کد خبر : 256374
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۶ - 18:06
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

دولتِ رئیسی با کمک زاکانی ۴۰۰ شغل جدید ایجاد کرد

شهرداری تهران 400 نیروی یگان حفاظت شهرداری را با عنوان «حجاب‌بان» و حقوقی مشخص در مترو استخدام می‌کند.

دولتِ رئیسی با کمک زاکانی ۴۰۰ شغل جدید ایجاد کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فراز دیلی نوشت: شهرداری تهران ۴۰۰ نیروی یگان حفاظت شهرداری را با عنوان «حجاب‌بان» با حقوق ماهانه ۱۲ میلیون تومان در مترو مستقر خواهد کرد. این نیرو‌های آموزش‌دیده که توسط شرکت «حامیان شهر شهرداری تهران» استخدام شده‌اند، وظیفه تذکر لسانی، ممانعت از ورود به واگن‌های مترو و تحویل بد‌حجاب‌ها یا بی‌حجاب‌ها به پلیس را برعهده خواهند داشت.

یک منبع آگاه گفته که شهرداری تهران، به زودی ۴۰۰ نیرو را با عنوان «حجاب‌بان» در ایستگاه‌های مترو پایتخت مستقر خواهد کرد. این نیرو‌ها که توسط یگان حفاظت شهرداری تهران گزینش شده و کلاس‌های آموزشی مربوط به این کار را نیز گذرانده‌اند، به زودی در استگاه‌های مترو وارد عمل خواهند شد.

این منبع آگاه گفته که «حجاب‌بان»‌ها تنها وظیفه تذکر لسانی و ممانعت از ورود بی‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها به مترو و در صورت مقاومت، معرفی آن‌ها به پلیس را دارند و در صورت درگیری با شهروندان، از خدمت معلق خواهند شد.

خبرنگار فراز برای اطلاع از کم و کیف این تصمیم، با اعضای شورای شهر تهران تماس گرفت، اما موفق به برقراری ارتباط نشد. «مهدی بابایی»، یک عضو شورای شهر نیز در گفتگو با خبرنگار فراز، از این تصمیم اظهار بی‌اطلاعی کرد.

طبق شنیده‌ها، قرارداد این نیرو‌ها توسط شرکت پیمانکاری «حامیان شهر شهرداری تهران» منعقد شده که سابقه زیادی در جذب و استخدام نیرو‌های یگان حفاظت شهرداری تهران دارد. منبع آگاه به فراز گفت که دستمزد ماهانه نیرو‌های «حجاب‌بان» شهرداری حدود ۱۲ میلیون تومان است که مزایای «سختی کار» نیز به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

استخدام نیرو‌های سازمان‌یافته امر به معروف و نهی از منکر در متروی تهران در حالی با بودجه ماهانه ۵ میلیارد تومانی انجام شده که شهروندان پایتخت، مدت‌ها است از سوءمدیریت شهری در تهران گلایه می‌کنند.

دیروز، ۱۴ مردادماه ۱۴۰۲ انتشار خبر قطع انگشتان یک کودک ۹ ساله در پی خرابی یک پله برقی در تهران، در حالی خبرساز شد که «علیرضا زاکانی» ماه گذشته در تکذیب وضعیت وخیم پله‌های برقی در پایتخت به یک خبرنگار پیشنهاد برگزاری «تور پله‌برقی» داده بود.

در نتیجه سوءمدیریت مدیران شهری و البته تحریم‌های چندساله، کیفیت امکانات شهری تهران روز به روز بیشتر به لبه پرتگاه نزدیک می‌شود. ناوگان حمل و نقل عمومی در حال خارج شدن از رده است، واگن‌های مترو فرسوده شده‌اند و معابر شهری در بزرگراه‌ها و پیاده‌راه‌ها از حداقل کیفیت برخوردار نیستند.

هزینه‌ای که شهرداری تهران برای استخدام نیرو‌های «حجاب‌بان» در مترو صرف کرده، معادل هزینه خرید ماهانه ۱۰ تاکسی یا یک اتوبوس درون‌شهری است.

اخبار مرتبط:
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود
ادعای روزنامه شهرداری تهران: دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند و نه تهدید، اما با آنها برخورد خشن می‌شود

روزنامه همشهری نوشته است: تمام کنش اعتراضی دانشجویان آمریکایی صرفا برپایی چادر در محوطه فضای سبز دانشگاه بوده است؛ همین! نه تخریبی، نه تلاشی برای تسخیر ساختمانی، نه تهدیدی، نه آزار و مزاحمتی برای کسی و نه هیچ کنش رادیکال و خشونت آمیز دیگری.

دکتر یزدانی: به نظر می‌رسد علت خودکشی خانم دکتر آل‌سعیدی ناامیدی نسبت به آینده است / خودکشی یک پزشک فوق متخصص
دکتر یزدانی: به نظر می‌رسد علت خودکشی خانم دکتر آل‌سعیدی ناامیدی نسبت به آینده است / خودکشی یک پزشک فوق متخصص

دکتر یزدانی می‌گوید: دکتر تیمورزاده از فعالین صنفی که آشنایی با خانم دکتر داشته و در این باره در اینستاگرامشان هم نوشته‌اند دیروز به من گفت ایشان بسیار فرد فعالی بودند، اما طی چند مرحله در پیام‌هایی که با دکتر تیمورزاده رد و بدل می‌کرده به ایشان می‌گوید آیا راهی برای مهاجرت هست که دیگر نیازی به تحصیل مجدد نداشته باشم؟ در ماجرا مرگ دکتر بخشی، خانم دکتر آل سعیدی به دکتر تیمورزاده پیام می‌دهد که باید یک کار جمعی انجام دهیم.

مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند
مَردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کرده‌اند

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است