کد خبر : 263129
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - 15:06
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: ما این اختیار را داریم که به برخی از بازرسان آژانس اجازه بازرسی نَدهیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: موضوع تایید بازرسان آژانس یکی از حقوق اختیاری ایران طبق بند نه توافقی است که بین ما و آژانس وجود دارد.

نماینده مجلس: ما این اختیار را داریم که به برخی از بازرسان آژانس اجازه بازرسی نَدهیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ راه دانا نوشت: ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در واکنش به درخواست رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران مبنی بر تجدید نظر درخصوص لغو انتصاب چند بازرس آژانس اظهار داشت: موضوع تایید بازرسان آژانس یکی از حقوق اختیاری ایران طبق بند نه توافقی است که بین ما و آژانس وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هم آژانس به اندازه‌ کافی بیش از آن بازرس تایید شده برای بازدید از سایت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب پادمان دارد، گفت: این که چند نفر از بازرسان که زیر ده درصد کل بازرس که از ایران مجوز بازرسی دارند، محدود شوند و دسترسی‌ آن ها تایید نشود یک امر کاملا پذیرفته شده و در چارچوب اختیارات ایران است و آژانس نمی‌تونه برای آن عواقبی در نظر بگیرد.

همکاری‌های خودمان را با آژانس ادامه میدیم

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ما همکاری‌های خودمان را با آژانس ادامه میدیم، عنوان کرد: ما کشوری هستیم که سابقه‌ی بیشترین تعداد بازرسی آژانس از یک کشور را داریم، هرچند همیشه سوال این بوده که وقتی ما بیشترین همکاری را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می دهیم، چرا پرونده‌ی هسته‌ای ایران دائما با سوالات بیشتری مواجه میشود، درصورتی که همکاری بیشتر باید منجر به رفع مسائل شود، اما اراده‌ی سیاسی که شکل می گیرد، متاسفانه مانع حل و فصل بعضی موضوعات باقی مانده شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان افزود: مواضع منفی بعضی کشورهای اروپایی و همچنین بیانیه‌ای که در حاشیه مجمع شورای حکام دادند نسبت به نیات بعضی از این بازرسان برای ما سوالاتی را ایجاد کرد و از این جهت این حق اختیاری ایران بود که از آن استفاده کرد و مجوز بعضی از این افراد را لغو کرد.

گفتنی است روز شنبه گذشته گروسی در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران تصمیم خود برای لغو مجوز چند بازرس آژانس را به ما اطلاع داده است و این اقدام به گونه ای اجرا شد که به طور مستقیم و شدید بر توانایی آژانس برای انجام بازرسی های موثر در ایران تأثیر می گذارد.

 

اخبار مرتبط:
آیت‌الله سبحانی: شَنبه روز تعطیلی دشمن است
آیت‌الله سبحانی: شَنبه روز تعطیلی دشمن است

مرجع تقلید شیعیان در مورد تصویب تعطیلی روز شنبه توسط نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چنین روز‌هایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود.

نویسنده روزنامه کیهان: قالیباف می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما یک زندگی معمولی دارد / پژو پارس هم دارد / مسائل فرزندانش هم ربطی به او ندارد
نویسنده روزنامه کیهان: قالیباف می‌توانست زندگی مرفهی داشته باشد، اما یک زندگی معمولی دارد / پژو پارس هم دارد / مسائل فرزندانش هم ربطی به او ندارد

سعدالله زارعی نوشت: منزل قالیباف در شهرک شهید دقایقی است. من منزل او نرفته ام اما منزل شهید سلیمانی ، منزل آیت الله موحدی کرمانی و منزل محسن رضایی که کاملا" شبیه منزل قالیباف است رفته ام و انصافا" منزل متعارفی است که سپاه در اختیار آنان قرار داده است

۲۶۲ مدافع حقوق بشر ایرانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند / ما با مَردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم
۲۶۲ مدافع حقوق بشر ایرانی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند / ما با مَردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم

۲۶۲ فمینیست و مدافع حقوق بشر با امضای بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند. آنان در این بیانیه تاکید کرده‌اند «صلح بدون عدالت نمی‌تواند وجود داشته باشد، پس از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که در راستای پایان دادن به اشغال‌گری و ایجاد صلح عادلانه برای فلسطینی‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر تلاش کند.».

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است