کد خبر : 268537
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - 08:54
چاپ

پیام نوروزی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی؛

افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر محقق شد؛ ما تـوانـستیم

-

افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر محقق شد؛ ما تـوانـستیم

• دکتر عبدعلی ناصری
• مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

صنعت نیشکر در سال ۱۴۰۲ با همه فراز و نشیب‌ها، شاهد رشد قابل‌توجهی در تولید بود. تلاش‌های بی‌وقفه جهادگران سنگر تولید و برنامه‌ریزی‌های دقیقِ انجام شده، منجر به افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر شد؛ این دستاورد، گامی مهم در جهت تأمین نیاز کشور به این محصولِ راهبُردی و ارزشمند است.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت نیشکر در سالی که گذشت، افزایش تولید محصولات نیشکری بود. در این سال، شاهد رشد تولید محصولاتی نظیر الکل طبی، خمیرمایه، ام.دی.اف و خوراک دام بودیم که گامی مهم در جهت توسعه صنایع پایین‌دستی و ارزش‌افزوده بیشتر محسوب می‌شود. درعین‌حال، زیرساخت‌های لازم برای تولید محصولات جدید نیشکری اندیشیده شد و کارخانه‌های تولید اسانس اکالیپتوس، کود فسفاته و… در جهت تکمیل زنجیره تولید پایه‌ریزی شد تا تولید در کنار اشتغال رونق یابد.

در سالی که گذشت، باتوجه‌به شرایط بحرانی آب در کشور، صنعت نیشکر اهتمام ویژه‌ای به موضوع بهینه‌سازی مصرف آب داشت. استفاده از روش‌های نوین آبیاری و ارتقای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، از جمله اقداماتی بود که در این زمینه انجام شد. این شرکت به دلیل حرکت در این مسیر و تلاش در حفظ و مصرف بهینه آب در راستای تحقّق امنیت غذایی کشور مورد قرار گرفت.

این شرکت در کنار فعالیت‌هایِ اقتصادی، همواره به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز توجه ویژه‌ای داشته است. در سال ۱۴۰۲ نیز شاهد اقدامات مؤثر این صنعت در زمینه‌های مختلف اجتماعی در توسعه و عمران مناطق پیرامونی بودیم. تزریق برق نیشکری به مناطق هم‌جوار، کمک به توسعه گردشگری خوزستان در راستای اهداف جشنواره شکرستان، احداث و ترمیم جاده‌های مناطق روستایی، نوسازی مدارس و… بخشی از این اقدامات بود که در سال جدید، به صورتی هدفمند ادامه می‌یابد.

صنعت نیشکر به‌عنوان یک صنعت دانش‌بنیان، به موضوعِ تحقیق و توسعه اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. در سال ۱۴۰۲ نیز شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این زمینه بودیم. به‌روزرسانی دانش فنی، حمایت از طرح‌هایِ تحقیقاتی، تولید واریته‌های سازگار با اقلیم خوزستان بخشی از اقداماتی بود که در راستای توسعه و پیشرفت این صنعت انجام شد.

صنعت نیشکر در مسیر پیشرفت خود با چالش‌هایی نیز روبرو است. در سایه این چالش‌ها و تلاش برای رفع آن، فرصت‌های بسیاری برای توسعه و پیشرفت این صنعت به وجود آمد. استفاده از فناوری‌های نوین، توسعه صنایع پایین‌دستی، و افزایش صادرات محصولات جانبی نظیر الکل طبی، از جمله این فرصت‌ها هستند.

با اتکا به تلاش‌های بی‌وقفه جهادگران سنگر تولید و برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده، آینده‌ای روشن برای این صنعت پراهمیت پیش‌بینی می‌شود. امیدواریم با تداوم این تلاش‌ها، شاهد پیشرفت‌های روزافزون این صنعت در جهت تأمین نیاز کشور و ارتقای جایگاه آن در سطح منطقه و جهان باشیم.

جهادگران صنعت نیشکر مصداقی از شعار «ما توانستیم» هستند که باهمت و تلاش، در راستای تحقق شعار سال گام برداشتند و با افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر، به یک دستاورد بزرگ دست یافتند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر، عبور از ظرفیت اسمی تولید شکر قهوه‌ای و همچنین افزایش تولید الکل طبی و سایر محصولات جانبی، رکوردهای را در تاریخ این صنعت به ثبت رساند. جهادگران صنعت نیشکر باهمت و تلاش خود، نشان دادند که می‌توان با اتکا به توان داخلی و باتکیه‌بر دانش بومی، به اهداف بزرگ دست یافت.

در سال جدید، همه ما فرصتی دیگر داریم تا با تلاش دوباره، به آرمان‌ها و اهدافمان نزدیک‌تر شویم. فرارسیدن سال نو، زمانی است که طبیعت نوایی تازه می‌خواند و امید به روزهای بهتر و پر از انرژی را در دل ما می‌اندازد. با امید به فردایی روشن، در آغاز سال جدید قدم می‌گذاریم و با اتکا به خداوند و تلاش‌های خود، خالق لحظه‌های شیرین برای مردم ایران خواهیم شد.

در این ساعت‌های آغازین سال، ضمن تبریک سال نو به خانواده بزرگ توسعه نیشکر، دعایمان این است: پروردگارا، کوله‌بار معرفت‌مان را نیز چونان مزارع نیشکر پربار کن.

اخبار مرتبط:
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است
عباس عبدی: حاکمیت باید به مردم و مطالبات آنان گوش کند / جذب حمایت داخلی از حمله ایران به اسرائیل با برخورد با زنان در تعارض است

عباس عبدی نوشت:‌ حمایت داخلی از این اقدام از دو طریق ممکن است. اول احترام گذاشتن به مردم و مطالبات آنان. روشن است که وضعیت کنونی در مواجهه با زنان و با این ویدیوهایی که منتشر شده در تعارض با این مساله است.

بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان
بررسی هزینه های پنهان در بازسازی ساختمان

علاوه بر هزینه هایی که به طور معمول برای بازسازی یک ساختمان محاسبه می‌شود، معمولا هزینه های پنهان نیز در طول پروژه های بازسازی ساختمان ایجاد می‌شود. این هزینه‌ها، تحت تاثیر عواملی مانند شرایط پروژه، اتفاقات غیرمنتظره و نیازهای اضافی در طول فرآیند بازسازی به وجود می‌آیند.

انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم
انسیه خزعلی: دنبال آموزش زیست عفیفانه هَستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است