کد خبر : 257294
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۲ - 14:36
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

قلع و قمع درختان در منطقه ۱ هَم به اعتراضات سال گذشته ربط داشت؟

فاجعه‌ای که شهرداری تهران در تخریب ساختمان های غیرمجاز در منطقه خلازیر رقم زد و جان 5 شهروند را گرفت، یکی از عینی ترین مثال‌ها در نابلدی افرادی است که به ناحق در جایگاهی قرار گرفته‌اند و آنرا اشغال کرده‌اند که هیچ نسبتی با آن سمت یا پُست ندارند.

قلع و قمع درختان در منطقه ۱ هَم به اعتراضات سال گذشته ربط داشت؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فاجعه‌ای که شهرداری تهران در تخریب ساختمان های غیرمجاز در منطقه خلازیر رقم زد و جان ۵ شهروند را گرفت، یکی از عینی ترین مثال‌ها در نابلدی افرادی است که به ناحق در جایگاهی قرار گرفته‌اند و آنرا اشغال کرده‌اند که هیچ نسبتی با آن سمت یا پُست ندارند. پس از فاجعه تخریب ساختمان های خلازیر رسانه‌های اصولگرا به خصوص روزنامه همشهری با انتشار گزارشی عجیب دلیل ساخت این ساختمان‌های غیرمجاز را اعتراضات اییز سال گذشته دانست و مدعی شد: وقتی نیروهای پلیس در کف خیابان مشغول بودند، عده‌ای از فرصت استفاده کردند و اقدام به ساخت و ساز کردند. هرچند گوشزد کردن وظایف ذاتی شهردار ی تهران به مجموعه همشهری و شخص علیرضا زاکانی کار عبثی است اما در همین راستا؛ صبح امروز مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، با اشاره به وقوع یک حادثه تلخ در تهران در روز گذشته، گفت: شاید حادثه به بزرگی حادثه خلازیر نبود، اما در نوع خود بزرگ بود؛ گویا ما برای جان انسان ها ارزش قائل نیستیم. انسان بدون تنفس نمی تواند زندگی سالم داشته باشد و شاهد بودیم با حمله به یک بوستان، اصرار داشتند بوستان تخریب شود و با حضور نیروهای فراوان پلیس اقدام به تخریب کردند و وقتی نیروهای شهرداری برای مقابله آمدند، آنها را کنار زدند.

چمران در ادامه به نفوذ افرادی که اقدام به قلع و قمع درختان بوستان کردند ادامه داد: بنده می خواهم قدرت پول را یادآور شوم که متأسفانه در این اتفاق دیده شد؛ بنده دیروز به رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور نامه ارسال کردم که از قطع درختان جلوگیری شود البته نیمی از درختان قطع شده است. گفتند دوباره درخت بکاریم اما قطع یک درخت کهن و کاشت یک ترکه به جای آن، کار ملانصرالدینی است. نباید پافشاری فردی را داشته باشیم و به دنبال آن درختان قطع شوند. این اقدام لجبازی با مردم نیست بلکه لجبازی با خودشان است.چمران گفت: فرض بر اینکه درختان را قطع کنند و ساختمانی بدمنظر نیز بسازند و سود آن به سازنده برسد، اما آسیب آن به مردم می رسد؛ امیدواریم چنین حوادثی را نداشته باشیم. البته موضوع را دنبال می کنیم و از نیروی انتظامی و قوه قضاییه می خواهیم که با چشم باز، مردم را نیز بنگرند و مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

حالا با این تفاسیر این سوال مطرح می‌شود که آیا روزگذشته هم در تهران اعتراضی در جریان بود که برخی افراد از فرصت استفاده کرده و درختان تنومند یک بوستان را تخریب کردند؟ چرا در توجیه عمکرد فاجعه بار شهرداری تهران حاضرید به هر دلیل غیرموجه‌ای چنگ بزنید؟

لازم به ذکر است که علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز روز گذشته با اشاره به فاجعه خلازیر، ضمن انتقاد از شهرداری تهران گفت: همین ساخت‌وسازهای غیرمجاز که در نهایت موجب بروز حادثه تلخ منجر به فوت پنج نفر در خلازیر شد؛ این ساخت‌وسازها صورت نگرفته مگر با کوتاهی که در کنار آن صورت گرفته باشد، چشم‌پوشی از قانون دلیل عمده این ساخت‌وسازهاست. برهمین اساس از قوه قضاییه خواسته‌ایم پرونده‌ای شکل گرفته و بی‌تردید مسبیین این حادثه مواخذه خواهند شد.

اخبار مرتبط:
آخرین وضعیت توماج صالحی در گفت‌وگوی مدارا با وکیل پرونده؛ درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید/ ملاقات‌های توماج، مشروط به فیلم‌برداری شده اما دادگاه انقلاب اصفهان می‌گوید ما چنین دستوری صادر نکرده‌ایم
آخرین وضعیت توماج صالحی در گفت‌وگوی مدارا با وکیل پرونده؛ درخواست فرجام خواهی وکلای توماج صالحی در دیوانعالی کشور به ثبت رسید/ ملاقات‌های توماج، مشروط به فیلم‌برداری شده اما دادگاه انقلاب اصفهان می‌گوید ما چنین دستوری صادر نکرده‌ایم

امیر رئیسیان گفت: پس از صدور حکم اعدام برای آقای صالحی، او تا امروز یک ملاقات حضوری با پدرش داشته ولی بعد از آن، ملاقات حضوری توماج صالحی به فیلم برداری از جلسه ملاقات مشروط شده است. همچنین مسئولان زندان به خانواده توماج اعلام کرده که برای فیلم برداری از ملاقات‌های حضوری، دستور قضائی دارد ولی دادگاه انقلاب اصفهان، شفاهاً به ما اعلام کرد که چنین دستوری صادر نکرده است.

یک مادر و چهار کودک در سیل مشهد زیر آوار جان باختند
یک مادر و چهار کودک در سیل مشهد زیر آوار جان باختند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: دو فوتی در میدان انقلاب از داخل خودروی محبوس در آب به بیرون کشیده شدند. همچنین یک منزل مسکونی در حوالی خیابان سپاه واقع در منطقه سیدی به دلیل حجم سیلاب دچار آوار شده بود که متاسفانه یک مادر و چهار کودک جان خود را از دست دادند.

آخرین خبرها از سیلاب وحشتناک در خیابان‌های مشهد/ شمار جانباختگان به ۷ نفر رسید/ ۱۲ نفر همچنان مفقود
آخرین خبرها از سیلاب وحشتناک در خیابان‌های مشهد/ شمار جانباختگان به ۷ نفر رسید/ ۱۲ نفر همچنان مفقود

غواصان آتش نشانی مشهد پیکر دو فرد جانباخته در سیلاب این شهر را از درون خودرو گرفتار در سیلاب پل انقلاب مشهد خارج کردند. جانباختگان یک خانم و آقا با حدود سنی ۵۰ سال هستند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است