کد خبر : 262812
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - 17:48
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: رئیسی باید دنبال تحقق خواست ملت باشد

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: دولت جمهوری اسلامی باید دنبال تحقق خواست ملت باشد. خواست و حق ملت این است که از خودروی مناسب برخوردار باشند. ۴۰ سال به ایران خودرو و سایپا فرصت دادیم، ولی نیاز‌های کمی و کیفی مردم را برآورده نکردند. دولت با توجه به نیاز مردم باید اجازه دهد که خودرو وارد شود و بیش از این به این موضوع ساده و شفاف، پیچ و خم ندهند.

نماینده مجلس: رئیسی باید دنبال تحقق خواست ملت باشد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ کیان‌آنلاین نوشت: شهریار حیدری نماینده قصرشیرین با انتقاد از وضعیت نابسامان در سیاست‌گذاری‌های خودرویی گفتگویی انجام داده که در ادامه می‌توانید مهمترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* سال‌هاست صنعت خودرو با محوریت دو شرکت ایران خودرو و سایپا در انحصار دولت است. از این‌رو برای این شرکت‌ها خیلی سخت است و به نوعی قابل هضم نیست که بخواهیم خودرو به مملکت وارد کنیم.

* از طرفی هر سال کیفیت خودرو‌های تولید داخلی کاهش می‌یابد و نیاز داخلی را تامین نمی‌کنند. خواست ملت و مجلس این بود که برای تعادل‌بخشی به جامعه و تقاضا‌هایی که در کشور وجود دارد و حق مردم هست، متناسب با نیاز مردم، خودرو به کشور وارد شود؛ چه خودرو‌های کارکرده و چه خودرو‌های نو. از این‌رو لزومی ندارد محدودیت برای این موضوع قائل شویم.

* انحصار موجود در صنعت و بازار خودرو در قالب یک طرح با مقاومت مجلس شکست و به سرانجام رسید، ولی همچنان نیاز به پیگیری و نظارت است تا با نتیجه نهایی، کام مردم شیرین شود.

* من یک نقد به دولت دارم. طرح واردات خودرو، خودش طرحی پایه است، اما آیین‌نامه اجرایی خیلی مهمتر از طرح است. دولتی‌ها این‌قدر آیین‌نامه را می‌پیچانند و موضوعاتی در آن وارد می‌کنند که عملاً اتفاقی برای واردات خودرو نیفتد.

* خواهش من از سازمان استاندارد، وزارت صمت و از کل دولت این است که اگر واقعاً توجهی به خواست مردم دارند، روی به آسان‌کاری و روان‌سازی در موضوع واردات خودرو بیاورند و مردم را بیشتر از این درگیر موضوع واردات خودرو نکنند.

* واردات خودرو باید مثل بقیه کشور‌ها به قیمت خریداری شده و بدون تعرفه گمرکی باشد. اگر قرار باشد دوباره به آن تعرفه ببندند، می‌شود همان داستان گذشته و احتمالاً اتفاق خاصی به نفع مردم به وقوع نخواهد پیوست.

* قطع و یقین برای مافیای خودرو در ایران، واردات خودرو قابل هضم نیست و تلاش می‌کنند در قالب آیین‌نامه، نفوذ کنند تا در اجرا، تاخیر پیش بیاید. همه این‌ها جزو کار‌های راهبردی این انحصار طلب‌ها یعنی سایپا و ایران خودرو است.

* نه کیفیت و نه کمیت کار خودروسازان داخلی، قابل توجه است. تمام دنیا واردات دارند. خود آمریکا از کره وارد می‌کند و چین از ژاپن، خودرو به کشورش می‌آورد در حالی که همه این‌ها قدرت‌های خودروسازی در دنیا هستند. این‌طور نیست که کشوری کاملاً مستقل و بی‌نیاز از واردات خودرو باشد. فقط در ایران است که خودرو در انحصار مافیا قرار گرفته است.

* دولت جمهوری اسلامی باید دنبال تحقق خواست ملت باشد. خواست و حق ملت این است که از خودروی مناسب برخوردار باشند. ۴۰ سال به ایران خودرو و سایپا فرصت دادیم، ولی نیاز‌های کمی و کیفی مردم را برآورده نکردند. دولت با توجه به نیاز مردم باید اجازه دهد که خودرو وارد شود و بیش از این به این موضوع ساده و شفاف، پیچ و خم ندهند. دولت باید با محوریت وزارت صمت و دو شرکت بی‌کیفیت خودروسازی، این داستان مقاومت در برابر واردات خودرو را تمام کند.

اخبار مرتبط:
انسیه خزعلی: ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بود
انسیه خزعلی: ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ورود بانوان به ورزشگاه با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، تصمیم نظام بوده است.

نماینده مجلس: کشف حجاب، اقدامی سازماندهی شده است
نماینده مجلس: کشف حجاب، اقدامی سازماندهی شده است

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: ما بر این باوریم اگر با برنامه وارد میدان شویم و جلوی افرادی که سازماندهی شده کشف حجاب می‌کنند گرفته شود  پدیده بی‌حجاب در کوتاه‌ مدت از جامعه جمع خواهد شد.

قدیری‌ابیانه، فعال اصولگرا: برخی مردها می‌خواهند با شورت به خیابان بیایند / مردم باید قدردان نظام باشند/ برخی زنان برای وقاحت حدی قائل نیستند
قدیری‌ابیانه، فعال اصولگرا: برخی مردها می‌خواهند با شورت به خیابان بیایند / مردم باید قدردان نظام باشند/ برخی زنان برای وقاحت حدی قائل نیستند

یک چهره سیاسی اصولگرا مدعی شد: با هنجارشکنی‌هایی که پس از ماجرای مهسا امینی در کشور رخ داد کسانی که قبلا طرفدار آزادی پوشش بودند هم به حجاب معتقد شده اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است