کد خبر : 269243
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - 11:29
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیر بهینه‌سازی شهرداری اصفهان خبرداد؛

تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری اصفهان به ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان تا ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست تخفیف می‌دهد.

تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری اصفهان به ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید مهدی حسینی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار داشت: شهرداری اصفهان در نظر دارد برای حمایت از افرادی که ساختمان سازگار با محیط زیست در این شهر احداث کنند تا ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف دهد.

به نوشته مهر؛ وی، تفکیک پسماند، بهینه سازی مصرف انرژی و استفاده از پنل‌های خورشیدی را از جمله ویژگی‌های ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست برشمرد و افزود: در حال حاضر در شهر اصفهان دو ساختمان سازگار با محیط زیست وجود دارد که یکی ساختمان خدمات شهری منطقه سیزده شهرداری است که انرژی صفر بوده و نیاز آن از محل انرژی‌های پاک تأمین می‌شود و دومی ساختمان انرژی مضاعف است که ۲.۶ برابر مصرف انرژی پاک تولید می‌کند.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهرداری اصفهان یکی از اهداف این حوزه را مدیریت مصرف انرژی در شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه آن دانست و گفت: راه‌کار کاهش ناترازی انرژی، توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است.

حسینی با بیان اینکه شهرداری اصفهان با بیش از یک هزار و ۸۰۰ اشتراک، بزرگترین مصرف کننده بخش عمومی است که سالانه ۹۳ هزار مگاوات برق مصرف می‌کند، افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون افزایش مصرف برق در شهرداری نداشتیم که این نشان می‌دهد در بخش‌های مختلف بهینه سازی مصرف مؤثر بوده است.

وی همچنین توسعه و تجهیز سرویس‌های بهداشتی در شهر اصفهان را موضوع مهمی دانست و ادامه داد: هم اینک ۳۰۰ دستگاه سرویس بهداشتی در شهر اصفهان و مناطق مختلف وجود دارد که روزانه تعمیر می‌شود که هزینه بسیاری دارد.

مدیر بهینه سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سرویس‌های بهداشتی پُرتابل (قابل جابه‌جایی) نیز در برخی مناطق شهر جانمایی شده است، اضافه کرد: برای توسعه و تجهیز سرویس‌های بهداشتی در اصفهان امسال بودجه خوبی تخصیص یافته است.

حسینی همچنین بدون اشاره به آمار، سرقت و تخریب تأسیسات شهری را زیاد خواند و ابراز داشت: سالانه ۱۰ درصد از تأسیسات شهری اصفهان تخریب یا سرقت می‌شود که سرقت‌ها بیشتر شامل فلزات است و برای مثال هر روز صبح تأسیسات بازی سرقت می‌شود که ما سریع جایگزین می‌کنیم.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است