کد خبر : 266152
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۷ - 10:46
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

نوری‌قزلجه، نماینده مجلس: کسانی که رئیسی را رییس‌جمهور کردند، باید جواب مَردم را بدهند

غلامرضا نوری قزلجه می‌گوید: آقای رئیسی بنا داشت بانک‌ها را به خط کند. حال می‌بینیم که گفته می‌شود از ۲۰ درصد تسهیلاتی که بانک‌ها برای ساخت مسکن می‌بایست ارائه می‌دادند، تنها دو درصد آن را پرداخت کردند. آن وعده‌ها و این اتفاقات، ناشی از عدم‌اشراف به حوزه‌های اجرایی کشور است. به نظر من، خود آقای رئیسی خیلی تقصیری ندارد، بلکه کسانی که ایشان را رییس‌جمهور کردند، مقصر هستند.

نوری‌قزلجه، نماینده مجلس: کسانی که رئیسی را رییس‌جمهور کردند، باید جواب مَردم را بدهند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رویداد۲۴ نوشت: غلامرضا نوری‌قزلجه نماینده بستان‌آباد با انتقاد از وضعیت ساخت و ساز واحد‌های مسکونی توسط دولت که یکی از وعده‌های کلیدی ابراهیم رئیسی در خرداد ۱۴۰۰ بود، گفت‌وگویی انجام داده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

*‌ دولت نتوانست در حوزه مسکن کاری که مدنظرش بود را انجام دهد. دولت سیزدهم بر اساس وعده‌ای که داده بود، تا الان باید دو میلیون مسکن را تحویل مردم می‌داد. حال به نظر می‌آید که دولت با کاهش الگو می‌خواهد یک‌جوری این عدد را اصلاح کند؛ آن هم با ساخت خانه‌های ۲۵ متری که اصلاً با شان، فرهنگ و الگوی کشور ما سازگار نیست.

* آقای رئیسی بنا داشت بانک‌ها را به خط کند. حال می‌بینیم که گفته می‌شود از ۲۰ درصد تسهیلاتی که بانک‌ها برای ساخت مسکن می‌بایست ارائه می‌دادند، تنها دو درصد آن را پرداخت کردند. آن وعده‌ها و این اتفاقات، ناشی از عدم‌اشراف به حوزه‌های اجرایی کشور است. به نظر من، خود آقای رئیسی خیلی تقصیری ندارد، بلکه کسانی که ایشان را رییس‌جمهور کردند، مقصر هستند.

* در حوزه انتخابیه بنده، یعنی بستان‌آباد، خیلی خبری از ساخت و ساز و تحویل واحد‌های مسکونی نیست. چون از سه سال قبل در بحث مسکن ملی کار‌هایی شروع شده بود، حال، تعداد معدودی در حد ۳۰ تا ۴۰ واحد در حال رسیدن به بهره‌برداری است. همچنین برای ساخت مسکن، کمابیش در حال تدارک برای واگذاری زمین هستند.

*‌ نکته نگران‌کننده‌ای که وجود دارد این است که به خاطر محدودیت‌هایی که در زمین‌ها داریم، بنا بر این گذاشته شده بود که توسعه شهر‌ها خیلی به اراضی مرغوب و کشاورزی کشیده نشود. با این حال، شاهد این بوده‌ایم که شهر‌ها در جا‌هایی شکل گرفته‌اند که آبرفتی هستند و خاک خوبی دارند و نیاز به حفظ و حراست دارند. باید تا جایی که امکان دارد به توسعه عمودی در شهر‌ها بیشتر توجه کنیم و به نظر، توسعه افقی چاره کار نیست.

* گویا برنامه دولت این است که چون نتوانسته به وعده ساخت چهار میلیون مسکن برسد، در نهایت فقط می‌خواهد بگوید که من به چهار میلیون نفر زمین داده‌ام و به همین دلیل زمین‌ها را قطعه قطعه می‌کنند.

* در حال حاضر، اراده ساخت مسکن عمودی وجود ندارد، ولی باید عمل کنند و بسازند. الان به سمت واگذاری زمین به صورت قطعات به افراد رفته‌اند که با شرایط موجود کشور سازگار نیست و این روند، زمین‌های مرغوب بیشتری را از ما می‌گیرد که برای همیشه از دست می‌روند. توسعه شهر‌ها به صورت افقی، توسعه زیرساخت‌ها و هزینه‌های عمومی را بسیار زیاد افزایش می‌دهد.

* وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، قول سنگینی بود و اگر آقایان اطلاعات و اشراف داشتند، چنین وعده‌هایی را به مردم نمی‌دادند. هرچند این وعده نشدنی نیست، ولی سنگین و کاری سخت است.

* الان بیش از یک سال است که بانک‌ها، تسهیلات خاصی در بخش‌های دیگر ارائه نداده‌اند به امید اینکه منابع به سمت مسکن سوق پیدا کند که متاسفانه می‌بینیم در حوزه مسکن هم تسهیلات خاصی پرداخت نشده است.

اخبار مرتبط:
نوری‌قزلجه: قالیباف برای ریاست مجلس از بیرون از خانه ملت حمایت می‌شود / طرح‌های صیانت، حجاب و اصلاح قانون انتخابات، سفارشی از بیرون بودند
نوری‌قزلجه: قالیباف برای ریاست مجلس از بیرون از خانه ملت حمایت می‌شود / طرح‌های صیانت، حجاب و اصلاح قانون انتخابات، سفارشی از بیرون بودند

نماینده مردم بستان‌آباد در خانه ملت گفت: این احتمال وجود دارد که ریاست قالیباف از بیرون مجلس شارژ شود و من این را رد نمی‌کنم اما در مورد اینکه بگوییم شانس کدام کاندیدا برای کسب کرسی ریاست مجلس بیشتر است، نکته این است که هنوز در جمع منتخبین این موضوع را باز نکردیم و صحبت نکردیم.

سایت نزدیک به قالیباف: تندروها می‌خواهند عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کنند
سایت نزدیک به قالیباف: تندروها می‌خواهند عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کنند

رسانه فردانیوز نزدیک به طیف قالیباف نوشت: طیف تندرو می‌خواهد عرصه مجلس را به کارزار کشمکش سیاسی تبدیل کند؛ همان مخاطره‌ای که رهبر انقلاب هم بعد از برگزاری دور اول انتخابات به آن اشاره کردند. حالا بی‌تردید با حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات عرصه از تندروها گرفته می‌شود و کرسی‌های مجلس در اختیار عقلانیت انقلابی قرار می‌گیرد.

عباس سلیمی‌نمین: مردم به نامزدهای افراطی رای نَدهند / باید افرادی انتخاب شوند که سرنوشت بهتری را برای مردم رقم بزنند
عباس سلیمی‌نمین: مردم به نامزدهای افراطی رای نَدهند / باید افرادی انتخاب شوند که سرنوشت بهتری را برای مردم رقم بزنند

تحلیلگر اصولگرا گفت: این تصور که همه نامزدها مثل همدیگرند، درست نیست. بعضی ها افراطی هستند و با وجود آنکه مورد توبیخ رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند و وضعیت بسیار دشوار و پیچیده بین المللی را می‌بینند، همچنان بر طبل افراط و برخوردهای سطحی می کوبند. در بین نامزدها، اگر کسانی که عقلانیت قوی تری دارند انتخاب شوند، دست کم می توانند در قانون گذاری و رقم زدن سرنوشت جامعه بهتر عمل کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است