کد خبر : 267827
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - 15:39
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

واکنش تند انجمن بازیگران به ممنوع‌الکار کردن برخی بازیگران زَن

انجمن صنفی بازیگران سینما پیرامون اعلام ممنوع الکاری تعدادی از بانوان بازیگر واکنش نشان داد.

واکنش تند انجمن بازیگران به ممنوع‌الکار کردن برخی بازیگران زَن

به گزارش سایت خبری مدارا؛  اعتمادآنلاین نوشت: انجمن صنفی بازیگران سینما، پیرامون اعلام ممنوع الکاری تعدادی از بانوان بازیگر بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: اخیراً عبارت ناخوشایند «ممنوع الکاری» که سال‌هاست به شکل غیررسمی و غیرقانونی از سوی مدیران حوزه‌های گوناگون فرهنگ و هنر به عنوان ابزار تحمیل سلایق شخصی، جناحی و تنگ نظرانه مورد استفاده قرار می‌گرفته، از سوی معاونت نظارت و ارزشیابی با اعلام رسمی، به شکلی آشکار طرح شده است. فارغ از جنبه‌های قانونی، حقوقی و شرعی این امر که بسیار هم مورد اختلاف متخصصین و صاحب‌نظران است، این نوع تصمیمات چیزی جز دامن زدن به تشویش فضای فرهنگی و تامین خوراک مصرفی برای سوء استفاده‌گران به همراه نداشته و ندارد.

در میان فهرست منتشر شده توسط رسانه‌ها، نام هنرمندانی به چشم می‌خورد که مجموعه‌ای بی‌نظیر و ستودنی از جوائز و افتخارات داخلی و بین المللی را برای اعتلا و اعتبار بخشیدن به ایران بزرگ و سینمای شریف کشورمان به ارمغان آورده‌اند. بدیهی‌ست اعمال محدودیت و ممنوعیت‌هایی از این قبیل، به وضوح بیانگر نادیده گرفتن این سرمایه‌های ملی‌ و محروم کردن مخاطبین‌شان از آثار ارزشمند آنهاست.

انجمن صنفی بازیگران سینما بر این باور است «ممنوع الکاری» به عنوان «اعمال یک مجازات» معنایی جز سلب حق امرار معاش هنرمند و متعاقب آن نادیده گرفتن امنیت حریم خانواده ایشان ندارد.

این انجمن در راستای وظیفه صنفی خود این نوع برخوردها و دستورات فراقانونی و فرمایشی را محکوم می‌کند. همچنین انتظار دارد به جایگاه حقوقی و شهروندی هنرمندان بازیگر با رعایت کامل و دقیق قانون اساسی احترام گذاشته شود. امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمائی هم به عوضِ چنین تصمیم‌های ناامیدکننده، با تصویب قوانین مرتبط با امنیت شغلی، رسیدگی به مشکلات معیشتی هنرمندان و برطرف کردن معضلات صنفی و حرفه‌ای ایشان را در اولویت قرار دهند.

اخبار مرتبط:
برکناری محمد خزاعی از ریاست سازمان سینمایی تکذیب شد
برکناری محمد خزاعی از ریاست سازمان سینمایی تکذیب شد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شایعاتی را که در رابطه با برکناری محمد خزاعی از ریاست سازمان سینمایی مطرح شده بود، رد کرد.

صداوسیما: سریال مصری حشاشین مورد تایید ما نیست / مغرضانه ساخته شده
صداوسیما: سریال مصری حشاشین مورد تایید ما نیست / مغرضانه ساخته شده

مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به‌نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است