کد خبر : 268229
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۱ - 10:25
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

شناسایی گربه کاراکال در حیات وحش خارو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: گونه کمیاب گربه کارکال در منطقه حیات وحش خارو شناسایی شد.

شناسایی گربه کاراکال در حیات وحش خارو

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین شواخی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان اظهار داشت: در چند ماه گذشته دوربین‌گذاری در مناطق حیات وحش خارو در بخش زواره اردستان برای ثبت گونه پلنگ توسط محیط‌بانان انجام شده که یکی از این دوربین‌ها، در منطقه حیات وحش خارو، کوه بزرگی گونه گربه کاراکال را تصویربرداری کرد.

به نوشته فارس؛ وی افزود: مناطق حفاظت شده تحت مدیریت در شهرستان اردستان شامل منطقه حفاظت شده کهیاز و پناهگاه حیات وحش خارو است و از ۸ گربه‌سان شناسایی شده در کشور، احتمال وجود پنج گونه در این شهرستان وجود دارد.

شواخی خاطرنشان کرد: گربه شنی، گربه کاراکال، گربه وحشی و به احتمال زیاد گونه‌های پلنگ و سیاه‌گوش در مناطق حفاظت شده این شهرستان وجود دارند و گونه‌های گربه‌سان شناسایی شده در شهرستان توسط دوربین‌های تله‌ای عکس‌برداری شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان تصریح کرد: ویژگی‌های زیستی گونه کاراکال این است که اغلب شب‌گرد بوده و اوایل غروب و صبح زود فعالیت بیشتری داشته همچنین به صورت انفرادی زندگی می‌کند و قلمرو وسیعی دارد.

وی یادآور شد: جثه لاغرتر، ظریف‌تر، دست و پای کشیده‌تری دارد. کاراکال گربه‌سانی به رنگ نارنجی مایل قهوه‌ای و بدون خال است.

کاراکال یا سیاه‌گوش کاراکال یا منگوله‌گوش گربه‌سانی کوچک است که در خاورمیانه و آفریقا زندگی می‌کند و یکی از سنگین‌ترین و سریع‌ترین انواع گربه‌سان در زیرخانواده گربه‌ایان کوچک است و مطالعات ژنتیکی نشان می‌دهد که گربه طلایی آفریقایی و یوزگربه نزدیک‌ترین خویشاوندان این گربه‌سان‌اند.

منطقه حیات وحش خارو در ۸۰ کیلومتری روستای کریم‌آباد از توابع بخش زواره در شمال شهرستان اردستان با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار و هم‌مرز با پارک ملی کویر استان سمنان واقع شده است.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است