کد خبر : 262874
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ - 01:01
دسته‌بندی : اخبار ویژه، ورزشی
چاپ

پرسپولیس ایران ۰-۲ النصر عربستان I هدایا به رونالدو تکمیل شد I فیلم خلاصه بازی

النصر عربستان با بردی 2 گله موفق شد برابر پرسپولیس ایران به پیروزی برسد تا به صدر جدول گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

پرسپولیس ایران ۰-۲ النصر عربستان I هدایا به رونالدو تکمیل شد I فیلم خلاصه بازی

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فوتبال ۳۶۰ نوشت: هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا به نقطه پایان خود در منطقه غرب رسید و سرانجام نوبت به برگزاری حساس‌ترین تقابل هفته رسید و تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان مقابل هم به میدان رفتند؛ در مسابقه‌ای که براساس حکم کمیته انضباطی (AFC) بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در شرایطی‌که انتظار می‌رفت با توجه به عملیات بازسازی ورزشگاه آزادی، چمن این ورزشگاه از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد اما چنین نبود و ناهمواری چمن ورزشگاه مورد اعتراض مسئولان باشگاه عربستانی قرار گرفت.

پرسپولیس با قهرمانی در فصل گذشته لیگ برتر توانست مستقیماً سهمیه حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورد اما در نقطه مقابل، النصری‌ها در حالی در سید چهارم حضور یافتند که در مرحله پلی‌آف مقابل شباب‌الاهلی قرار گرفتند و بردی دراماتیک را مقابل این تیم به‌دست آوردند و بعد از آن در مرحله گروهی با تیم پرسپولیس همگروه شدند و برای دیدار با این تیم به تهران سفر کردند. حضور فوق‌ستاره‌هایی مانند کریستیانو رونالدو، سادیو مانه و مارسلو بروزوویچ در فهرست النصر برای مسابقه امشب باعث حساسیت دوچندان بازی شده بود و همگان در انتظار رونمایی رسمی از رونالدو در ورزشگاه آزادی تهران بعد از حواشی پرشمار ورود او به ایران بودند که این اتفاق سرانجام امشب رخ داد.

ترکیب پرسپولیس ایران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی (از دقیقه ۷۲: سروش رفیعی)، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سعید صادقی (از دقیقه ۸۷: سینا اسدبیگی)، مهدی ترابی (از دقیقه ۸: شهاب زاهدی (از دقیقه ۸۷: یاسین سلمانی))، وحید امیری و محمد عمری (از دقیقه ۷۲: امید عالیشاه)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب النصر عربستان

نواف العقیدی، آیمریک لاپورت، عبدالله العمری، سلطان الغنام (از دقیقه ۸۵: بوشال)، حسین قاسم، عبدالله الخیبری، مارسلو بروزوویچ (از دقیقه ۷۹: سامی الناجی)، عبدالرحمن غریب، اوتاویو مونتیرو (از دقیقه ۹۰: مشاری النمر)، سادیو مانه (از دقیقه ۸۵: خالد الغنم) و کریستیانو رونالدو (از دقیقه ۹۰: علی الحسن)

سرمربی: لوئیس کاسترو

یحیی گل‌محمدی بعد از پیروزی ۲ گله تیمش در مقابل فولاد خوزستان در هفته چهارم لیگ برتر، تصمیم گرفت تا به ترکیب برنده دست نزد و سورپرایز ویژه‌ای برای مسابقه امشب نداشت. در حالی‌که گمانه‌زنی‌های پرشماری درباره حضور یا عدم حضور علیرضا بیرانوند مقابل النصر وجود داشت اما سرانجام این ستاره ملی‌پوش توانست شانس حضور در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت را به‌دست آورد و با گذر از مصدومیت در ترکیب اولیه پرسپولیس قرار گرفت.

لوئیس کاسترو هم با خط زدن نام الکس تلس و اندرسون تالیسکا در ترکیب اولیه تیمش نسبت به دیدارهای گذشته تغییر و تحولاتی را به وجود آورد و علی لاجامی را هم از ترکیب اصلی خارج کرد تا به جای آن‌ها، عبدالله العمری، محمد قاسم و عبدالرحمن غریب در ترکیب اصلی النصر حضور پیدا کنند. جالب آنکه به دلیل عدم حضور در تست‌های پزشکی، مجوز حضور نبیل باهویی در فهرست تیمش پرسپولیس هم صادر نشد و این مهاجم سوئدی امشب از روی سکوها نظاره‌گر دیدار تیمش مقابل النصر بود.

دو تیم از ساعت ۲۱:۳۰ به میزبانی ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران کار خود را با قضاوت ایلگیز تانتاشف از ازبکستان آغاز کردند و نکته مهم این مسابقه، اولین استفاده رسمی از تکنولوژی (VAR) در تاریخ فوتبال ایران بود. بازیکنان در دقایق ابتدایی در حال محک‌زدن یکدیگر بودند تا اینکه کیفیت ضعیف چمن ورزشگاه آزادی باعث مصدومیت زودهنگام مهدی ترابی شد و ستاره کلیدی پرسپولیس نتوانست به کار خود ادامه بدهد و جای خود را به شهاب زاهدی داد. النصری‌ها رفته‌رفته مالک توپ‌ومیدان شدند و توانستند روی دروازه پرسپولیس خطر ایجاد کنند که اولین موقعیت جدی را سادیو مانه در مقابل دروازه سرخ‌پوشان پایتخت در دقیقه ۱۰ از دست داد تا دروازه علیرضا بیرانوند بسته بماند.

شاگردان کاسترو به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و با سماجت بازیکنان النصر، دومین موقعیت گلزنی روی دروازه پرسپولیس ایجاد شد که این‌بار علیرضا بیرانوند موفق شد ضربه سر کریستیانو رونالدو را مهار کند. در ادامه، سلطان الغنام با شوتی زاویه‌دار دروازه حریف عربستانی را در دقیقه ۲۴ هدف قرار داد که این‌بار بیرانوند ضربه او را به کرنر فرستاد. جالب آنکه در این صحنه، النصری‌ها معتقد بودند که علی نعمتی در مسیر رسیدن توپ به دروازه پرسپولیس مرتکب خطای هند شده که بعد از بررسی صحنه توسط کمک‌داور ویدئویی ادعای تیم عربستانی رد شد و داور مسابقه نقطه کرنر را نشان داد.

سادیو مانه با نفوذهای پی در پی در تلاش برای تهدید دروازه پرسپولیس بود اما هوشیاری مدافع سرخ‌پوش سد راه ستاره سنگالی شد. در دقیقه ۳۵، شهاب زاهدی از غفلت خط دفاعی النصر استفاده کرد و در موقعیتی تک‌به‌تک با دروازه این تیم قرار گرفت اما پاس به بیرون زاهدی در مقابل دروازه خالی النصر به بازیکنی نرسید تا تنها فرصت مناسب گلزنی سرخ‌پوشان پایتخت در نیمه نخست از بین برود. در ادامه این موقعیت، شاگردان کاسترو توانستند روی پاس رونالدو توسط اوتایو به گل برتری برسند اما هافبک پرتغالی در موقعیتی آفساید موفق به گلزنی شد تا گل او مردود اعلام شد.

بروزوویچ با حرکتی انفرادی توانست در دقیقه ۴۱ موقعیت خطرناک دیگری را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند که روی همکاری با او سادیو مانه توپ در دهانه دروازه برای کریستیانو رونالدو ارسال شد اما فوق‌ستاره پرتغالی ناکام در رسیدن به توپ بود تا با وجود خلق موقعیت‌های پرشمار از سوی النصری‌ها در نیمه نخست در شبی که کیفیت چمن ورزشگاه آزادی در وضعیت نازلی قرار داشت، نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در اواسط نیمه نخست، برخورد محمدحسین کنعانی‌زادگان با کریستیانو رونالدو باعث مصدومیت فوق‌ستاره پرتغالی شد که در این میان، رونالدو از نحوه خطای مدافع پرسپولیس گلایه داشت.

سرخ‌پوشان پایتخت نیمه دوم را بهتر آغاز کردند اما خطای میلاد سرلک در دقیقه ۵۱ روی کریستیانو رونالدو باعث شد تا او کارت زرد دوم را دریافت کند و از زمین مسابقه اخراج شود. با وجود اینکه النصری‌ها توانستند مالکیت توپ را در اختیار بگیرند اما اولین موقعیت نیمه دوم توسط پرسپولیسی‌ها ایجاد شد که ضربه سر شهاب زاهدی در دقیقه ۶۱ از بالای دروازه النصر به بیرون رفت. در ادامه روی کار تیمی زیبای بازیکنان النصر، توپ در مقابل دروازه پرسپولیس در دقیقه ۶۲ به دانیال اسماعیلی‌فر برخورد کرد و وارد دروازه پرسپولیس شد تا شاگردان کاسترو با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.

یاران رونالدو به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و بعد از خلق چندین موقعیت نصفه‌ونیمه در دقیقه ۷۲ شوت دیدنی محمد قاسم از زاویه بسته باعث شد تا گل دوم به سود النصر به‌ثبت برسد. سرخ‌پوشان پایتخت که امشب ناکام در تهدید دروازه النصر بودند، در دقایق پایانی مسابقه در تلاش بودند تا بتوانند از دروازه خود حراست کنند تا اختلاف بیش از ۲ گل نشود. در دقایق پایانی، چندین موقعیت خوب روی دروازه سرخ‌پوشان پایتخت ایجاد شد اما عملکرد خوب علیرضا بیرانوند باعث شد تا النصری‌ها ناکام در گلزنی بمانند و بازی با برتری ۲ بر صفر النصر به پایان رسید. در دقیقه ۸۹، صحنه‌ای مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه النصر رخ داد که با وجود بررسی کمک‌داور ویدئویی مشخص شد که یاسین سلمانی پیش از سرنگونی در محوطه جریمه النصر در منطقه آفساید قرار داشته است.

در دیگر بازی‌های هفته نخست منطقه غرب آسیا، العین امارات در گروه اول توانست با ۳ گل مقابل پاختاکور ازبکستان به پیروزی برسد و در دیگر بازی این گروه هم آخال ترکمنستان با یک گل از سد الفیحا عربستان گذشت. همچنین تقابل تیم‌های استقلال تاجیکستان و الدحیل قطر که هم‌گروهان تیم‌های پرسپولیس و النصر عربستان هستند هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا باتوجه به این نتایج النصر عربستان صدرنشین گروه پنجم شود و تیم پرسپولیس ایران هم در قعر جدول گروه خود در پایان هفته نخست رقابت‌ها قرار گیرد.

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب در حالی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (دهم و یازدهم مهرماه) پیگیری خواهد شد که پرسپولیس ایران باید روز دوشنبه دهم مهرماه در قطر به مصاف الدحیل برود و در دیداری همزمان در عربستان، النصر میزبان استقلال تاجیکستان خواهد بود.

اخبار مرتبط:
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی فوتسال ایران که با صعود به نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا صعودش به جام جهانی را قطعی کرده بود، در دیدار فینال این مسابقات تایلند را شکست داد و برای سیزدهمین بار قهرمان شد.

حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند
حسن روشن: حسینی جای پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر هوادار بود/ خیلی از مذهبی‌ها هم معین گوش می‌کنند

پیشکسوت استقلال گفت: حسینی مثل پدر یا برادر بزرگ‌تر آن دختر بوده. اصلا پرداختن به این مسائل در AFC و فیفا و کل جهان خوب نیست. ما خودمان بازی کردیم و نمی‌گوییم یکی که ما را بغل کرد، بیاییم ماچش هم کنیم! نه! حسینی به ابراز احساس آن هوادار جواب داد و قصدی نداشته.

مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست

ستاره ایرانی تیم پورتو قراردادش با باشگاه جدیدش اینتر را بسته که برای ۲ سال با قابلیت تمدید یک ساله است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است