کد خبر : 266339
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۹ - 10:32
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

کمبود شیرخشک مربوط به مسائل اقتصادی کشور است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کمبود شیرخشک گفت: کمبود شیر خشک مربوط به مسائل اقتصادی کشور است، شیر خشک برای شیرخواران سالمی که از شیرمادر محروم هستند مصرف می‌شود اما در حال حاضر از چرخه طبیعی مصرف خارج شده است.

کمبود شیرخشک مربوط به مسائل اقتصادی کشور است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمود اعتباری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به روز جهانی غذا با شعار «آب زندگی است، آب غذا است» اظهار کرد: تامین و تضمین غذای سالم یکی از چالش‌های پیش روی جهان است، در کشور ما هم کارگروه سلامت و امنیت غذایی در حال فعالیت است که سلامت انواع مواد غذایی، دارویی، بهداشتی، آشامیدنی را در سطوح تولید، توزیع و عرضه برعهده دارد.

به نوشته فارس؛ وی تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز در حوزه‌های مختلف معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی، مسؤول پایش، تامین و تضمین سلامت کلیه فرآورده‌های خوردنی و آشامیدنی در تمامی سطوح هستند.

اعتباری با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت تولید فرآورده‌های سالم است، بیان کرد: جامعه با مصرف این فرآورده‌ها، از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر پیشگیری می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: پاسخ به استعلامات تولید هر فرآورده سلامت محور، سنجش کلیه شرایط مرتبط و منابع آلاینده توسط این معاونت مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرد، همچنین فرآورده‌های در سطح عرضه برای تضمین سلامتی، مورد آزمایش PMS و نمونه برداری قرار می‌گیرند.

وی از نظارت و پایش معاونت غذا و داروی دانشگاه بر ۸۸۰ کارخانه و کارگاه تولید مواد غذایی، خوراکی و آشامیدنی در استان خبر داد و گفت: ضمن تایید تک تک این کارخانه‌ها، پروانه معتبر نیز از این معاونت باید دریافت کنند.

اعتباری خاطرنشان کرد: اگر افراد در مصرف غذای سالم، مقدار مصرف و وقت آن دقت کنند، دیگر مبتلا به بیماری و مصرف داروهای مختلف نخواهند بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به کمبود شیرخشک عنوان کرد: کمبود شیر خشک مربوط به مسائل اقتصادی کشور است، شیر خشک برای شیرخواران سالمی که از شیرمادر محروم هستند مصرف می‌شود اما در حال حاضر از چرخه طبیعی مصرف خارج شده است و شیر خشکی که برای نوزاد تولید می‌شود، توسط قنادی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر شیر خشک در تمام داورخانه‌ها قابل دسترسی است، گفت: از ۲۰ مهرماه شیر خشک بر اساس ثبت مشخصات متقاضی شامل کد ملی و تاریخ تولد نوزاد به متقاضیان داده می‌شود.

اخبار مرتبط:
۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان از کنترل و استحصال ۳۰ میلیون مترمکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری استان طی بارش‌های هفته گذشته خبرداد.

سیل به ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق اصفهان خسارت وارد کرد
سیل به ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق اصفهان خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل اخیر به حدود ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و حدود ۱۷۰ دهنه پل در استان اصفهان آسیب وارد کرد.

هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی که از ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است