کد خبر : 267929
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - 11:31
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

استناد روزنامه نزدیک به سپاه به گزارش خبرنگار BBC فارسی

جوان نوشت: نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی‌بی‌سی درباره ویدئوی منتشر شده نصرالله گفته که ویدئویی که سیدحسن نصرالله منتشر کرد، بسیاری می‌گویند نشانه شکستن سکوت اوست و آن را با سال ۲۰۰۶ مقایسه کردند که پس از مدت‌ها سکوت، در برابر دوربین حاضر شد و گفت: «به دریا نگاه کنید الان کشتی اسرائیلی در آتش می‌سوزد.

استناد روزنامه نزدیک به سپاه به گزارش خبرنگار BBC فارسی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه اصولگرای جوان نوشت: یک روز بعد از انتشار کلیپ ۱۱ ثانیه‌ای دبیرکل حزب‌الله بعد از سکوت ۲۵ روزه در جنگ غزه، منابع حزب‌الله می‌گویند که سیدحسن نصرالله روز جمعه سخنرانی خواهد کرد؛ نطقی که نشانه یک تغییر از تاکتیک ابهام حزب‌الله به سمت یک استراتژی آشکارتر است. محافل اسرائیلی حدس‌وگمان‌ها در این باره را تشدید کرده‌اند.

این ارگان مطبوعاتی در ادامه خاطرنشان کرد: در حالی که رژیم صهیونیستی از شنبه این هفته، فاز جدیدی را از جنگ علیه غزه شروع کرده، حزب‌الله لبنان متناسب با این فاز جدید، در حال ساماندهی تاکتیک جنگی است. روز یک‌شنبه، انتشار یک کلیپ ۱۱ ثانیه‌ای که در آن سیدحسن نصرالله از مقابل آرم حزب‌الله عبور کرد، حدس‌وگمان‌ها را افزایش داده است. «نیر دفوری» خبرنگار نظامی کانال ۱۲ گفته که اسرائیل با جدیت نحوه رفتار‌ها و اقدامات دبیرکل حزب‌الله لبنان را دنبال می‌کند و هر کاری که انجام می‌دهد و هر حرفی که می‌زند را با دقت مورد پیگیری قرار می‌دهد. «یارون اشنایدر» تحلیلگر امور جهان عرب در تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفته که این کلیپ ۱۱ ثانیه‌ای بدون هرگونه پیام مکتوب و تهدید مشخصی، همانند یک معماست. دبیرکل حزب‌الله می‌خواهد بگوید که در صحنه تحولات حضور دارد، پس ما باید برای رخداد‌هایی که در آینده رخ می‌دهند، آماده شویم، شما این را با چشمان خود مشاهده خواهید کرد! نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی‌بی‌سی درباره ویدئوی منتشر شده نصرالله گفته که ویدئویی که سیدحسن نصرالله منتشر کرد، بسیاری می‌گویند نشانه شکستن سکوت اوست و آن را با سال ۲۰۰۶ مقایسه کردند که پس از مدت‌ها سکوت، در برابر دوربین حاضر شد و گفت: «به دریا نگاه کنید الان کشتی اسرائیلی در آتش می‌سوزد.»

روزنامه جوان در ادامه نوشت : در حالی که استراتژی جنگ زمینی رژیم صهیونیستی در غزه همچنان دچار نوعی حیرت استراتژیک درباره نوع پاسخ به عملیات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) است، حدس و گمان محافل اسرائیلی درباره اینکه نصرالله روز جمعه چه خواهد گفت در حال افزایش است. روزنامه یدیعوت آحارونوت ویدئوی روز یک‌شنبه را «جنگ روانی حزب‌الله… پیام مرموز نصرالله در یک مستند جدید» خوانده است. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش کرده است: «سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به آرامی دامنه عملیات را در شمال اراضی اشغالی گسترش می‌دهد و آنچه در هفته‌های اخیر رخ داد تنها نمایش یک درصد از قابلیت‌های این حزب بود.» روز دوشنبه صرفاً در یک مورد، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تجهیزات فنی و جاسوسی متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی را در مقر نظامی «بیاض بلیدا» هدف قرار داده و تأکید کرد که در پی این حملات، چند نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

یارون اشنایدر، مفسر کانال ۱۲ «اسرائیل» در امور عربی هم گفته که اسرائیل در روز‌های اخیر سیگنال‌های زیادی از حزب‌الله دریافت کرده است که نشان می‌دهد آن‌ها در آستانه دخالت شدیدتر از آنچه قبلاً دیده شده، هستند. دلبر ارشاد نیز در تحلیلی در BNN نوشته است: «سخنرانی آینده وی که قرار است طی مراسمی برای گرامیداشت شهدای جان‌باخته در راه قدس (بیت‌المقدس) ایراد شود، مشتاقانه در حال گمانه‌زنی است. انتظار می‌رود که این موضع حزب‌الله را در مورد درگیری‌های جاری روشن کند و احتمالاً مسیر عمل آینده آن را ترسیم کند.»

او گفته که سخنرانی آینده نصرالله «فقط یک سخنرانی نیست، بلکه یک تغییر بالقوه بازی است.» او گفته در حالی که لبنان و جهان نظاره‌گر و منتظر هستند، یک چیز واضح است؛ سخنان نصرالله این پتانسیل را دارد که روند رویداد‌ها را در منطقه و فراتر از آن شکل دهد. هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان دیروز گفت که نیرو‌های حزب‌الله آماده هستند تا زمانی که لازم باشد، در میدان بمانند و تاریخ ثبت خواهد کرد که «پایان کار اسرائیل به دست نتانیاهو خواهد بود.»

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید
انتقاد خبرگزاری نزدیک به سپاه از عبدالملکی: هنوز خروجی ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست، اما از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر سخن می‌گوید

تسنیم نوشت: درحالی هنوز خروجی بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد مشخص نیست که دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از رونمایی ۲۰۰ بسته دیگر خبر داد.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است