کد خبر : 263663
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۶ - 13:05
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

وزیر صمت: باعث و بانی ناپایداری مدیریتی همین مجلس انقلابی است

عباس علی‌آبادی گفت: باعث و بانی ناپایداری مدیریتی همین مجلسی‌ها هستند. البته می‌خواستیم بگویم مداخلات زیان‌بار نمایندگان مجلس که آن را حذف کردم.

وزیر صمت: باعث و بانی ناپایداری مدیریتی همین مجلس انقلابی است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: عباس علی‌آبادی امروز در نخستین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان که در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: همه دولت‌ها تلاش می‌کنند تا با توسعه، رفاه بیشتری را برای مردمشان داشته باشند، اما توسعه پایدار کشورها ریسک‌هایی دارد و برای دستیابی به آن، مشکلات و سختی‌هایی وجود دارد که باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

علی‌آبادی اظهار کرد: اقتصاد بزرگ و قوی در گرو افزایش تعداد بنگاه‌های بزرگ و قوی است. این بنگاه‌ها توان بالا برای انجام تحقیق و توسعه دارند و همچنین از توان بالا برای هزینه در بازاریابی برخوردارند، ضمن اینکه توان بالایی برای هزینه در توسعه صادرات و غیره دارند.

وزیر صمت افزود: از طرفی می‌دانیم سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه ضامن بقای توسعه پایدار است، سهم هزینه‌کرد در تحقیق و توسعه از GDP در کشورهای عضو سازمان‌های همکاری‌های اقتصادی و توسعه کشورهای عضو OECD در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ بین ۴تا ۵ درصد بوده است.

علی‌آبادی اظهار کرد: تمرکز سیاستگذاران کشور تاکنون افزایش کمی شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک‌مقیاس و در نتیجه رشد تعداد اندکی از شرکت‌ها بوده است.

وی افزود: برای ا‌ینکه به رشد ۸.۵ درصدی سالیانه صنعت و رشد ۱۳ درصدی سالیانه معدن و ۲۳ درصدی سالیانه غیرنفتی در برنامه هفتم توسعه برسیم، باید اقدامات خاصی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اهداف مورد نظر رهبر معظم انقلاب در رشد کشور گفت: ما امسال اگر به رشد مورد نظر مقام معظم رهبری دست نیابیم و اگر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت علوم، وزارت صمت و معاونت علمی و غیره کار را کارستان نکنند، درواقع‌ جفا کرده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به ابرچالش‌های تولید گفت: از جمله ابرچالش‌های تولید، ناپایداری مدیریتی است، متأسفانه در برخی وزارتخانه‌ها شاهد آن هستیم که یک دیوار کامل از عکس وزرا پوشانده شده است و بعضا با تغییر یک وزیر شاهد تغییر مدیران و معاونان هستیم و معتقدم باید آدم‌ها را تغییر داد نه اینکه جایگاه مدیریتی آنها را تغییر داد.

وی در ادامه گفت: باعث و بانی ناپایداری مدیریتی همین مجلسی‌ها هستند که تعدادی از آنها امروز در اینجا نشسته‌اند.

علی‌آبادی همچنین با اشاره به چالش دیگر تولید با عنوان مداخلات زیان‌بار ادامه داد: البته می‌خواستیم بگوییم مداخلات زیان‌بار نمایندگان مجلس که آن را حذف کردیم.

وی در ادامه گفت: برای حضور وزیر اقتصاد در این رویداد کلی التماس کردم، اما از حضور ایشان تشکر می‌کنم.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به ۷ جهت‌گیری سیاستی در حوزه دانش‌بنیان‌ها اشاره کرد: تولید صادرات‌محور و گذر از مونتاژکاری، ارتقای بهره‌وری و رقابت‌پذیری، کاهش ارزبری و عدم خام‌فروشی، اصلاح نظام قیمت‌گذاری دستوری، ایجاد ثبات در مدیریت و فضای کسب و کار، بازبینی سازوکارهای نظارتی و بازرسی و همچنین تعهد به محیط‌زیست، جهت‌گیری سیاستی ما در این حوزه است.

وی بیان داشت: چرا باید به خودروساز رانت بدهیم و بعد حساب‌کشی کنیم؟ خودروسازان باید بدانند که هیچ رانتی در کار نیست و باید روی پای خود بایستد.

اخبار مرتبط:
چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟
چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟

امسال تا قبل از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

فکر می‌کنند با کُند کردن اینترنت، مَردم سراغ ابزار‌های داخلی می‌روند
فکر می‌کنند با کُند کردن اینترنت، مَردم سراغ ابزار‌های داخلی می‌روند

رئیس کمیسیون نوآوری و تحول و بهره وری اتاق بازرگانی، درباره تلاش وزارت ارتباطات برای اجرا صد درصدی شبکه ملی اینترنت اظهار داشت: ما چیزی به نام زیرساخت ملی اینترنت را نیاز داریم و در ذات خود چیز بدی نیست. مشکل اینجاست که یک طرز فکر اشتباهی وجود دارد که عده‌ای معتقدند باید اینترنت جهانی را محدود کنیم. طبق اسناد مرکز ملی فضای مجازی گفته شده است که حدوداً پهنای باند داخلی ۷۰ درصد و خارجی ۳۰ درصد باشد.

قیمت بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
قیمت بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان

اگر در راه مانده باشید یا حوصله سر زدن به پمپ بنزین نداشته باشید برخی شرکت‌ها بنزین را به صورت آنلاین سفارش می‌گیرند و ارسال می‌کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است