کد خبر : 256643
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ - 20:15
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

ادعای عجیب فعال سیاسی اصولگرا/ کوشکی: پلاک سفیدها پروژه اصلاح‌طلبان برای انتخابات هَستند

فعال سیاسی حامی دولت مدعی شده است که اصلاح‌طلبان برای حضئر در انتخابات برنامه دارند.

ادعای عجیب فعال سیاسی اصولگرا/ کوشکی: پلاک سفیدها پروژه اصلاح‌طلبان برای انتخابات هَستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: این روزها شاهد هستیم که اصلاح طلبان از یک سو علیه مشارکت در انتخابات موضع می گیرند و از سوی دیگر نیروهای خود را برای پیش ثبت نام در انتخابات ساماندهی می کنند.

محمدصادق کوشکی درباره برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان سناریویی را برای باج گیری از نظام آماده کرده بودند تا همچون دوره گذشته در زمان ثبت نام اصلی نامزدها آن را به اجرا درآوردند اما پیش ثبت نام نامزدها همه برنامه اصلاح طلبان را به هم زد.

وی با بیان اینکه پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان دوره گذشته نیز پای صندوق رأی نیامد و همان زمان نیز سناریوی باج گیری از نظام شکست خورد، افزود: امروز اصلاح طلبان یا باید صادقانه ثبت نام کنند و وارد رقابت سیاسی شوند یا آنکه ثبت نام نکنند. از این رو اصلاح طلبان به افراد پلاک سفید خود رهنمود دادند تا برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: افرادی که خیلی سابقه و موضع گیری پررنگ سیاسی ندارند و جوان هستند اما به واسطه شغل یا موقعیت اجتماعی شان در شهر خودشان سرشناس باشند، مدنظر اصلاح طلبان هستند تا به میدان بیایند و برای انتخابات مجلس ثبت نام کنند. در عین حال جبهه اصلاحات گارد اوپوزیسیون خود را حفظ کرده است تا به نوعی خودشان را در زمره آشوب گران سال گذشته نشان دهد، بخشی از بدنه اغتشاشگران را به خود جذب کند و در زمان لازم آنها را به نفع پلاک سفیدها پای صندوق رأی بیاورد.

وی با اشاره به سناریوی چندلایه اصلاح طلبان برای مجلس آینده افزود: وقتی پلاک سفیدها رأی بیاورند، به مجلس راه یابند و اعتبارنامه های شان تأیید شود، آن وقت ماهیت خود را نمایان می کنند، کاری که در انتخابات مجلس دهم شاهدش بودیم. جریان اصلاحات این بازی چندگانه را عین سیاست ورزی می داند و به این سبک از بازی افتخار هم می کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اصلاح طلبان اصلا به این باور ندارند سیاستمدار باید شفاف عمل کند، تأکید کرد: آنها در طی ادوار گذشته انتخابات از همین سیاست استفاده کردند و باز هم استفاده می کنند. آنچه مسلم است جریان اصلاحات به هیچ عنوان قصد خداحافظی با قدرت را ندارد اما می خواهد با کمترین هزینه بیشترین سهم از قدرت را به دست آورد.

اخبار مرتبط:
عباس عبدی: در آینده حساسیت‌های کشورهای منطقه علیه ایران بیشتر خواهد شد
عباس عبدی: در آینده حساسیت‌های کشورهای منطقه علیه ایران بیشتر خواهد شد

از سوی دیگر تمرکز اطلاع‌رسانی مهم است و تندروهای بی‌مسوولیت را باید مهار کنند. یک نمونه آن سخنان نماینده تندروی مجلس که سعی کرد توجیه کند یا خالی‌بندی تکذیب شده فرد دیگری مبنی بر احضار شبانه سفیر سوییس از سوی نهاد نظامی! در پایان متذکر می‌شود که بدون تردید و در آینده حساسیت‌های کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای علیه ایران بیشتر خواهد شد و این به سود ایران نیست.

رشیدی‌کوچی: رئیسی دلش نمی‌خواهد فیلترینگ برداشته شَود / فکر می‌کنند مردم هم نمی‌فهمند
رشیدی‌کوچی: رئیسی دلش نمی‌خواهد فیلترینگ برداشته شَود / فکر می‌کنند مردم هم نمی‌فهمند

یک نماینده مجلس گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

اسحاق جهانگیری: اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها از من نخواستند با رهبری ارتباط بگیرم
اسحاق جهانگیری: اصلاح‌طلبان هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها از من نخواستند با رهبری ارتباط بگیرم

معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم گفت: من از اول واقعاً نمی‌دانستم دوستان اصلاح‌طلب با حرف‌هایی که می‌زدند چقدر می‌خواهند در انتخابات جدی وارد شوند. آنها دغدغه‌هایی راجع به انتخابات گذشته داشتند که هیچوقت هم از من از طرف جریان چنین چیزی خواسته نشد. افراد از من خواستند. افرادی که از من خواستند معلوم بود که اسم نوشته بودند و می‌گفتند که مثلاً ما را رد کرده‌اند شما اگر دسترسی دارید منتقل کنید. من هم سعی کردم از کانال‌هایی که دسترسی داشتم به نوعی به مراکز تصمیم‌گیری منتقل کنم. اینکه چقدر مورد قبول واقع شد (با لبخند) نمی‌دانم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است