کد خبر : 258186
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - 18:46
دسته‌بندی : اقتصادی، اخبار ویژه
چاپ

وزیر ارتباطات: ادعای «حسین شریعتمداری» را جدی نگیرید

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که آیا بحث تغییر مدیریت برخی استارتاپ‌ها وجود ندارد، گفت: این‌ها حرف‌هایی است که در رسانه‌ها زده می‌شود، خیلی جدی نگیرید.

وزیر ارتباطات: ادعای «حسین شریعتمداری» را جدی نگیرید

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دیجیاتو نوشت: عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات تغییر مدیریت یا مالکیت پلتفرم‌های داخلی را حرف رسانه‌ها دانست و گفت «خیلی جدی نگیرید». به گفته زارع‌پور دولت تمام قد حامی کسب‌وکار‌های بومی است چراکه آنان کشور را از حضور پلتفرم‌های آمریکایی اوبر، آمازون و ای‌بی بی‌نیاز کردند.

او هفته گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به یادداشتی در روزنامه کیهان مبنی بر لزوم تغییر مدیریت و مالکیت برخی استارتاپ‌ها گفت: «قرار نیست هر مطلبی که در یک روزنامه منتشر شد، شما به عنوان اصل بگیرید و پیگیری کنید. یک نفر نظر شخصی خود را بیان کرده است. به هیچ وجه اظهار نظر افراد موضع دولت نیست. اگر چیزی نظر دولت باشد در مصوباتش یا لوایحی که به مجلس ارائه می‌کند، بیان می‌شود.»

او مالکین و نخبه‌هایی که در پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند را سرمایه‌های کشور دانست و گفت: «آن‌ها ما را از حضور سکو‌های خارجی که در کشور‌های دیگر فعالیت می‌کنند، بی‌نیاز کردند. اگر سکو‌های جابجایی مسافر که توسط جوانان خودمان توسعه پیدا کردند، نبود آن وقت اوبر آمریکایی در کشور ما فعالیت می‌کرد یا پلتفرم‌های خرید و فروش کالا نباشند، آمازون و ebay جای آن‌ها را می‌گیرند.»

زارع‌پور با تأکید بر اینکه دولت تمام قد حامی کسب‌وکار‌های بومی است، از کسب‌وکار‌ها خواست پایبند به قوانین باشند تا دلیلی برای برخورد با آن‌ها به وجود نیاید: «این خواسته ما از اکوسیستم است که به قوانین پایبند باشند و حتی در رعایت قانون پیش قدم باشند، وظیفه ما هم این است حمایت کنیم.»

او بار دیگر در پاسخ به این سؤال که آیا بحث تغییر مدیریت برخی استارتاپ‌ها وجود ندارد، گفت: «این‌ها حرف‌هایی است که در رسانه‌ها زده می‌شود، خیلی جدی نگیرید.»

گفتنی است روزنامه کیهان هفته گذشته، برخی از استارتاپ‌ها را به عدم رعایت قانون متهم کرده و خواستار تغییر مالکیت آن‌ها شده بود. این روزنامه همچنین ادعا کرد که زمزمه‌هایی در این رابطه به گوش می‌رسد، اما حال زارع‌پور این ادعا را تکذیب کرد.

اخبار مرتبط:
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم
هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: وقتی هیچ کاری در حوزه اقتصاد نکردیم نباید امید داشته باشیم که دلار در آینده ارزان شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که ما در زمینه صنعت تولید و صادرات داشته باشیم تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد
تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

واریز سود سهام عدالت برخی از سهامداران به موقع صورت نگرفت و این موضوع باعث شده تا این پرداخت سود به خردادماه موکول شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است