کد خبر : 256402
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ - 19:03
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

حسن نوروزی: تورم ۵۰% است اما دلیل نمی‌شود به FATF فکر کنیم

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس بیان کرد: هیچ کس حاضر نمی شود بر مراکز خصولتی مانند پتروشیمی ها، مراکز فولادی و مراکز دیگر نظارت کند و هیچ کس حاضر نمی شود دزدی از آنها را اختلاس حساب کند.

حسن نوروزی: تورم ۵۰% است اما دلیل نمی‌شود به FATF فکر کنیم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ خانه ملت نوشت: حسن نوروزی در نشست علنی امروز( یکشنبه ۱۵ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ضمن تشکر از دولت خدمتگذار، از دولت انقلابی انتظار می رود در رابطه با پروژه های مصوب در سفر رئیس جمهور اهمیت قائل شود وچون فصل سرما فرا می رسد بودجه های آن را به استانداری و دستگاه های ذی ربط ابلاغ کنند و همچنین مصوبات سفر ابلاغ شود تا پروژه ها اجرایی شود و رئیس جمهو برای سفر دوم آماده شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس ادامه داد: از رئیس جمهور انتظار می رود نسبت به کار گیری افراد انقلابی کم توجهی نکند الان در رابطه با وزیر ورزش چه اشکال دارد دکتر علی مرادی که هم آزاده، جانباز بوده  و هم تنها دکتر وزارت ورزش است به عنوان وزیر معرفی شود کسی که بهترین تجربه ها را برای سکانداری وزارت ورزش دارد.

وی بیان کرد: در رابطه با لایحه عفاف و حجاب، اولا باید همه دستگاه های مسئول متحد شوند، معاون دادستان کل علیه این لایحه سخنرانی کرده که این لایحه راه را برای بدحجابان باز می کند تا برای تقابل با آنها، اگر قوه قضاییه، دولت و مجلس در این زمینه متحد نشوند قانون نویسی ما ارزشی ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از ورود سلیقه ای باید پرهیز شود، با توجه به حضور کارشناسان مرکز پژوهش ها و دستگاه های اجرایی در کمیسیون حقوقی باید از اعمال سلیقه های خاص پرهیز شود. از مسائل پشت پرده نسبت به لایحه خاص که مطرح است باید پرهیز شود اگر قرار است با اعمال اصل ۸۵ لایحه بررسی شود بنده به عنوان عضو کمیسیون قضایی زمانی می پذیرم که کارشناسان حرفشان را در کمیسیون بگویند. اگر بعد از کمیسیون بروند چیزی بنویسند قبول نمی کنیم و افشا می کنیم.

نوروزی مطرح کرد: درست است که بحث حجاب، موضوع خاصی است اما نباید ما را از بحث اصلی که اقتصاد است باز دارد. امروز دلار در مرز ۵۰ هزار تومان قرار دارد، تورم در مرز ۴۵ تا ۵۰ درصد قرار دارد، گرانی گوشت و غیره روزانه اتفاق می افتد، اینجا دولت، مجلس و دستگاه های قضایی وظایفی دارند. دولت وظیفه دارد همه مراکز پولی و بانکی را کنترل کند مرکز پولشویی باید دقت شایسته و بایسته داشته باشد نباید مجدد به فکر FATF  و ارتباط با اربابان آن بود بلکه باید مسائل پولی و بانکی کنترل شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: کل بودجه عمرانی کشور ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است، پولی که به شهرداری ها به عنوان ارزش افزوده می دهیم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است چه کسی کنترل می کند که این پول ها به عنوان سرمایه گذاری در شهرها سرمایه گذاری می شود؟ هیچ حاضر نمی شود بر مراکز خصولتی مانند پتروشیمی ها، مراکز فولادی و مراکز دیگر نظارت کند و هیچ کس حاضر نمی شود دزدی از آنها را اختلاس حساب کند. 

اخبار مرتبط:
آیت‌الله بیات زنجانی: حکومت باید تابع نظر مردم باشد / به ما گفتند آقا شما هم بروید بیرون از ایران، اما من گفتم شما بیایید داخل!/ من در سختی‌ها باید کنار مردم کشورم باشم / اسلام اقتدارگرا نیست
آیت‌الله بیات زنجانی: حکومت باید تابع نظر مردم باشد / به ما گفتند آقا شما هم بروید بیرون از ایران، اما من گفتم شما بیایید داخل!/ من در سختی‌ها باید کنار مردم کشورم باشم / اسلام اقتدارگرا نیست

مرجع عالیقدر شیعیان گفت: اشتباه آقایان در این است که رفتند خارج از کشور و خلق‌و‌خوی آنجا را گرفتند. به ما هم پیشنهاد دادند؛ گفتند آقا شما هم بروید بیرون از ایران، اما من گفتم شما بیایید داخل! در کنار مردم بودن باعث افتخار است. چرا من در تنگنا و سختی مردم نباشم؟ من سختی مردم را می‌کشم و با آن‌ها همدردی و هم‌فکری می‌کنم. با همدیگر می‌اندیشیم و راه ‌حل مشترک پیدا می‌کنیم.

قالیباف: ما جداول بودجه را از پشت درهای بسته بیرون آورده و شفاف کردیم
قالیباف: ما جداول بودجه را از پشت درهای بسته بیرون آورده و شفاف کردیم

رئیس مجلس گفت: با قانون مجلس یازدهم، جداول بودجه از پشت درهای بسته بیرون آمد و در صحن علنی شفاف شد.فایل جداول بودجه که سازمان برنامه به مجلس می‌دهد باید قابلیت خوانش رایانه‌ای داشته باشد.

محسن رضایی: همه فعلان سیاسی باید شرایط حساس کنونی را درک کنند
محسن رضایی: همه فعلان سیاسی باید شرایط حساس کنونی را درک کنند

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است