کد خبر : 258168
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ - 17:59
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

رحیمی جهان‌آبادی: حفره امنیتی در شاهچراغ وجود دارد/ نیروی انتظامی دقت کند اولویت کشور معیشت مردم است نه حجاب

نماینده مجلس یازدهم گفت: بنده فکر می‌کنم در حال حاضر اولویت اساسی کشور وضعیت معیشتی مردم و حوادث امنیتی است کما اینکه حوادث تروریستی یک‌بار در حرم امام رضا علیه السلام و دو بار در شاهچراغ رخ داد و امکان دارد خدایی نکرده در جاهای دیگر تکرار شود. لذا به عنوان نماینده مردم از بخش امنیتی و انتظامی می‌خواهیم که روی این مسئله تمرکز بیشتری داشته باشد.

رحیمی جهان‌آبادی: حفره امنیتی در شاهچراغ وجود دارد/ نیروی انتظامی دقت کند اولویت کشور معیشت مردم است نه حجاب

به گزارش سایت خبری مدارا؛ منیبان نوشت: جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حمله تروریستی داعش به شاهچراغ گفت: همه خاورمیانه و جهان با مشکل رشد افراط گرایی و تروریسم مواجه است. تروریسم با هر توجیهی از طرف هر کسی باشد اقدامی غیرانسانی محسوب می‌شود. در حقیقت کشتن انسان‌های مظلوم، زن و کودک در شرایطی که هیچ دفاعی از خود ندارند و هیچ گناهی ندارند، اقدامی غیرانسانی است.

او افزود: سرویس‌های جاسوسی دشمن که این اقدامات را انجام می‌دهند دو هدف را دنبال می‌کنند. اول از همه اینکه می‌خواهند بگویند ایران در تأمین امنیت شهروندان خود ناتوان است، مورد دیگر اینکه می‌خواهند بحث اختلافات مذهبی، قومیتی و کینه و دشمنی را ترویج بدهند.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به راه‌های مقابله با تروریسم تصریح کرد: نکته مهمی که باید رعایت کنیم این است که میزان همگرایی، محبت، اتحاد و یگانگی را میان مردم افزایش دهیم و با هر گونه تعصب و گرایش به افراط گرایی مقابله کنیم و در این زمینه به جوانان خود هشدار بدهیم.

او در واکنش به اینکه نظر بسیاری از منتقدین بر این نکته است که چرا برای دومین بار شاهچراغ مورد حمله قرار می‌گیرد، اظهار کرد: به نظر بنده با توجه به حادثه قبلی شاهچراغ و اینکه چند نفر از عوامل آن حادثه اعدام شده اند اقدام اخیر داعش در شاهچراغ نوعی کینه‌جویی و قدرت‌نمایی برابر بخش امنیتی ایران است. همچنین اینکه نیروهای امنیتی توانستند جلوی فرد تروریست را بگیرند و اجازه ندهند با آن حجم فشنگ به نمازگزاران برسد این نکته قابل توجهی است.

رحیمی جهان‌آبادی با تأکید بر انتقام جویی داعش از ایران ادامه داد: در حقیقت داعش برای انتقام مجدداً به شاهچراغ حمله کرد. آنها می‌خواستند با حجم بیش از ۲۰۰ فشنگ از نمازگزاران انتقام بگیرند، از این‌رو اگر دست این تروریست به نمازگزاران می‌رسید تعداد کشته‌ها بسیار بیشتر از این بود. لذا فداکاری و جان‌نثاری نیرو‌های امنیتی قابل تقدیر است.‌ اما در مجموع بخش سیاسی و حفاظتی مکان‌هایی مانند شاهچراغ باید دقت بیشتری کنند چرا که نمی‌شود از یک سوراخ دو بار گزیده شویم، این نشان می‌دهد که آسیب و حفره امنیتی در شاهچراغ وجود دارد لذا استاندار فارس و نهاد‌های امنیتی وظیفه بررسی دارند از این جهت که اماکن مذهبی و اماکنی که تجمعات مردمی شکل می‌گیرد از این نظر دچار مشکل نشود.

او با اشاره به اتفاقات اخیر در بحث حجاب در شیراز متذکر شد: هر موضوعی در جایگاه خود دارای اهمیت است اما در کشور باید بر روی اولویت‌ها بیشتر کار کنیم. اولویت اساسی ما مقابله با دشمن، برقراری امنیت و رفاه شهروندان است. لذا این موارد باید در اولویت قرار بگیرند و مسائل فرعی و جزئی را آنچنان برای خودمان مهم نکنیم که جایگزین اولویت‌های اصلی کشور شود.

رحیمی جهان‌آبادی در واکنش به اینکه حجاب در کدام اولویت کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال تبعات حوادث سال گذشته با یک نافرمانی مدنی مواجه هستیم، نکته حائز اهمیت این است که مردم جامعه ایران با دین مشکلی ندارند بلکه برخی از افراد تحت تأثیر شرایط اقتصادی و تبلیغاتی که خارج از مرزها در شبکه‌های ماهواره‌ای صورت می‌گیرد، نافرمانی مدنی را پیش‌رو قرار دادند. لذا برای رسیدگی به مسئله نافرمانی مدنی  نیاز به همکاری امنیتی، فرهنگی و اجتماعی است که از این طریق مردم را رو در روی نظام و حاکمیت قرار ندهیم و هم اینکه حاکمیت احساس نکند در برقراری نظم و  مطالبات عمومی ناتوان است. در نتیجه توازن میان بخش‌ها اهمیت ویژه دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: بنده فکر می‌کنم در حال حاضر اولویت اساسی کشور وضعیت معیشتی مردم و حوادث امنیتی است کما اینکه حوادث تروریستی یک‌بار در حرم امام رضا علیه السلام و دو بار در شاهچراغ رخ داد و امکان دارد خدایی نکرده در جاهای دیگر تکرار شود. لذا به عنوان نماینده مردم از بخش امنیتی و انتظامی می‌خواهیم که روی این مسئله تمرکز بیشتری داشته باشد.

اخبار مرتبط:
سایت اصولگرا: سوپرانقلابی‌ها بعد از حذف اصلاح‌طلبان، می‌خواهند اصولگرایان را هم حذف کنند
سایت اصولگرا: سوپرانقلابی‌ها بعد از حذف اصلاح‌طلبان، می‌خواهند اصولگرایان را هم حذف کنند

رسانه نزدیک به مصطفی پورمحمدی نوشت: رادیکال‌ها با دانستن این موضوع که پایگاهی اجتماعی میان مردم ندارند برای آنکه بتوانند قدرت سیاسی را به دست آورند سعی می‌کنند تا حد امکان مشارکت مردم پایین آید تا خودشان با رأیی حداقلی کرسی‌های قدرت را به دست بگیرند.

علی مطهری: شهید مطهری مخالف ورود روحانیت به کارهای اجرایی دولتی بود / روحانیت باید در کنار مَردم باشد
علی مطهری: شهید مطهری مخالف ورود روحانیت به کارهای اجرایی دولتی بود / روحانیت باید در کنار مَردم باشد

نایب رئیس مجلس دهم گفت: ولی به طور کلی ورود روحانیت به کارهای اجرایی دولتی که به شدت مورد نهی آیت الله مطهری بود به این نهاد آسیب زده است.

روزنامه جمهوری‌اسلامی: دولتِ رئیسی، دولت لاپوشانی است / کمبود دارو، سلامتی مردم را به خطر انداخته است
روزنامه جمهوری‌اسلامی: دولتِ رئیسی، دولت لاپوشانی است / کمبود دارو، سلامتی مردم را به خطر انداخته است

متأسفانه واقعیتی که مسئولان از آن طفره رفته و سعی در لاپوشانی کردن آن دارند اینست که زخم عفونی تحریم هر روز عمیق‌تر شده و گستره‌های بیشتری از جامعه را زمینگیر می‌کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است