کد خبر : 263079
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ - 13:40
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

نماینده مجلس: با قانون حجاب، تا ۳ سال آینده مشکل بی‌حجابی در کشور حل می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اجرای لایحه عفاف و حجاب درهمان اول کار تأثیر خود را نشان می‌دهد. وقتی مردم شاهد باشند با هنجارشکن‌ها برخورد می‌شود، متوجه حساس بودن موضوع می‌شوند. خیلی زود برهنگی و نیمه‌برهنگی در جامعه کم‌رنگ می‌شود؛ چون مردم‌مان قانونمدار هستند می‌توان پیش‌بینی کرد در کمتر از 3سال تغییرات چشمگیری در کشور رخ خواهد داد و مشکل بی‌حجابی برطرف می‌شود.

نماینده مجلس: با قانون حجاب، تا ۳ سال آینده مشکل بی‌حجابی در کشور حل می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ همشهری نوشت: زهره‌سادات لاجوردی، نماینده مردم تهران در مجلس در باره لایحه حجاب گفت وگو کرده است.

بخشهایی از مصاحبه را می خوانید.

چندی پیش لایحه عفاف و حجاب در مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اما ایرادهایی به آن وارد شد. از بارقبل تا امروز که لایحه در صحن مجلس به تصویب رسید، چه تغییراتی صورت گرفته است؟

بار اولی که لایحه عفاف و حجاب در صحن علنی مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفت فقط ۱۵ماده داشت. مجلس با اصل۸۵ آن مشکلی نداشت و موافقت کرد. فقط بخشی از آن‌که جرم‌انگاری بود به کمیسیون قضایی ارجاع داده شد. موضوع دیگر، جای خالی مباحث فرهنگی در این لایحه بود. با توجه به نیاز جامعه می‌طلبید مسائل فرهنگی پررنگ‌تر شود؛ از این‌رو کمیسیون‌های قضایی و فرهنگی قوانینی را درنظر گرفتند. بعد از تحقیقات و بررسی‌های بیشتر ماده‌های قانونی دیگری به لایحه اضافه شد و الان این لایحه ۳۵ماده با عنوان مباحث فرهنگی دارد. بعد از آن مرکز پژوهش مجلس پیشنهادهایی را مبنی بر تعیین بازه زمانی برای اجرای لایحه ارائه کرد. نتیجه مشورت نمایندگان مجلس به اجرای آزمایشی لایحه در ۳سال منتج شده است. اما اینکه لایحه تصویب شده امروز چه تغییراتی نسبت به لایحه ارائه شده قبل دارد، ازجمله مسائلی است که فعلا ضرورتی بر بازگو شدن آن نیست.

به‌نظر شما مهم‌ترین بخش از لایحه که می‌تواند بازخورد خبری داشته باشد، چیست؟

موضوع عفاف و حجاب در کشور ما سبقه زیادی دارد. درواقع تمدن کهن ایران را به تصویر می‌کشد. حجاب داشتن بحث امروز و دیروز جامعه نیست. از قدیم مردم به این مسئله تعصب نشان می‌دادند. متأسفانه با جریان اغتشاشی که سال گذشته در کشور رخ داد، عده‌ای سعی کردند اقتدار نظام را زیر سؤال ببرند. حجاب اجباری را مطرح کردند تا به این بهانه جو را متشنج کنند. می‌خواستند اصلی که در شرع و عرف اهمیت دارد را زیر پا بگذارند، اما باید متذکر شوم برای اکثر مردم سلامت نظام خانواده در اولویت قرار دارد؛ از این‌رو عموم مردم راضی هستند و می‌خواهند جامعه شرایط بهتری پیدا کند و قانون مانع از ترویج برهنگی و نیمه‌برهنگی شود. در این میان عده کمی هستند که دانسته یا نادانسته با داشتن حجاب مقابله می‌کنند، درواقع بدون آنکه بدانند با دشمن همکاری می‌کنند؛ دشمنی که هدفش برهم‌زدن نظم خانواده است؛ از این‌رو با کسانی که از روی عمد با ارزش‌های دینی و ملی کشورمان مخالفت می‌کنند، باید برخورد شود.

با توجه به اینکه قرار است ۳سال به‌طور آزمایشی این طرح اجرا شود، فکر می‌کنید در جامعه چه تغییر چشمگیری اتفاق بیفتد؟

اجرای لایحه عفاف و حجاب درهمان اول کار تأثیر خود را نشان می‌دهد. وقتی مردم شاهد باشند با هنجارشکن‌ها برخورد می‌شود، متوجه حساس بودن موضوع می‌شوند. خیلی زود برهنگی و نیمه‌برهنگی در جامعه کم‌رنگ می‌شود؛ چون مردم‌مان قانونمدار هستند می‌توان پیش‌بینی کرد در کمتر از ۳سال تغییرات چشمگیری در کشور رخ خواهد داد و مشکل بی‌حجابی برطرف می‌شود.

اخبار مرتبط:
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

دکتر یزدانی: به نظر می‌رسد علت خودکشی خانم دکتر آل‌سعیدی ناامیدی نسبت به آینده است / خودکشی یک پزشک فوق متخصص
دکتر یزدانی: به نظر می‌رسد علت خودکشی خانم دکتر آل‌سعیدی ناامیدی نسبت به آینده است / خودکشی یک پزشک فوق متخصص

دکتر یزدانی می‌گوید: دکتر تیمورزاده از فعالین صنفی که آشنایی با خانم دکتر داشته و در این باره در اینستاگرامشان هم نوشته‌اند دیروز به من گفت ایشان بسیار فرد فعالی بودند، اما طی چند مرحله در پیام‌هایی که با دکتر تیمورزاده رد و بدل می‌کرده به ایشان می‌گوید آیا راهی برای مهاجرت هست که دیگر نیازی به تحصیل مجدد نداشته باشم؟ در ماجرا مرگ دکتر بخشی، خانم دکتر آل سعیدی به دکتر تیمورزاده پیام می‌دهد که باید یک کار جمعی انجام دهیم.

مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند
مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است