کد خبر : 266527
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - 10:08
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

نیکی هیلی: حماس می‌خواهد آمریکا را گول بِزند

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور خواستار تغییر وزارت دفاع آمریکا به «وزارت حمله» شد تا بدین طریق ترسی را در دل «دشمنان خارجی» ایجاد کند.

نیکی هیلی: حماس می‌خواهد آمریکا را گول بِزند

به گزارش سایت خبری مدارا؛  ایسنا نوشت: نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده طی کارزار انتخاباتی خود در شهر سدار راپیدز واقع در ایالت آیووا از کشورش خواست تا به درگیری حماس و رژیم صهیونیستی پاسخ دهد و این اقدام را با ارائه آنچه این رژیم و ارتشش احتیاج دارند، اتخاذ کند.

راشا تودی در گزارشی نوشت که نیکی هیلی همچنین خواستار قطع بودجه دولتی برای دانشجویان و کارمندانی شد که از برگزاری تجمعات حامی فلسطین حمایت می‌کنند.

او که کاندیدای جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است و دوره‌ای هم فرماندار کارولینای جنوبی بود، گفت: «دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نباید نسبت به آزادی دو گروگان آمریکایی توسط حماس فریب بخورد. آن‌ها دست به چنین اقدامی زدند زیرا در تلاشند تا خود را در چشم آمریکا خوب جلوه دهند. گولشان را نخورید!»

نیکی هیلی که در دوران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، نماینده این کشور در سازمان ملل متحد بود، در ادامه این کارزار انتخاباتی مدعی شد: «داشتن یک ارتش و رهبری قوی‌تر در کاخ سفید می‌توانست مانع جنگ در اسرائیل و همچنین درگیری روسیه-اوکراین شود. تبادل اخیر زندانیان با ایران و خروج نافرجام نیروهای آمریکایی از افغانستان در سال ۲۰۲۱ دشمنان آمریکا را برجسته کرد و فقط یک ارتش قوی‌تر می‌تواند اعتبار ایالات متحده را احیا کند.»

وی در پایان افزود: ما باید زرنگ و آماده باشیم. من از صحبت درباره وزارت دفاع خسته هستم و یک وزارت حمله می‌خواهم. هر دشمن باید از ما بترسد.

اخبار مرتبط:
سیستم بهداشتی غزه ویران شده؛ ممکن است در چند ساعت از هم فروبپاشد
سیستم بهداشتی غزه ویران شده؛ ممکن است در چند ساعت از هم فروبپاشد

وزارت بهداشت غزه می‌گوید که سیستم بهداشتی در سراسر این باریکه ویران شده و ممکن است در «چند ساعت» از هم فرو بپاشد.

بایدن: حماس اسیران را آزاد کند همین فردا در غزه آتش‌بس اعلام می‌شود
بایدن: حماس اسیران را آزاد کند همین فردا در غزه آتش‌بس اعلام می‌شود

رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر حماس گروگان‌های (اسیران) اسرائیلی را آزاد کند توافق آتش‌بس بین اشغالگران و حماس همین فردا به دست می‌آید.

سفیر سابق چین در ایران به عربستان رفت، سفیر سابق چین در کانادا به ایران آمد / یک تغییر معنادار
سفیر سابق چین در ایران به عربستان رفت، سفیر سابق چین در کانادا به ایران آمد / یک تغییر معنادار

استاد زبان و ادبیات چینی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و عضو هیأت امنای مرکز جهانی چین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به انتخاب سفیران جدید چین در ایران و عربستان واکنش نشان داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است