کد خبر : 265278
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۲ - 16:19
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

فعال اصولگرا: ایران قدرت انجام تهدید نظامی علیه اروپا و اسرائیل را دارد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: جنگ علیه ایران به معنای مرگ آمریکاست زیرا ایران هم اروپا و هم اراضی اشغالی را می‌تواند تهدید نظامی کند و این قدرت را دارد؛ بنابراین آمریکا و اروپا به ویژه در شرایطی که گرفتار جنگ اوکراین هستند به هیچ وجه چنین کاری را نمی‌کنند.

فعال اصولگرا: ایران قدرت انجام تهدید نظامی علیه اروپا و اسرائیل را دارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: جنگ حماس و اسرائیل ادامه‌دار شده است و در این بین صهیونیست‌ها و جمهوری‌خواهان افراطی در آمریکا سعی می‌کنند چنین القا کنند که ایران به طور مستقیم در عملیات حماس علیه اسرائیل نقش داشته است. پر واضح است که چنین نبوده و در عین حال که ایران از مقاومت مردم فلسطین حمایت می‌کند اما نقشی در عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی نداشته است. حالا پرسش آن است که پشت پرده اصرار صیونیست‌ها و هم‌پیمان‌هایشان بر این گزاره کذب چیست؟

امیررضا واعظ آشتیانی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع گفت: «صهیونیست‌ها می‌خواهند ارزش‌ها و توانمندی‌های فلسطینی‌ها را ناچیز جلوه دهند و بگویند آنها توانایی انجام چنین عملیاتی را نداشتند و ایران نقش‌آفرین اصلی بوده است و بعد از آن انگشت اتهام را به سمت ایران بیاوردند و بگویند ایران عامل جنگ است؛ در صورتی که مردم فلسطین طی سال‌های متمادی از بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌های صهیونیست‌ها به ستوه آمده بودند. شهرک‌نشین‌های ارضی اشغالی همواره به فلسطینی‌ها هجوم می‌آوردند و تحت عنوان پلیس و ارتش اموال آنها را چپاول می‌کردند. تحمل چنین شرایطی برای مردم فلسطین دیگر امکان‌پذیر نبود».

او ادامه داد: «عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی با غافلگیری گسترده صهیونیست‌ها روبه‌رو شد که نشان می‌دهد این عملیات ناشی از یک استراتژی کلان بوده است. صهونیست‌ها می‌گویند فلسطینی‌ها از غزه به شهرک‌ها تونل زده بودند که همین اذعان اثبات‌کننده توانایی مردم فلسطین و در تعارض با آن ادعاست که فلسطینی‌ها توانایی انجام چنین عملیاتی را نداشته‌اند. فلسطینی‌ها حتی تا ارتش رژیم صهیونیستی هم نفوذ کرده بودند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «رهبر انقلاب اسلامی به صراحت فرمودند که ایران در عملیات حماس دخالت نداشته است و بایدن هم گفت که نشانه‌ای مبنی بر حضور ایران در این عملیات وجود ندارد. حالا اینکه صهیونیست‌ها می‌خواهند با جنجال رسانه‌ای چنین مباحثی را مطرح کنند، حرف‌هایی بی‌ارزش است. آنها می‌خواهند با تکیه بر این گزاره کذب جنایت‌هایی که در غزه مرتکب می‌شوند را به خفا ببرند تا رسانه‌ها از جنایت گسترده آنها در حق مردم غیرنظامی غافل شوند».

او درباره سیستم امنیتی رژیم صیهونیستی هم تصریح کرد: «حمله حماس اقتدار پوشالی سیستم امنیتی صهیونیست‌ها را در هم شکست و نشان داد این رژیم چه قدر حقیر و ناتوان است و ثابت کرد که صهیونیست‌ها در تمام این سال‌ها فقط لاف زده‌اند و برای همین است که اکنون می‌بینیم یک ناو آمریکایی به سمت شرق مدیترانه حرکت می‌کند یا رژیم صهیونیستی از مصر درخواست وساطت می‌کند. همه اینها نشان می‌دهد مردم فلسطین به خودباوری لازم رسیده‌اند و مرعوب بازی‌های رسانه‌ای صهیونیستی-آمریکایی قرار نمی‌گیرند. ایران هم به صراحت اعلام کرده است از حقوق حقه مردم فلسطین حمایت می‌کند و عمده کشورهای عربی هم مواضعی حمایتی از فلسطین داشتند و حتی صهیونیست‌ها نتوانستند یک بیانیه از شورای امنیت در حمایت از خود بگیرند که نشان می‌دهد آنها در ابعاد مختلف با شکست مواجه شده‌اند».

واعظ آشتیانی در پایان درباره احتمال گسترش جنگ هم گفت: «جنگ به هیچ وجه به سمت ایران نمی‌آید؛ ضمن اینکه برخی گروه‌های سیاسی-مذهبی در عراق گفته‌اند اگر آمریکا وارد این جنگ شود، تمام منافعش در منطقه تهدید خواهد شد. جنگ علیه ایران به معنای مرگ آمریکاست زیرا ایران هم اروپا و هم اراضی اشغالی را می‌تواند تهدید نظامی کند و این قدرت را دارد؛ بنابراین آمریکا و اروپا به ویژه در شرایطی که گرفتار جنگ اوکراین هستند به هیچ وجه چنین کاری را نمی‌کنند».

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم
حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم

نماینده استان همدان گفت: آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است