کد خبر : 268675
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ - 15:24
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

AFC سپاهان اصفهان را به تهران تبعید کرد

منتقل شدن دیدارهای خانگی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی باعث شده تا وضعیت عجیب و پیچیده‌ای برای این ورزشگاه به‌وجود آید.

AFC سپاهان اصفهان را به تهران تبعید کرد

به گزارش سایت خبری مدارا، فوتبال ۳۶۰ نوشت: کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در حکم سنگین خود علیه باشگاه سپاهان درباره جدال برگزارنشده مقابل الاتحاد عربستان، نه‌تنها باشگاه ایرانی را محکوم به شکست ۳ بر صفر کرد و همچنین سپاهانی‌ها باید ۲۰۰ هزار دلار جریمه بپردازند، بلکه امتیاز میزبانی از آن‌ها در ورزشگاه خانگی‌شان هم سلب شد و در ۲ بازی آینده این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، شاگردان ژوزه مورایس نمی‌توانند برابر رقبای‌شان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به میدان بروند.

سپاهانی‌ها البته یک جلسه محرومیت تعلیقی را هم در حکم خود می‌بینند تا عملاً از انجام (۱+۲) بازی خانگی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان محروم شده باشند. در این میان، در شرایطی‌که تصور می‌شد دیدارهای خانگی سپاهان به ورزشگاه فولادشهر منتقل شود اما این ورزشگاه، استانداردهای موردنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را ندارد و مهم‌ترین نقطه ضعف این ورزشگاه، عدم مجهز بودن به تکنولوژی (VAR) است؛ تکنولوژی‌ای که با همراهی (AFC) در حال حاضر تنها در دو ورزشگاه آزادی تهران و نقش جهان اصفهان نصب شده است!

فولادشهر (VAR) نداشت، سپاهان هم در تهران میزبان شد!

شاگردان ژوزه مورایس که اولین بازی خانگی‌شان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با وجود استقبال چشمگیر هواداران، به انجام نرسید و آن‌ها محکوم به شکست انضباطی ۳ بر صفر مقابل الاتحاد عربستان شدند، حالا در دور برگشت مرحله گروهی، ۲ دیدار خانگی را در مقابل خود می‌بینند که باید خارج از اصفهان برگزار شود. با توجه به مجهز بودن ورزشگاه آزادی به تکنولوژی (VAR)، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تا جدال سپاهان هم در این ورزشگاه برگزار شود تا عملاً ورزشگاه آزادی میزبان دیدارهای هر ۳ نماینده فوتبال ایران شود!

نساجی و سپاهان دو نماینده ایران هستند که در هفته چهارم رقابت‌ها میزبان رقبای‌شان هستند و پرسپولیس در قامت تیم میهمان باید به تاجیکستان سفر کند و در شهر دوشنبه برابر تیمِ استقلال به میدان برود. جالب آنکه رقبای نساجی و سپاهان هر دو از کشور ازبکستان هستند و نساجی باید به مصاف نوفباخور برود و طلایی‌پوشان هم باید از تیم اولمالیق ازبکستان میزبانی کنند. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر دو مسابقه روز دوشنبه پانزدهم آبان‌ماه برگزار می‌شود و این مسئله بدان معناست که در فاصله زمانی حدود ۴ ساعت باید دو مسابقه فوتبال در یک ورزشگاه به انجام برسد که اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران است.

تصمیم جنجالی (AFC) علیه چمنِ ورزشگاه آزادی!

شاگردان مهدی رحمتی از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم نوفباخور ازبکستان خواهند بود و براساس تصمیم (AFC)، جدال دو تیم سپاهان ایران و اولمالیق ازبکستان، ۲ ساعت به تعویق افتاده و از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه آزادی به انجام خواهد رسید. نکته مهم اینکه چمن ورزشگاه آزادی در ماه‌های گذشته به پایین‌ترین سطح کیفی خود رسیده بود و مسئولان ورزشگاه در حال ترمیم چمن این ورزشگاه هستند اما حالاً مطمئنا برگزاری دو مسابقه فوتبال در فاصله زمانی حدوداً ۴ ساعته می‌تواند لطمه بزرگی به کیفیت چمن ورزشگاه وارد کند!

مصاف تیم‌های سپاهان ایران و اولمالیق ازبکستان اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، حوالی ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه به پایان خواهد رسید و نکته مهم اینکه ورزشگاه آزادی باید روز شنبه بیستم آبان‌ماه از ساعت ۱۵ میزبان تقابل تیم‌های استقلال تهران و تراکتور تبریز باشد تا در فاصله کمتر از ۵ روز، ۳ مسابقه فوتبال در ورزشگاه آزادی به انجام برسد؛ آن‌هم در شرایطی‌که مسئولان ورزشگاه در تدارک آن بودند تا با انتقال دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس به سایر ورزشگاه‌ها، بتواند مقدمات ترمیم چمن ورزشگاه را آغاز کنند اما حالا تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث شده تا مضاف بر سرخابی‌های پایتخت و نساجی، سپاهان هم در تهران برابر رقبایش به میدان برود!

چمنی که در فیفادی هم استراحت ندارد!

ورزشگاه آزادی تهران بعد از آنکه در فاصله زمانی کمتر از ۵ روز باید از ۳ مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر فوتبال ایران میزبانی کند، باید برای انجام مسابقه تیم ملی ایران مهیا شود؛ اولین مسابقه در مسیر انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶. براساس برنامه‌ریزی انجام شده، شاگردان امیر قلعه‌نویی ۲۵ آبان‌ماه باید در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ‌کنگ بروند و این مسابقه در شرایطی‌که گفته می‌شد احتمال دارد در خارج از تهران برگزار شود، به میزبانی ورزشگاه آزادی خواهد بود.

مسئولان ورزشگاه و مدیران شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هنوز واکنشی نسبت به انجام ۴ مسابقه در ۱۰ روز در ورزشگاه آزادی نداشته‌اند اما به نظر می‌رسد که راه‌چاره‌ای هم برای عدم انجام این مسابقات در ورزشگاه آزادی نیست؛ چرا که هماهنگی‌های انجام ۳ مسابقه با کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا انجام شده و مطمئنا استقلالی‌ها هم در جدال حساس برابر تراکتور نمی‌خواهند در جایی خارج از ورزشگاه خانگی‌شان به میدان بروند و باید دید با توجه به فشردگی رقابت‌ها، وضعیت چمن ورزشگاه چگونه خواهد بود و آیا مصدومیت‌های مانند مهدی ترابی، وحید امیری و یاسین سلمانی در انتظار دیگر بازیکنان خواهد بود یا باتوجه به اقدامات ترمیمی انجام شده در روزهای گذشته، اتفاقات ناگواری در دیدارهای پیش‌رو رخ نخواهد داد.

اخبار مرتبط:
آندرانیک تیموریان خطاب به وحید امیری: موتور براوو هم نیستی!
آندرانیک تیموریان خطاب به وحید امیری: موتور براوو هم نیستی!

آندرانیک تیموریان بازیکن سابق تیم ملی و استقلال پس از خراب کردن پنالتی توسط وحید امیری جمله جالبی به این بازیکن گفت.

دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند
دختران فوتبال ایران قهرمان کافا شدند

تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران به عنوان قهرمانی کافا دست پیدا کرد.

تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است