استان ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف یکی از گلوگاه‌های اساسی پیشرفت پروژه‌های ساخت مسکن، بانک معرفی می‌شود که به میزان قانونی از طرح‌ها حمایت و پشتیبانی نمی‌کند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: از این رو همه بانک‌ها اعم از خصوصی و دولتی بایستی براساس سهم خود نسبت به سیاست‌های کشور و دولت در حوزه مسکن ایفای نقش کنند.

مرتضوی تصریح کرد: عملکرد ضعیف بانک‌ها در حمایت از طرح نهضت ملی مسکن پذیرفتنی نیست، در این راستا از نحوه عملکرد و پیشرفت بانک‌ها در این طرح صورت ماهیانه در شورای مسکن گزارش ارائه شود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: بعنوان نماینده دولت مکلف هستیم گزارش عملکرد بانک‌ها در حوزه ارائه تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن را به ریاست جمهوری اعلام کنیم.

وی افزود: انتظار می‌رود عملکرد ضعیف بانک‌ها در حمایت از طرح نهضت ملی مسکن به صورت مکتوب به مدیریت استان اعلام شود.

تا پایان سال ۴۰ واحد و سال بعد ۶۸ واحد مسکن ملی دهاقان تکمیل می شود

در بخش دوم این جلسه پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دهاقان توسط فرماندار این شهرستان ارائه و جزییات پروژه‌های شهرستان، اراضی الحاقی، خدمات زیرساختی و … مورد بررسی قرار گرفت.

علی جمشیدیان، فرماندار شهرستان دهاقان گفت:تا پایان سال‌جاری، ۴۰ واحد توسط بنیاد مسکن و ابتدای سال آینده ۶۸ واحد دیگر در این شهرستان تکمیل می‌شود.

وی افزود: به منظور آغاز پروژه ۱۳۰۰ واحدی شهرستان دهاقان نیز برنامه‌ریزی انجام شده و یک تا دو ماه آینده مراحل ساخت این مجموعه آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط:
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز
آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: کار تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به همت خیر مدرسه‌ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در اصفهان آغاز شد.

چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر در شهرستان اردستان مبتلا به بیماری دیابت هستند که ضرورت دارد به این مهم توجه شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است