کد خبر : 263751
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - 16:30
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

آیت‌الله نوری‌همدانی: بعضی بانک‌ها مردم را بیچاره کردند

آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید گفتند: بعضی بانک ها و موسسات با دریافت ربا مردم را بیچاره کردند. قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است و انتظار این است که مسئولان به اینها رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد.

آیت‌الله نوری‌همدانی: بعضی بانک‌ها مردم را بیچاره کردند

به گزارش سایت خبری مدارا؛  اعتمادآنلاین نوشت: آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید گفتند: بعضی بانک ها و موسسات با دریافت ربا مردم را بیچاره کردند. قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است و انتظار این است که مسئولان به اینها رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد.

«مرجع تقلید شیعه در دیدار با عده‌ای از محققان تفسیر قرآن با اشاره به این موضوع که علمای بزرگ معمولاً بخاطر شرایط زمان بیشتر به مباحث روایی پرداختند، گفتند: شاید در آن‌ زمان لازم بود تا براساس آن روایات صحیح، تفسیر حقیقی از آیات در آینده استفاده شود.

ایشان با تاکید بر اینکه ما باید پاسخ تهمت‌هایی که در تفاسیر عامه به ما زده شده است را در یک فضای علمی و استدلالی بدهیم و دلایل خود را بیان نماییم افزودند: ما همانطور که امام راحل و قبل آن آیت‌الله العظمی بروجردی فرمودند قائل به تقریب هستیم ولی به آن معنی نیست که حقایق و دلایل خود را کتمان کنیم، در طول تاریخ فضای مناظره بوده است در عین اینکه به عقاید هم احترام می‌گذاشتند و از اهانت به هم پرهیز داشتند.

ایشان افزودند: قرآن کتابی است که پیامش تاکنون به درستی به دنیا نرسیده و هر آنچه که هم رسیده، طبق تفاسیر دیگران بوده است.

ایشان حرکت امام راحل را برگرفته از قرآن دانسته و نتیجه آن را این انقلاب با عظمت توصیف نموده و خاطرنشان کردند: نگهداری از آن هم باید بر اساس تعالیم قرآن باشد ولی متاسفانه نه تنها هنوز به بعضی از دستورات قرآن عمل نمی شود بلکه خلافش در حال انجام است. استاد عزیز و بزرگوار ما مرحوم علامه طباطبایی بعد از عمری در کنار قرآن بودن فرمودند: «دو گناه را در قرآن بالاترین گناه دیدم یکی دوستی کفار و دیگری ربا».

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشتند: امروز در کشور ما بعضی از بانک‌ها و مؤسسات با دریافت بعضی از عناوینی که مصداق ربا است در حال دریافت ربا هستند و مردم را بیچاره کردند هرچه هم می‌گویم توجه نمی کنند مردم به ما نامه می‌نویسند و استفتائی به ما می رسد ما هم می‌گوئیم حرام است اما گوش شنوایی نیست؛ البته گزارش می‌دهند ما درست کردیم ولی در عمل در حال انجام است و شاید هم علتش عدم نظارت باشد.

ایشان گفتند: قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است و انتظار این است که مسئولان به اینها رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد. دشمن در حال تبلیغات گسترده علیه انقلاب و اصل اسلام است و بدانید اگر به وظیفه عمل نکنیم این تبلیغات اثر خواهد گذاشت، همین تبلیغات؛ فضایی ایجاد کرد تا عده‌ای بخواهند انتقام خود را از امام بگیرند ولی به جوانان عزیز که امام را ندیده اند و یا به بخاطر کوتاهی های صورت گرفته آن مرد الهی را نشناختند عرض می کنم امام مردی بود که جز خدا با کسی معامله نمی کرد، در ولایت اهلبیت (علیهم السلام) ممتاز بود و دلش مملو از محبت مردم بود.

ایشان ادامه دادند:  بنده همان اعتقادی که از اول به راه امام داشته ام امروز بیشتر معتقدم چون هدف ایشان را الهی می دانم و اعتقاد ایشان بود که این انقلاب زمینه ساز ظهور بشود، بر این اساس بنده از اصل نظام و انقلاب و ولایت فقیه حمایت صریح می کنم البته مشکلات و ضعف‌ها را به صراحت بیان می کنم و معتقدم مردم بسیار خوب هستند و باید قدر آنها را دانست و به آنها خدمت کرد و مشکلات شان را حل نمود کلام امام که فرمود: «مردم ولی نعمت ما هستند» را مسئولان در عمل در نظر بگیرند.»

اخبار مرتبط:
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است