کد خبر : 263331
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۳ - 11:13
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۶۴ درصد از جمعیت اصفهان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد

رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار اصفهان گفت: یک میلیون و ۹۰ هزار کارگر بیمه شده در استان وجود دارد که با احتساب خانواده‌های آنها ۶۴ درصد از جمعیت کل اصفهان را تشکیل می‌دهند.

۶۴ درصد از جمعیت اصفهان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مریم الماسی افزود: اصفهان پس از تهران بعنوان دومین استان صنعتی کشور محسوب می‌شود و ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی، ۲۵۰ هزار واحد صنفی و یک‌ میلیون و ۹۰ هزار کارگر بیمه شده در آن وجود دارد.

به نوشته ایرنا؛ وی ادامه داد: پرداختن به مقوله آموزش نیروی انسانی بویژه در زمینه ایمنی و بهداشت از اولویت‌های اولیه کار در استان است که سال گذشته در این راستا دوره‌های ایمنی کارگران، کارفرمایان، مسوولان ایمنی و شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک، ایمنی برق، ایمنی کار در ارتفاع، ایمنی کار با جراثقال‌ و ایمنی کار با مواد شیمیایی برگزار شد.

رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار اصفهان گفت: سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌ تخصصی و عمومی در این مرکز برگزار شد.

وی با اشاره به تاریخچه راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار اصفهان گفت: احداث، تجهیز و راه اندازی این مرکز با گرایش تخصصی صنایع فولاد و ساختمان در نخستین دور از سفرهای استانی ریاست جمهوری به استان تصویب شد و این مرکز در سال ۸۹ در اداره کار و امور اجتماعی شماره ۳ اصفهان با تمرکز بر فعالیّت‌های آموزشی و تهیه و توزیع پوستر و “سی دی” آموزشی شروع به فعالیت کرد.

الماسی، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی در زمینه حفاظت فنی و بهداشت کار در محل مرکز بر اساس تقویم آموزشی و درخواست صنایع، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی در زمینه حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها و واحدهای مختلف صنعتی، تولیدی، خدماتی و معدنی، اجرای آموزش‌های علمی و کاربردی در حوزه‌ ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها برای آشنایی کارکنان را از جمله فعالیت‌های آموزشی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار اصفهان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل سر و صدا در محیط کار و ارائه راهکارهای تقلیل آن، بررسی و تعیین مقدار روشنایی عمومی و موضعی محیط کار و ارئه راهکارهای بهبود آن، اندازه‌گیری شرایط جوی و شاخص گرمایی و رطوبت محیط(WBGT)، بررسی سیستم اتصال به زمین(ارتینگ) و اندازه‌گیری میزان مقاومت آن و بررسی ایمنی برق و ارائه‌ راهکارهای بهبود آن از دیگر اقدامات واحد تحقیقات حفاظت فنی و بهداشت کار این مرکز محسوب می شود.

الماسی افزود: اندازه‌گیری حوزه میدان مغناطیسی و ارائه‌ راهکارهای ایمنی آن، ضخامت‌سنجی مخازن تحت فشار برای تعیین میزان خوردگی، نمونه‌گیری و تعیین غلظت آلاینده‌ها، اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل ارتعاش در محیط کار و ارائه‌ راهکارهای تقلیل آن، ایمنی ماشین‌آلات و طراحی حفاظ‌های مناسب برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار، ارائه‌ طرح‌های ایمنی مورد نیاز واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی در حوزه‌ حفاظت فنی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه‌ حفاظت فنی و بهداشت کار نیز بخش دیگری از اقدامات واحد تحقیقات حفاظت فنی و بهداشت کار این مرکز را دربرمی‌گیرد.

رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار اصفهان، پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار را نیازمند نگاه ویژه در حوزه‌ آموزش عوامل انسانی شاغل در محیط‌های کار و تولید و انجام پژوهش‌های هدفمند در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از آلاینده‌های محیط کار و شرایط ناامن این محیط دانست.

اخبار مرتبط:
کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: بیش یک هزار و ۸۰۰ خانواده زندانی از کمک‌های انجمن حمایت از زندانیان اصفهان بهره‌مند شدند.

پیش بینی تندباد تا پایان هفته در اصفهان/بارش‌ها به قنوات میمه آسیب زد
پیش بینی تندباد تا پایان هفته در اصفهان/بارش‌ها به قنوات میمه آسیب زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تندباد لحظه‌ای پدیده غالب استان اصفهان تا پایان هفته جاری است.

تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود
تداوم باد و باران در استان اصفهان/ تنش‌دمایی پیش‌بینی می شود

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از تداوم وزش باد شدید و رگبارهای بهاری در مناطق مختلف استان خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است