کد خبر : 269023
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - 17:01
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: دولت رئیسی تا دو سال دیگر هَم نمی‌تواند مسکن بسازد

یحیی ابراهیمی نماینده دلفان می‌گوید: دو سال دیگر هم، مثل همین دو سال می‌گذرد و کار بهتر از این نخواهد شد. شما دو سال دیگر یعنی تا پایان دوره دولت آقای رئیسی بیایید و بپرسید؛ مطمئن باشید مسکنی ساخته نخواهد شد؛ چنانچه عملاً در این دو سال، مسکن قابل ملاحظه‌ای ساخته نشد.

نماینده مجلس: دولت رئیسی تا دو سال دیگر هَم نمی‌تواند مسکن بسازد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رویداد۲۴ نوشت: یحیی ابراهیمی نماینده دلفان و سلسله از استان لرستان، درباره وعده بر زمین مانده دولت سیزدهم در خصوص ساخت مسکن، گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

*‌ رییس جمهور در ابتدای کارش، شعاری در خصوص ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را داد. ما با افرادی که کارشناس فنی این حوزه هستند صحبت کردیم و همگی معتقدند این حرف‌ها باید براساس منابع و زیرساخت‌های موجود در کشور باشد که چنین چیزی وجود ندارد رییس جمهور، یک فرد عادی نیست که یک شعاری بدهد و ما هم به راحتی از آن عبور کنیم.

*‌ کسانی که در مورد مسکن اطلاعات دارند و حتی کسی که خودش نامزد تصدی وزارت مسکن شده بود، همه گفتند که ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، انجام شدنی نیست. همان کارشناسان که این کار را نشدنی می‌دانستند، می‌گفتند حتی اگر کل کشور هم تعطیل شود، با این زیرساخت‌ها، امکان اجرایی شدن این طرح وجود ندارد و تحقق این شعار امکان‌پذیر نیست.

*‌ باید واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم. مثلاً اعلام می‌شود به افرادی که سه بچه دارند، زمین داده می‌شود. حال باید پرسید در شهرستانی که یک قطعه زمین وجود ندارد، چگونه می‌خواهید زمین بدهید؟ مثلا در شهرستان سلسله، هنوز یک قطعه زمین هم تهیه نکرده‌اند، چه برسد به ساخت. در شهرستان دلفان تعدادی زمین تهیه شده است، ولی نه به تعداد کافی و در مرحله تسطیح زمین هستند که زمان‌بر است و دو تا سه سال طول می‌کشد.

*‌ حوزه انتخابیه من، منطقه محرومی است که زمینش نسبت به تهران از قیمت بالایی هم برخوردار نیست. متاسفانه هنوز برای تهیه زمین در حال کلنجار هستیم.

*‌ شعار‌ها و قوانین وضع شده باید قابل اجرا باشند. از یک سمت، سوء مدیریت بیداد می‌کند و همه مردم هم این را می‌دانند و از طرفی، کمبود منابع و امکانات باعث شد که این شعار تحقق پیدا نکند. شعار ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، به هیچ عنوان تحقق پیدا نخواهد کرد. نه منابع داریم و نه مدیرانی هستند که عزم جزمی داشته باشند.

*‌ دو سال دیگر هم، مثل همین دو سال می‌گذرد و کار بهتر از این نخواهد شد. شما دو سال دیگر یعنی تا پایان دوره دولت آقای رئیسی بیایید و بپرسید؛ مطمئن باشید مسکنی ساخته نخواهد شد؛ چنانچه عملاً در این دو سال، مسکن قابل ملاحظه‌ای ساخته نشد.

اخبار مرتبط:
مهرداد لاهوتی: مجلس یازدهم به وظیفه خودش درباره رفع مشکلات اقتصادی عمل نکرد
مهرداد لاهوتی: مجلس یازدهم به وظیفه خودش درباره رفع مشکلات اقتصادی عمل نکرد

منتخب مجلس دوازدهم گفت: مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت.

سلیمی‌نمین: امثال مهدی نصیری باید از عاقبت شیخ علی تهرانی عبرت بگیرند
سلیمی‌نمین: امثال مهدی نصیری باید از عاقبت شیخ علی تهرانی عبرت بگیرند

تحلیلگر اصولگرا درباره اظهارنظر اخیر مهدی نصیری درباره نزدیک شدن گفتمان شاهزاده و تاجزاده واکنش نشان داد.

معاون رئیسی: انتخابات دور دوم مهم است چون می‌تواند روی انتخاب هیأت رییسه تاثیر بگذارد
معاون رئیسی: انتخابات دور دوم مهم است چون می‌تواند روی انتخاب هیأت رییسه تاثیر بگذارد

معاون رییس جمهور در امور مجلس گفت: ۴۵ نماینده مجلس در دور دوم انتخابات مشخص می‌شوند، تأثیر آنها می‌تواند در مجلس، هیأت رییسه و کمیسیون‌های آن بسیار مهم باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است