کد خبر : 258170
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - 18:05
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

علی نیکراد: وقتی رهبری عنوان مجلس انقلابی را به ما دادند شوکه شدم/ انقلابی‌تر شدن مجلس بعدی خیلی خوب است

نماینده مردم اردبیل در مجلس می‌گوید: این اظهارات درباره اینکه برخی از نمایندگان گمان می‌کنند چهار انگشت پایین‌تر از خدا هستند حرف باهنر است اما معیار ما مقام معظم رهبری است و گوش به فرمان ایشان هستیم.

علی نیکراد: وقتی رهبری عنوان مجلس انقلابی را به ما دادند شوکه شدم/ انقلابی‌تر شدن مجلس بعدی خیلی خوب است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منیبان نوشت: علی نیکزاد ثمرین، نماینده مردم اردبیل و سرعین در مجلس، در پاسخ به اینکه آیا در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردید یا خیر، گفت: بله در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردم.

او در واکنش به اظهارات حدادعادل مبنی بر اینکه قرار است افراد انقلابی‌تر وارد مجلس شوند آیا مجلس یازدهم به اندازه کافی انقلابی نبود، افزود: مجلس یازدهم انقلابی بود اما حدادعادل گفته مجلس دوازدهم از این مجلس هم انقلابی‌تر باشد.

نیکزاد در پاسخ به اینکه مجلس انقلابی‌تر به چه معناست کما اینکه مجلس انقلابی هم مصوبات پر سروصدایی به ویژه در حوزه فیلترینگ داشت، تصریح کرد: کسانی که انقلابی هستند باید مراقب باشند که از خط انقلاب خارج نشوند.

نیکزاد با اشاره به نامگذاری مجلس انقلابی توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: وقتی که سال اول مجلس یازدهم مقام معظم رهبری عنوان انقلابی را به مجلس دادند، بنده هم شوک زده شدم و هم گفتم مسئولیت ما بسیار سنگین شد چرا که هر سال باید مراقبت می‌کردیم که این مدال باقی بماند. چنانچه برخی از دوستان جوان عدالت‌خواه در جلسه‌ای به صراحت اعلام کردند که عبارت انقلابی از روی مجلس برداشته شود اما مجدداً در اجلاسیه چهارم مقام معظم رهبری بر روی عنوان مذکور تایید و تأکید فرمودند.

او ادامه داد: قاطبه مجلس، هیئت رئیسه، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و سه مجموعه در درون مجلس اعم از دوستان جوان انقلابی گام دومی صاحب فکر، دوستان اجرایی انقلابی و کسانی که در بحث تقنین صاحب نظر هستند همگی تلاش کردند این مدال انقلابی بودن را حفظ کنند. بنابراین عرض بنده این است کسی که مومن است هر روز باید تلاش کند مومن‌تر شود، از این‌رو انقلابی‌تر شدن مجلس انقلابی که بد نیست لذا مراقبت بیشتر برای انقلابی‌تر شدن امر خوبی است.

نیکزاد در واکنش به اینکه بسیاری بر این باور هستند که اظهارات حدادعادل درباره انقلابی‌تر شدن مجلس حاکی از آن است که سران  اصول‌گرا از عملکرد مجلس ناراضی هستند کما اینکه باهنر هم گفت برخی تصور می‌کنند اختیاراتشان فقط چهار انگشت از خدا پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: این تحلیل شما است چرا که ما بالاتر از مقام معظم رهبری نداریم. این اظهارات درباره اینکه برخی گمان می‌کنند چهار انگشت پایین‌تر از خدا هستند حرف باهنر است معیار ما مقام معظم رهبری است و گوش به فرمان ایشان هستیم. در حقیقت بنده به عنوان یک نماینده خدا را شکر می‌کنم که مقام معظم رهبری عنوان انقلابی بودن را در مورد مجلس یازدهم استفاده کردند. در مجموع با توجه به اینکه یک سال از عمر مجلس یازدهم باقی مانده باید ما نمایندگان با رفتار، نطق و کردار خود تلاش کنیم که عنوان انقلابی بودن را حفظ کنیم و علاوه بر همه موارد در بزنگاه‌هایی که باید تصمیم بگیریم منافع حزبی، گروهی، قومی و منطقه‌ای را بر منافع ملی ترجیح ندهیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه برخی شنیده‌ها از فراکسیون انقلاب حاکی از آن است که جبهه پایداری به دنبال برهم زدن وحدت در این فراکسیون است، یادآور شد:  بنده این نکته را قبول ندارم. در حال حاضر مباحث جناحی در مجلس مطرح نیست نمایندگان در فراکسیون انقلاب اسلامی جمع هستند و ما احترام ویژه‌ای برای نمایندگانی که عضو این فراکسیون نیستند قائل هستیم اما وقتی فراکسیون به موضوعی رسیدند در اکثر موارد همگی به آن عمل کردند.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود
نماینده مجلس ششم: ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود

آیتی گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند.

ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
ادعای رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد

رئیس دولت سیزدهم مدعی شد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم
حاجی‌بابایی: امسال در خصوص جداول بودجه کار انقلابی کرده‌ایم

نماینده استان همدان گفت: آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است