کد خبر : 260770
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۳ - 21:24
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

رسانه نزدیک به قالیباف: علی لاریجانی تمایلی به ائتلاف با روحانی ندارد

یکی از رسانه های نزدیک به طیف محمدباقر قالیباف مدعی شده است که: علی لاریجانی هم نشان داده است هیچ تمایلی به ائتلاف با روحانی ندارد و او می‌کوشد خود را در پایگاه سنتی‌اش یعنی اصولگرایی تعریف کند. 

رسانه نزدیک به قالیباف: علی لاریجانی تمایلی به ائتلاف با روحانی ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سایت نزدیک به قالیباف با انتشار گزارشی درباره تحرک انتخاباتی اعتدالیون و اصلاح‌طلبان نوشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که طیف اعتدالی یا همان نزدیکان روحانی تحرکات انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند؛ از جلسات منظم هفته‌ای با حضور روحانی و وزیران‌ و کارکنان دولت‌های یازدهم و دوازدهم تا اظهارنظرهای متعدد دولتمردان دولت قبل درباره همه‌چیز! حاکی از این است که روحانی و اطرافیانش قصد دارند همچنان در عالم سیاست باقی بمانند و احیانا تأثیرگذار باشند.

روحانی اما می‌داند ظرفیت مستقلی ندارد؛ یعنی اگر بنا باشد خودش و اطرافیان محدودش به طور مستقل و به صفت دولت یازدهم و دوازدهم وارد انتخابات شوند، هیچ پایگاه رأیی نخواهند داشت؛ بنابراین می‌کوشند برای خود ائتلافی دست‌وپا کنند. تا اینجای کار، آنها بر احزاب اعتماد ملی، کارگزاران، اسلامی کار و مردم‌سالاری کار کرده‌اند و این احزاب هم دست رد به سینه روحانی نزده‌اند اما هم‌پیمانی صددرصدی هم از خود نشان نداده‌اند. به نظر می‌رسد آنها منتظر موضع رسمی جبهه اصلاحات باشند زیرا اگر جبهه اصلاحات موضع عدم ائتلاف با اعتدالی‌ها بگیرد، بسیار بعید است احزاب مذکور خود را مقابل جبهه اصلاحات قرار دهند و احتمالا قید ائتلاف با روحانی را بزنند. قرائن موجود هم نشان می‌دهد جبهه اصلاحات تمایلی به نزدیکی به روحانی و اطرافیانش ندارد؛ چنانکه اخیرا علی شکوری‌راد گفته است: «آقای حسن روحانی هیچ‌وقت چهره محبوبی نبوده است، نه در بین جناح راست و نه در بین جناح چپ. آقای روحانی به کسی پاسخگو نبود. اصلاً مسئولیت‌پذیر نبود، هر کاری کرد، خودش کرد و هم حامیانش را ناامید و سرخورده کرد و هم اعتماد همه را از بین برد؛ یعنی ضربه‌هایی که آقای روحانی به اعتماد سیاسی درون مجموعه اصلاح‌طلب زد هیچ‌کسی نزد». علی لاریجانی هم نشان داده است هیچ تمایلی به ائتلاف با روحانی ندارد و او می‌کوشد خود را در پایگاه سنتی‌اش یعنی اصولگرایی تعریف کند.

گفتنی است این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که روزنامه دنیای اقتصاد هم امروز خبر داده است که شماری از اطرافیان علی لاریجانی در انتخابات مجلس نام‌نویسی کرده اند. رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور هم با انتشار خبری گفت که نتایج بررسی های مرحله پیش ثبت‌نام از هفته دیگر اعلام خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط:
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت
خاطرات روحانی از نخستین روزهای پیروزی در انتخابات ۹۲: احمدی‌نژاد گفت وقتی کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردی، رو به وزیرانم کرده و گفتم: شیخ، قالیباف را از طبقه ۲۶ پایین انداخت

حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران در خاطرات خود از نخستین روز‌های پیروزی در انتخابات ۹۲ نوشته است: احمدی‌نژاد با لبخند در دفتر من حاضر شد. گفت تمام مناظره‌ها را دیده است و در مناظره سوم با چند نفر از وزیران در دفتر رئیس‌جمهور پای تلویزیون نشسته بودند که من کلمهٔ «گازانبر» را به کار بردم. احمدی‌نژاد در همان لحظه به وزیرانش رو کرده بود و گفته بود: «شیخ، قالیباف را از طبقه بیست و ششم پایین انداخت.»

جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند
جلال جلالی‌زاده: پزشکیان اگر بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتماً ضرر می‌کند

یک فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان اگر تندروی کند و بخواهد با مخالفانش برخورد ناسالم داشته باشد، حتما ضرر می‌کند و اگر شعارهایش را پیگیری نکند طرفدارانش را هم از دست خواهد داد.

سردار نائینی سخنگوی سپاه شد
سردار نائینی سخنگوی سپاه شد

سردار علی‌محمد نائینی با پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه و با تایید سردار سرلشکر سلامی به عنوان سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه معرفی شد

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است