کد خبر : 256748
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۸ - 21:16
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

احمدی نژاد در انتخابات مجلس ثبت نام کرد؟

مرتضی تمدن از نزدیکان و رییس دفتر محمود احمدی نژاد شایعه پیش ثبت نام او در انتخابات مجلس را تکذیب کرد.

احمدی نژاد در انتخابات مجلس ثبت نام کرد؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شایعه‌ پیش‌ ثبت‌نام محمود احمدی نژاد در دوازدهمین انتخابات مجلس به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی گسترده شده است. شایعه‌ای که مشخص نبود از کجا درز کرد اما مرتضی تمدن از نزدیکان و رییس دفتر او د آن را کذب دانست. تمدن البته به همین حد از پاسخ اکتفا کرد و توضیح بیشتری در این زمینه نداد. همچنین اکانت منتسب به مهدی احمدی نژاد پسر رییس دولت سابق نیز شایعه منتشر شده را تکذیب کرد و آن را «ساخته شده توسط ذهن‌های بیمار»‌ دانست.

پیش از این‌ها عبدالرضا داوری که سابقا از نزدیکان احمدی نژاد محسوب می‌شد نیز در گفت‌وگو با فراز از این صحت و سقم این شایعه اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

داوری: جریان‌هایی می‌خواهند از برند احمدی نژاد استفاده کنند

داوری در ادامه گفت‌وگو با فراز اضافه کرد: «ثبت نام احمدی نژاد می‌تواند معادلات انتخابات را به هم بریزد و در ائتلاف‌های احتمالی تغییراتی ایجاد کند. یعنی بخشی از جریان‌های سیاسی تلاش می‌کنند از برند احمدی نژاد استفاده کنند و طبقات محروم‌تر جامعه که از مشارکت در انتخابت سرخورده هستند را به صحنه بیاروند.»

احمدی نژاد در صورت ثبت نام تایید صلاحیت می‌شود؟

موضوع دیگر مسئله تایید صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات است. به نظر می‌رسد که طبق عرف و سنت او که از رهبری برای عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام حکم گرفته مشکلی برای تایید صلاحیت نداشته باشد. هر چند ادامه عضویت او در مجمع نیز بحث‌هایی به دنبال داشت و  داوری مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد درباره علل سکوت او بعد از تمدید عضویتش در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «شاید نوعی معامله شکل گرفته باشد، یعنی کارت‌هایی به نظام داده و امتیازاتی گرفته است.»

با این همه محمود احمدی نژاد تاکنون در سیاست ورزی غیرقابل پیش بینی بوده و با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس باید دید که چه روی خواهد داد.

اخبار مرتبط:
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است