کد خبر : 267043
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ - 10:46
دسته‌بندی : اقتصادی، برگزیده ها
چاپ

روزنامه اصلاح‌طلب:

در دولت رئیسی مَردم پشت‌بام‌خواب شدند

هم‌میهن نوشت: در دو سال گذشته آنقدر قیمت مسکن افزایش یافت که بسیاری را به حاشیه‌ شهرها و برخی دیگر را به زندگی در خانه‌های اشتراکی واداشت. در مقابل خانه‌های لاکچری چندصدمیلیارد تومانی بالاشهر تهران، شاهد پشت‌بام‌خوابی و خانه‌های اشتراکی در دولت مردمی بودیم.

در دولت رئیسی مَردم پشت‌بام‌خواب شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه هم‌میهن نوشت: در دو سال گذشته آنقدر قیمت مسکن افزایش یافت که بسیاری را به حاشیه‌ شهرها و برخی دیگر را به زندگی در خانه‌های اشتراکی واداشت. در مقابل خانه‌های لاکچری چندصدمیلیارد تومانی بالاشهر تهران، شاهد پشت‌بام‌خوابی و خانه‌های اشتراکی در دولت مردمی بودیم. دولت هم برای کاهش مشکلات مسکن یکی از تنها راه‌های چاره را طرح وعده ساخت میلیونی مسکن دید. وعده‌ای  که نسبتی با واقعیت‌های اقتصاد ایران نداشت و در نتیجه دولتمردان را از این وعده‌ها عقب راند. در دولت سیزدهم بود که اجاره چادرهایی که روی پشت‌بام‌ها یکی پس از دیگری علم شده بودند، با ۵۰ هزار تومان در شب رواج پیدا کرد. این در حالی است که دولت قول داده بود طبق قوانین سالی یک میلیون مسکن بسازد تا شاهد افزایش نرخ مسکن نباشیم اما نه‌تنها سالی یک میلیون مسکن ساخته نشد، بلکه بعد از یک سال، دولت هر بهانه‌ای آورد تا از این وظیفه قانونی شانه خالی کند و حتی محمد مخبر، معاون اول دولت سیزدهم در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد: «مسکن را باید مردم بسازند نه دولت.»

این روزنامه افزوده است: هرچند که اصولگرایان در دولت قبل در این زمینه به عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی وقت تاختند و بر این عقیده بودند که کنار گذاشتن مسکن مهر توسط آخوندی باعث افزایش قیمت مسکن شده است. حالا که همین منتقدان زمام امور کشور را به دست گرفته‌اند، نتوانسته‌اند به این وظیفه قانونی خود عمل کنند و به نظر می‎رسد دولت رئیسی تنها راه فرار رو به جلو را در پنهان کردن انفجار نرخ مسکن دیده و در این راستا ۹ ماه از انتشار گزارش مرکز آمار ایران درباره نرخ مسکن ممانعت به عمل آورد.

اخبار مرتبط:
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟
مرتضی افقه: اینکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید نرخ دلار بازار آزاد را قبول نداریم، یعنی چه؟

یک استاد دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد.

ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است