کد خبر : 260444
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۲ - 11:09
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

هشدار پلیس فتا نسبت به اپلیکیشن‌های جعلی در ایام اربعین

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، فرصتی در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌دهد تا با سوءاستفاده از احساسات شهروندان، اعمال مجرمانه خود را عملی کنند.

هشدار پلیس فتا نسبت به اپلیکیشن‌های جعلی در ایام اربعین

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان اظهار داشت: یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آنها آلوده به بدافزار بوده و به محض دانلود، به سیستم نفوذ کرده و به دنبال سرقت اطلاعات است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منبع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

به نوشته فارس؛ وی گفت: برخی از نرم‌افزارها در هنگام نصب از کاربر درخواست می‌کنند تا برخی از مجوزها از قبیل دسترسی به دفترچه تلفن، پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی را به نرم‌افزار بدهد که با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم‌افزار ندارند، بنابراین از نصب این گونه نرم‌افزارها خودداری کنید.

مرتضوی خاطرنشان کرد: بهترین راه برای دریافت ادعیه و فایل‌های مذهبی دانلود و یا خرید از سایت‌های شناخته شده و مارکت‌های معتبر است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: شهروندان در هنگام پرداخت نذورات و کمک‌های مورد نظر خود و یا خرید تجهیزات و البسه ویژه ماه محرم، مراقب سایت‌های جعلی فیشینگ باشند، مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند.

وی تصریح کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

اخبار مرتبط:
تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان
تزریق ۲,۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای حمل‌ونقل اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایش کامل بناها و محورهای تاریخی کاشان پس از وقوع سیل اخیر در این شهرستان خبر داد.

بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان تصویب شد
بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان تصویب شد

استاندار اصفهان گفت: بیش از ۵۰ مصوبه در سفر منطقه‌ای کاروان مدیران دولت مردمی استان به شرق شهرستان اصفهان به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است