کد خبر : 257821
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ - 22:19
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

دبیر ستاد امر به معروف: مجسمه‌های تخت جمشید را ببینید همه حجاب کامل دارند

طاهری آکردی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: ستاد امربه‌معروف در مقابله با هر منکری مسئولیت تذکر لسانی و پیگیری مطالبات مردمی را دارد و برخورد سلبی با تصمیم نهاد‌های ذی صلاح و منطبق با قانون اتفاق می‌افتد.

دبیر ستاد امر به معروف: مجسمه‌های تخت جمشید را ببینید همه حجاب کامل دارند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جماران نوشت: دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور با اشاره به نقش ستاد در فرهنگ سازی، آگاهی بخشی، آموزش و پیگیری مطالبات مردم در حوزه عفاف و حجاب اعلام کرد که گشت ارشاد و برخورد سلبی و فیزیکی با بی‌حجابی در رویکرد‌ها و وظایف این ستاد جایی ندارد.

حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی در دومین همایش فرهنگی، آموزشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دشمن علیه ایران و نظام اسلامی اقدامات گسترده‌ای در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و… انجام داده، اما تاکنون موفق نشده و جامعه قوام خود در تمام حوزه‌ها حفظ کرده است.

وی با اشاره به اینکه بحران حجاب در کشور، فتنه طراحی شده دشمن است، افزود: ما در جامعه زن را یک عنصر تعالی بخش در قالب مادر و همسر می‌شناسیم و این مهم منافاتی با جایگاه اجتماعی زن ندارد برای همین است که اسلام حجاب را برای زن برگزیده، چون برای او در اجتماع جایگاه پیش بینی کرده است.

طاهری با تأکید بر اینکه زن در جامعه اسلامی یک عنصر تعالی بخش بشمار می‌رود، بیان کرد: اگر در هر عنصری تغییری ایجاد شود نظم و قاعده اصلی آن عنصر از مسیر خود خارج می‌شود، خداوند نیز زن را در عناصر جامعه هدفمند آفریده و برای او تکالیفی قرار داده است و اگر تغییری در این عنصر ایجاد شود که برخلاف تکالیفش باشد نقش تعالی بخشی خود را از دست می‌دهد.

وی به این نکته پرداخت که اگر فلسفه حجاب در طول تاریخ به‌دقت مطالعه شود، مشخص است که این موضوع به زمان اسلام برنمی‌گردد بلکه قدمت آن به دوره‌های تاریخی قبل از اسلام تعلق دارد و افزود: با یک نگاه ساده در تخت جمشید می‌بینید که مجسمه‌ها پوشش کامل دارند، همچنین در تاریخ ثبت شده زنان در زمان‌های قبل از اسلام علاوه بر چادر از برقع استفاده می‌کردند تا به طور کامل پوشیده شوند و با ظهور اسلام به پوشش زنان بهای بیشتری داده شده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با استناد به فرموده مقام معظم رهبری که چادر را هویت ملی و مذهبی دانسته‌اند، اذعان داشت: عفاف وحجاب یکی از مصادیق امربه‌معروف است و برای تقویت زیست عفیفانه باید از ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده کرد؛ دانشجویان و هیئت‌های علمی ظرفیت بالایی برای ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه دارند و نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاداندیشی که توسط ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در دانشگاه‌ها شروع خواهد شد، می‌تواند به این موضوع کمک کند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه امربه‌معروف به معنای بی تفاوتی در برابر منکرات جامعه نیست، افزود: اگر این مسئولیت‌پذیری را از کودکی به فرزندانمان بیاموزیم بسیاری از منکرات به‌خودی‌خود رخ نمی‌دهد. همان‌طور که نماز و روزه واجب است حفظ حجاب که پوشش کامل زن و حفظ‌کردن او از آسیب را در بردارد نیاز انسان به شمار می‌رود و واجب الهی است.

وی تاکید کرد: در دین اسلام برای زن به‌عنوان عنصر تعالی بشریت ارزش زیادی مطرح شده و پوشش را برای دوری از ابزاری بودن زن قرار داده است.

طاهری با اشاره به نقش ستاد در فرهنگ سازی، آگاهی بخشی، آموزش و پیگیری مطالبات مردم در حوزه عفاف و حجاب تصریح کرد: گشت ارشاد با شیوه قبلی و برخورد سلبی با بی‌حجابی در رویکرد‌ها و وظایف ستاد امربه‌معروف جایی ندارد.

وی افزود: گاهی بی‌حجابی به یک بحران تبدیل شده و عده‌ای مغرضانه و هدایت شده قصد اشاعه ناهنجاری‌ها در سطح جامعه را دارند که در چنین شرایطی وزارت کشور وارد عمل می‌شود و در این مورد تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: ستاد امربه‌معروف در مقابله با هر منکری مسئولیت تذکر لسانی و پیگیری مطالبات مردمی را دارد و برخورد سلبی با تصمیم نهاد‌های ذی صلاح و منطبق با قانون اتفاق می‌افتد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به تغییر سیاست‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: در انجام امور محوله چهاراصل شامل قانون‌گرایی، تعاملات با دستگاه‌ها، پیگیری مطالبات مردمی و رهنمود‌های رهبری مدنظر است. طبق قانون، وظایف ستاد نیز بر پایه آموزش‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در دستگاه‌های اجرایی، ساماندهی و آموزش تشکل‌های مردمی که در برابر منکر بی‌تفاوت نباشند، تقویت عفاف و حجاب و پیگیری مطالبات مردمی در دستگاه‌های اجرایی استوار شده است.

اخبار مرتبط:
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

دکتر یزدانی: به نظر می‌رسد علت خودکشی خانم دکتر آل‌سعیدی ناامیدی نسبت به آینده است / خودکشی یک پزشک فوق متخصص
دکتر یزدانی: به نظر می‌رسد علت خودکشی خانم دکتر آل‌سعیدی ناامیدی نسبت به آینده است / خودکشی یک پزشک فوق متخصص

دکتر یزدانی می‌گوید: دکتر تیمورزاده از فعالین صنفی که آشنایی با خانم دکتر داشته و در این باره در اینستاگرامشان هم نوشته‌اند دیروز به من گفت ایشان بسیار فرد فعالی بودند، اما طی چند مرحله در پیام‌هایی که با دکتر تیمورزاده رد و بدل می‌کرده به ایشان می‌گوید آیا راهی برای مهاجرت هست که دیگر نیازی به تحصیل مجدد نداشته باشم؟ در ماجرا مرگ دکتر بخشی، خانم دکتر آل سعیدی به دکتر تیمورزاده پیام می‌دهد که باید یک کار جمعی انجام دهیم.

مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند
مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است