کد خبر : 262011
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ - 17:13
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

شهریار حیدری: با ادامه وضع موجود نارضایتی اجتماعی مردم افزایش پیدا خواهد کرد/ دولت مگر نمی‌گوید درآمدش زیاد شده؟ چرا تورم را مهار نمی‌کند؟

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی کشور می‌گوید: دولت سیزدهم در بحث چینش مدیران، ضعیف عمل کرد، یعنی افراد کم‌تجربه را وارد کارزار اجرایی کشور کردند. اکنون خیلی از جایگاه‌های بزرگ و مهم کشور به افرادی سپرده شده که اصلاً توان اداره و نظم دادن به آن مجموعه را ندارند.

شهریار حیدری: با ادامه وضع موجود نارضایتی اجتماعی مردم افزایش پیدا خواهد کرد/ دولت مگر نمی‌گوید درآمدش زیاد شده؟ چرا تورم را مهار نمی‌کند؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛  رویداد۲۴ نوشت: شهریار حیدری نماینده قصرشیرین در مجلس یازدهم با گلایه‌های از وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور و معیشت مردم گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهمترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

*‌ به باور من، دولت هنوز یک برنامه منسجم برای نظم و انضباط مسائل اقتصادی کشور که به تبع آن، معیشت مردم هم روال بهتری را طی کند، ارائه نداده است و عدم‌کنترل قیمت‌ها نشان از عدم‌توفیق دولت در این حوزه مهم و تاثیرگذار دارد.

* مدیریت منابع، یکی از مولفه‌هایی کلیدی در اداره کشور‌هاست. در حال حاضر، ایران کمبود منابع ندارد، بلکه مشکل، مدیریت منابع است که کاملاً به چشم می‌آید. گرانی و تورم‌های بالا حکایت از فقدان مدیران کارآمد در راس بسیاری از امور دارد.

* دولت سیزدهم در بحث چینش مدیران، ضعیف عمل کرد، یعنی افراد کم‌تجربه را وارد کارزار اجرایی کشور کردند. اکنون خیلی از جایگاه‌های بزرگ و مهم کشور به افرادی سپرده شده که اصلاً توان اداره و نظم دادن به آن مجموعه را ندارند. باید یادمان باشد که دنیای امروز بر مدار علم و تجربه می‌چرخد و خالی کردن جایگاه‌های بزرگ از مدیران توانمند و روی کار آوردن افراد ضعیف، تبدیل به چالش اساسی برای کشور شده است.

* به نظر من، حالا که دو سال از عمر دولت سیزدهم گذشته و خروجی کار مشخص است، باید روال انتخاب مدیران تغییر کند و شایسته‌سالاری به طور جدی در دستور کار تصمیم‌گیران اصلی قرار بگیرد.

* دولت باید متناسب با واقعیت‌ها کار مملکت را جلو ببرد، نه شعار. این دولت گفت ما دولت مردمی هستیم و قرار بود دولتی فراگیر باشد و جا داشت که از همه نیرو‌های متخصص با افکار مختلف بهره ببرد. هرچند دولت در حال تلاش است، اما باید بپذیرد که در بخش‌های داخلی کشور، توفیقات چندانی که بتواند رضایت عمومی ایجاد کند را به دست نیاورده است.

* در دوره کاری دولت سیزدهم، هم منابع، هم درآمد‌ها و هم ارتباطات بیشتر شده است، ولی واقعاً سوال این است که چرا تورم مهار نمی‌شود؟ و چرا خیلی خبر‌های خوبی از حوزه اشتغال و مسکن به گوش نمی‌رسد؟

* دولت به صراحت می‌گوید موفق شدم تحریم‌ها را دور بزنم و از طرفی می‌گویند ما در حال فروش مازاد نفت هستیم و پول آن را هم دریافت می‌کنیم و در کنار آن، پول‌های بلوکه‌شده را هم آزاد کردیم، ولی در کف جامعه، واقعیت‌ها به گونه‌ای دیگر است و ادامه این روند، نارضایتی اجتماعی را افزایش خواهد داد.

* دولت اگر یک نظرسنجی علمی؛ نه فقط از ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر داشته باشد، متوجه می‌شود که مردم نسبت به عملکرد آن‌ها واقعا چه نظری دارند. این کار، یک ضرورت است، چون دولت را وادار می‌کند که حقیقت‌ها را ببیند.

اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است