کد خبر : 257611
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - 13:29
دسته‌بندی : اجتماعی، اسلاید
چاپ

غضنفرآبادی: بررسی لایحه حجاب در مشهد و تهران انجام شده/ گشت ارشاد به معنای اینکه افراد را بگیرند و ببرند در لایحه ما نیست

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: یروی انتظامی یک سری وظایفی دارد؛ به جز بحث عفاف و حجاب باید حتما سارقین، ضاربین و قاتلین را پییگری کند. در این موضوع خاص اگر کسی برهنه یا نیمه برهنه باشد، نیروی انتظامی حضور پیدا می‌کند و فرد را جلب می‌کند. در سایر موضوعات نیروی انتظامی با ابزارهای روز از جمله دوربین، متهم را شناسایی و پرونده تشکیل می‌دهد. گشت ارشاد به معنای اینکه افراد را بگیرند و ببرند و هدایت کنند در لایحه ما نیست ولی اگر نیروی انتظامی از قوانین دیگری استفاده کند، به ما مربوط نیست.

غضنفرآبادی: بررسی لایحه حجاب در مشهد و تهران انجام شده/ گشت ارشاد به معنای اینکه افراد را بگیرند و ببرند در لایحه ما نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ اعتمادآنلاین نوشت: حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب مطالبی را درباره این لایحه بیان کرده است که در ادامه میخوانید:

آقای غضنفرآبادی! برخی معتقدند که فراکسیون اکثریت مجلس به دلیل هزینه‌های سیاسسی این لایحه درخواست اصل ۸۵ شدن آن را داشته است. نظر شما چیست؟

خیر، اسامی موافقین و مخالفین موجود است. اگر صحن را هم دیده باشید آن‌هایی که به اصطلاح «دو دو و چهار چهار» می‌گفتند مشخص است. اکثر نمایندگان با حریت و قدرت رای دادند و مطرح کردن چنین بحث‌هایی بیشتر گمانه‌زنی است و راه به جایی نمی‌برد.

چنانچه نمایندگان مطالبه کنند، آیا کمیسیون تخصصی حاضر به پخش زنده جلسات می‌شود؟

مجلس تصویب کند ما در خدمتیم.

اصل ۸۵ ای شدن این لایحه با طرح صیانت مقایسه می‌شود درصورتی که طرح صیانت به کمیسیون مشترک فرستاده می‌شد که ترکیبی با اکثریت موافق و اقلیت مخالف بود ولی این لایحه به کمیسیون تخصصی می‌رود که اعضایش جزو طراحان و موافقان آن هستند بنابراین نماینده مخالفی وجود ندارد.

به هر حال ممکن است کلیات را قبول داشته باشند اما با برخی از موضوعات مخالف باشند. خود من هم برخی از موضوعات را قبول ندارم.

در این صورت نماینده مخالف لایحه در جلسات حضور ندارد.

بله بعضی از نمایندگان مخالف اصل ۸۵ شدن این لایحه بودند و برخی هم ممکن است با کلیاتش مخالف باشند. فعلا اصل ۸۵ شدن این لایحه را آورده است. آن‌هایی که مخالف کلیات هستند، تعدادشان اندک است. به هرحال قانون اساسی این اختیار را به مجلس و امروز هم مجلس این اختیار را به کمیسیون قضایی داده است.

اشاره کردید که با برخی از موارد این لایحه مخالف هستید، با چه مواردی از آن مخالفت دارید؟

در برخی از موضوعاتش من مخالف هستم که برخی اصلاح شده است. مربوط به جزئیات است که با ویرایش‌ها تغییر پیدا کرده است.

آقای برهانی، حقوقدان از شما و جلیل محبی و محمدباقر قالیباف به عنوان سه ضلع این لایحه نام برده است. نظرتان چیست؟

تعجب می‌کنم از کسی که خودش را حقوقدان می‌داند ولی انقدر سواد قانون‌گذاری‌اش پایین است. مجلس مثل جاهایی که آقای برهانی کار می‌کند نیست که یک ضلعش آقای برهانی و دو ضلع دیگرش اصلاح طلبان و مشارکتی‌ها باشد. مجلس مشارکت می‌کند و سه ضلع ندارد. ما در مشهد و تهران با صاحب‌نظران و کارشناسان تمام دستگاه‌ها جلسه داشتیم. بررسی لایحه حجاب در مشهد و تهران انجام شده است.

یعنی شما نقشی در بررسی لایحه حجاب نداشتید؟

من رئیس کمیسیون هستم ولی فقط مدیریت جلسه را برعهده دارم و هیچ اعمال نظری در موضوعات ندارم. دوستان نظرات خود را مطرح می‌کنند و رای‌گیری صورت می‌گیرد. آقای محبی هم به عنوان کارشناس مرکز پژوهش‌ها ممکن است نظرش رای بیاورد یا نیاورد. آقای قالیباف هم به عنوان رئیس مجلس در جلسات کمیسیون شرکت نکردند ولی ما نگاه‌مان اصل ۸۵ ای بود و ایشان هم گفتند طبق قانون درخواست خود را مطرح کنید. ما فقط درخواست خود را مطرح کردیم و در صحن هم رای داد. این طرز صحبت کردن خلاف علم، اخلاق، جامعه، روح مجلس و قانونگذاری است. توصیه من به ایشان این است که از این نوع بیاناتی که برای خودشان بد است، اجتناب و سرجنگ با مردم و نظام را تمام کنند.

آقای برهانی همچنین عنوان کرده‌اند که جریمه‌های نقدی این لایحه کم شده و گشت ارشاد بازگشته است. این مسئله را تایید می‌کنید؟

کاملا کذب است. گشت ارشاد را من نمی‌دانم منظور چیست ولی نیروی انتظامی یک سری وظایفی دارد؛ به جز بحث عفاف و حجاب باید حتما سارقین، ضاربین و قاتلین را پییگری کند. در این موضوع خاص اگر کسی برهنه یا نیمه برهنه باشد، نیروی انتظامی حضور پیدا می‌کند و فرد را جلب می‌کند. در سایر موضوعات نیروی انتظامی با ابزارهای روز از جمله دوربین، متهم را شناسایی و پرونده تشکیل می‌دهد. گشت ارشاد به معنای اینکه افراد را بگیرند و ببرند و هدایت کنند در لایحه ما نیست ولی اگر نیروی انتظامی از قوانین دیگری استفاده کند، به ما مربوط نیست.

اخبار مرتبط:
جزئیاتی تازه از خودکشی یک دختر ۱۳ ساله با قرص برنج / فردی که قرص برنج فروخته به تازگی مجوز تاسیس مرکز کالای پزشکی گرفته است
جزئیاتی تازه از خودکشی یک دختر ۱۳ ساله با قرص برنج / فردی که قرص برنج فروخته به تازگی مجوز تاسیس مرکز کالای پزشکی گرفته است

اعتماد از خودکشی دو دختر ۱۳ ساله با قرص برنج در آذربایجان شرقی گزارشی تهیه کرده است.

توجیه عجیب چمران درباره ترک جلسه اعضای شورای شهر در جلسه با زاکانی؛ چیزی خاصی نبود، جلسه طولانی شده بود
توجیه عجیب چمران درباره ترک جلسه اعضای شورای شهر در جلسه با زاکانی؛ چیزی خاصی نبود، جلسه طولانی شده بود

رییس شورای شهر تهران درباره علت ترک جلسه شورای شهر تهران توسط برخی نمایندگان توضیحاتی ارایه داد.

در نظر فقه فعالیت‌های توماج صالحی مصداق فساد فی‌الارض نیست
در نظر فقه فعالیت‌های توماج صالحی مصداق فساد فی‌الارض نیست

محمدهادی جعفرپور نوشت: کدام رفتار توماج صالحی منطبق بر عنصر مادی بزه افساد فی‌الارض بوده؟وی با خواندن چندین ترانه انتقادی چطور مرتکب قتل و غارت جان و مال مردم شده یا امنیت داخلی و خارجی کشور را به خطر انداخته؟!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است