کد خبر : 262326
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۵ - 15:08
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

ابهام در شبکه جاسوسی کشف شده I اصل ماجرا را برای مَردم توضیح دَهید

روز پنج شنبه 23 شهریور با سروصدای رسانه‌ای زیاد و تبلیغات گسترده خبر کشف شبکه جاسوسی که تلاش کرده بود با فروش هزاران قطعه معیوب که در زمان لازم با یک انفجار کوچک موشک ها را از کار می انداخت، در رسانه ها منتشر شد.

ابهام در شبکه جاسوسی کشف شده I اصل ماجرا را برای مَردم توضیح دَهید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ امتداد نوشت: روز پنج شنبه ۲۳ شهریور با سروصدای رسانه‌ای زیاد و تبلیغات گسترده خبر کشف شبکه جاسوسی که تلاش کرده بود با فروش هزاران قطعه معیوب که در زمان لازم با یک انفجار کوچک موشک ها را از کار می انداخت، در رسانه ها منتشر شد. تصاویر منتشر شده نشان می داد این قطعات کوچک مربوط به بخشی از موشک های ایرانی است که از خارج از کشور وارد شده و در داخل مورد استفاده قرار گرفته است. در متن  گزارش آمده بود که این عملیات به صورت پیشگیری صورت گرفته است. 

یک مقام مسئول در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر گفت: «با عنایت حضرت ولی عصر(عج) طی ماه‌های گذشته شبکه‌ای کاملا حرفه‌ای و کار آزموده که قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی قطعات معیوب و تجهیز شده را برای بکارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به چرخه تولید وارد کند در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان( ع) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گرفتار و متلاشی شد.» 
 
اما در گزارش تصویری که از صداوسیما پخش شد موضوع این شبکه را به سال ۹۳ باز می گرداند. در این باره سئوالاتی مطرح می‌شود که با توجه به موارد مشابه از جمله انفجار در نطنز قابل طرح است.
 
اول: بیش از یک دهه پیش شهید احمدی روشن توسط موساد ترور شد. همین مساله اهمیت سیستم خرید قطعات وزارت دفاع و نظارت بر آن را صدچندان می کند. حالا سئوال این است: در این شبکه آیا افرادی در داخل هم دستگیر شدند؟ دستگیرشدگان از چه رده هایی و از کدام سازمان نظامی هستند؟ 
 
دوم: اول تیرماه سال ۹۸ اطلاعیه ای از سوی سازمان قضایی نیروهای مسلح منتشر شد. این اطلاعیه اعلام شد که « جلال حاجی زوار» کارمند وزارت دفاع به جرم جاسوسی اعدام شده است. نام اصلی وی سیدسیاوش جلال حاجی زوار بود، کسی که سابقه چندین سال همکاری با سازمان هوافضای وزارت دفاع را در کارنامه داشت و در چهاردهم شهریور ۱۳۹۶ و به همراه همسرش لیلا تاجیک به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات و امنیت دولت آمریکا سیا ازسوی سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شناسایی و بازداشت شده بود. 
 
براساس گزارشی که همان زمان منتشر شد پرونده او پس از قریب به دو سال بررسی صدور حکم و تایید آن در دیوان عالی کشور پس از اجرای تشریفات قانونی در زندان رجایی شهر اجرا شد. همچنین همسر وی که البته بعدها گفته شد همسر سابقش بوده به جرم مشارکت در جاسوسی به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شد.
 
در اطلاعیه ای که سازمان قضایی نیروهای مسلح منتشر کرد، آمده بود حاجی زوار هفت سال پیش از دستگیری از این وزارتخانه منفک شده بود. هنگام دستگیری وی، تعدادی از اسناد و مدارک مربوط به فعالیت های جاسوسی وی نیز کشف و ضبط شد. علاوه بر این برخی دستگاه های مربوط به فعالیت های مخفی وی نیز در این عملیات کشف شد.» سئوالی که مطرح میشود این است که آیا این پرونده ها به یکدیگر مرتبط است؟ 
 
سوم: باتوجه به اینکه در گزارش پخش شده از صداوسیما به اطمینان خاطر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گذشته اشاره شده بود، این قطعات چه زمانی خریداری شده بود؟ آیا تصور کرده بودند که قطعات بر روی موشک ها سوار شده یا ایران تنها آنها را برای انبار کردن و استفاده در آینده خریداری کرده بود؟ 
 
پاسخ به این سئوالات می تواند ضمن ایجاد اطمینان خاطر بیشتر هموطنانمان به توانمندی های نیروهای امنیتی، آگاهی اجتماعی را نسبت راه های نفوذ بیشتر کرده و هر شهروند را به سدی در مقابل این نوع از نفوذها تبدیل کند.
اخبار مرتبط:
سردار رادان: اقدام انتظامی در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
سردار رادان: اقدام انتظامی در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دشمن می‌خواهد ضد ارزش‌ها را ارزش نشان دهد و به ارزش‌ها خدشه وارد کند و این یعنی بدون سلاح از درون به ما حمله کرده است. ضد عملیات "وعده صادق" یعنی تهی کردن ما از درون که دشمنان با شدت بیشتری از قبل می‌خواهند آن را انجام دهند.

معاون وزیر کشور: رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
معاون وزیر کشور: رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود

معاون امنیتی_انتظامی وزیر کشور جزئیات جدیدی از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور و جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح بیان کرد.

وکیل توماج صالحی: توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود
وکیل توماج صالحی: توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی گفت: در رسیدگی‌های سال گذشته، توماج از فسادفی‌الارض تبرئه شده بود و شامل عفو رهبری می‌شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است