کد خبر : 261896
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ - 23:26
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

استاد حوزه: نمایندگانی که حرف از استیضاح وزیر کشور می‌زنند «وقیح» هستند

غفاری‌فر ضمن انتقاد از قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم برخورد با اساتید مسئله دار دانشگاه ها، دلیل اخراج برخی اساتید را حمایت آنان از قاتلان، جنایتکاران، اغتشاشگران و متجاوزان به ملت ایران عنوان کرد.

استاد حوزه: نمایندگانی که حرف از استیضاح وزیر کشور می‌زنند «وقیح» هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ رسا نوشت: حجت الاسلام حسن غفاری‌فر عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به ایجاد جنجال و سروصدای بعضی از افراد بخاطر قطع همکاری تعدادی از اساتید مسئله دار از برخی دانشگاه ها اظهار داشت: آقایانی که امروز سر و صدا می‌کنند، از تبار همان کسانی هستند که تعداد ۶۰ نشریه را تعطیل کردند و امروزه که سنگ آقای بازرگان و نهضت آزادی را به سینه می‌زنند در اوایل انقلاب در کوچه‌های تهران به دنبال آن می‌دویدند.

وی افزود: به لحاظ صبغه تاریخی این افراد، اصلاً حق چنین ادعایی ندارند؛ به علاوه این که برخی از اساتیدی که مطرح می‌باشند، سنّ تدریسشان گذشته و ربطی بین این دوتا نیست؛ چراکه آنان در درس دیگری بودند و این‌ها در درس دیگری هستند و از همه مهمتر این که این آقایان اگر در ادعای خود صادق هستند، هرکشوری که قبله آمال آنان است، بروند و شاهد بیاوردند که آن کشورها نسبت به کسانی که استاد هستند؛ اما ارکان سیستم و نظام آن کشور را قبول ندارند، توانسته اند در دانشگاه آن کشور ادامه فعالیت داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به قطع همکاری برخی از اساتید از تعدادی از دانشگاه ها بیان داشت: کسانی که اخیراً از دانشگاه‌ها اخراج شدند به دلایل سیاسی نبوده و حتی به دلیل توهین به رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این کار صورت نگرفته است؛ بلکه دلیل اخراج این اساتید، حمایت آنان از قاتلان، جنایتکاران، اغتشاشگران و متجاوزان به ملت ایران بوده است و این اعتراضات زمانی جا داشت که استادی را به دلیل درگیری با رئیس‌جمهور، وزیر، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و یا این گونه دلایل اخراج کرده باشند؛ درحالی که دلیل اخراج آنان حمایت از جنایتکاران بوده است.

حجت الاسلام غفاری‌فر با بیان فرمایش امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه که فرمود «مردمان دنیا از دست حاکمان ظالم خود می‌نالند و من از دست انسان‌های ظالمی که کشور را به آشوب و اغتشاش می کشند می نالم» خاطرنشان کرد: اگر این اساتید مسلمان هستند، باید بیندیشند که آیا آن جنگ‌هایی که علیه امیرالمومنین(ع) به راه انداخته شد، آنان امام علی علیه السلام را مقصر می‌دانند یا سردمداران اغتشاشگران را؟

وی افزود: داستان شهادت افرادی همچون آرمان علی وردی‌ها، عجمیان‌ها و آتش زدن دانشگاه‌ها که داستان نقد به رهبر معظم انقلاب اسلامی نیست و اخراج آنان به خاطر نقد به رهبری نمی باشد و ما نه تنها به این اساتید انتقاد داریم؛ بلکه به دستگاه قضایی کشور نیز انتقاد می کنیم که چرا با این گونه اساتید برخورد جدی نمی شود؟ و باید به صورت واضح و علنی برای عموم گفته شود تا همه بدانند که دانشگاه‌ها را از وجود افراد غیر دانشمند و غیر عالم که کرسی‌های تدریس را -که لایق آن نیز نبودند- اخراج کردند و می کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با انتقاد از مجلس شورای اسلامی مبنی بر کوتاهی در استیضاح وزیر علوم بیان داشت: چگونه است که برخی از افراد با وقاحت صحبت از استیضاح وزیر کشور زدند؛ اما بعد از گذشت یک سال از اغتشاشات کسی از وزیر علوم پرسش نمی‌کند که چرا بعد از این همه وقت، جنایتکاران هنوز در برخی دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند؟ و مطالبه ما از مراکز نظارتی این است که با این موارد که به حقوق عمومی لطمه می زنند، مسامحه نکنند.

وی در ادامه با اشاره به برخورد تند کشورهای جهان با اساتیدی که قوانین و مقررات جامعه زیستی خود را رعایت نمی کنند، خاطرنشان کرد: برفرض اگر هولوکاست راست باشد؛ اما با این وجود هیچ استادی نمی تواند درباره آن اظهار نظر و مخالف کند و اگر کسی نسبت به هولوکاست و واقعیت انفجار برج های دوقلو، خلاف خواست دولت ها حرف بزند، قطعاً با آنان برخورد می شود، حال باید دید آیا جرم نقد هلوکاست بیشتر است یا حمایت از چاقو به دستان و آتش زنان اموال عمومی در خیابان؟

حجت الاسلام غفاری‌فر در پایان اظهار داشت: آنانی که در دانشگاه از حامیان قاتل و اغتشاشگران حمایت می‌کنند، نه به خدا اعتقاد دارند و نه به قیامت؛ چراکه در کجای دین اجازه داده می‌شود که این گونه اعمال آزاد است؟ این افراد با خداوند و قرآن کریم مشکل دارند و نشان می‌دهند فردی هستند که حتی قوانین بین المللی را نیز قبول نداشته و هیچ منفعتی به غیر از جیب خود، قائل نبوده و رسیدن هیچ منفعتی برای ملت را نمی پسندند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: وزارت آموزش وپرورش از صدور کارت عادی امتحانات عاجز است
نماینده مجلس: وزارت آموزش وپرورش از صدور کارت عادی امتحانات عاجز است

عضو هیات رییسه مجلس با انتشار یک توییت از عدم صدور کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی و سردرگمی خانواده ها و دانش آموزان انتقاد کرد.

رئیسی: این حرف درستی نیست که چون خانه نداریم نباید بچه‌دار شویم / اجداد ما پَس چگونه در خانه کوچک چند فرزند را بزرگ می‌کردند
رئیسی: این حرف درستی نیست که چون خانه نداریم نباید بچه‌دار شویم / اجداد ما پَس چگونه در خانه کوچک چند فرزند را بزرگ می‌کردند

رئیس جمهور با بیان اینکه با امکانات کم هم می‌شود صاحب فرزند شد، تصریح کرد: این سخن که تا اتاق اضافه نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرزندان بیشتری داشته باشیم، سخن قابل دفاعی نیست؛ تشکیل خانواده و بچه‌دار شدن حتما نیاز به مسکن و امکانات متناسب دارد، اما اینکه فقط این‌ها زمینه فرزندآوری باشند، باور صحیحی نیست.

پولشویی در موسسه مصاف متعلق به رائفی‌پور تایید شد
پولشویی در موسسه مصاف متعلق به رائفی‌پور تایید شد

در نتیجه‌گیری گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌ها به این موضوع مهم اشاره‌ شده است که موسسه مصاف نوعی پول‌شویی از حساب‌های حقوقی خود انجام داده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است