کد خبر : 249978
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ - 13:43
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

روزنامه جمهوری اسلامی: ستون فقرات بازنشستگان در دولتِ رئیسی دارد می‌شکند

بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، جاماندند. این را در کلام نمایندگان مجلس می‌شود دید.

روزنامه جمهوری اسلامی: ستون فقرات بازنشستگان در دولتِ رئیسی دارد می‌شکند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه جمهوری اسلامی با اعلام این خبر تاکید کرد: یکی با این بیان که متأسفانه در برنامه هفتم مسئله همسان سازی {حقوق بازنشستگان} نیامده است، می‌گوید درباره تعاون نیز هیچ موضوعی نیامده است. دیگری هم با اشاره به مغفول ماندنِ همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، خواستار توجه نمایندگان نسبت به اصلاح این مورد در کنار دیگر موارددی چون وضعیت ایثارگران شده است.

این نماینده – البته – دولت روحانی را از نوازش محروم نمی‌کند و می‌گوید در برنامه ششم قرار شد در یک شیب معنادار ۵ ساله همسان سازی انجام شود متأسفانه دولت قبل به وظیفه خود عمل نکرد و در این دولت بخشی از این فاصله ترمیم شد ولی جا دارد این فاصله کمتر شود. اما آنچه بازنشستگان در فیش حقوقی خود به چشم دیده‌اند این است که آن دولتی که با همسان سازی و متناسب سازی حقوق دست بازنشستگان را گرفت، دولت روحانی بود. دولت رئیسی، تاکنون گرهی نگشوده است از کلافِ وضعیت بازنشستگان. اتفاقاً در دو سالی که از عمر این دولت می‌گذرد، فاصله بیشتر شده است. به ویژه برای بازنشستگان تامین اجتماعی که نسبت به ضریب زمان بازنشستگی، کلی عقب افتاده‌اند. حداقل ۲۰ درصد عقب افتادگی در این دو سال حاصل شده است نسبت به ضریب زمان بازنشستگی. این که جناب نماینده چطور حساب کرده‌اند که دولت سابق به وظیفه خود عمل نکرد و در این دولت بخشی ترمیم شد، را فقط خود می‌تواند جواب دهد. خبر‌هایی از این دست، بازنشستگان و خانواده‌هاشان را به شدت نگران می‌کند. وضع امروزشان خوب نیست اگر دولت محترم با نگاه آنان را ببیند که واویلاست. تورم در حال رکورد شکستن است. بازنشستگان ستون فقرات‌شان دارد می‌شکند. دلیلش را هم در صحبت‌های رئیس هیأت مدیره کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی، می‌خوانیم که می‌گوید: یکی از مهم‌ترین مواد قانونی، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است. طبق این ماده، حقوق بازنشستگان باید براساس نرخ تورم و هزینه‌های زندگی افزایش یابد. اگر سازمان از سال ۸۶ – ۸۷ ترمیم حقوق را برابر با نرخ تورم و سبد هزینه‌های زندگی انجام می‌داد و مشمولان را به دو گروه حداقل و سایر سطوح تقسیم نمی‌کرد و درصدِ افزایش را برای هر دو گروه یکسان بالا می‌برد، دیگر امروز نیازی به متناسب ‌سازی نبود. سلطانی‌کیا به تأکید از دولت می‌خواهد که “بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه عینا به برنامه هفتم منتقل شود و متناسب‌ سازی و همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان، مصوبه دائمی شود.” اگر این اتفاق نیفتد معلوم نیست چه به روز پیشکسوتان عرصه تولید و جهاد خواهد آمد.

اخبار مرتبط:
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد
احمد مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست/ این نامه ارتباطی با بورس کالا ندارد

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم
هدایت‌الله خادمی: نباید امیدی به کاهش نرخ دلار داشته باشیم

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: وقتی هیچ کاری در حوزه اقتصاد نکردیم نباید امید داشته باشیم که دلار در آینده ارزان شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که ما در زمینه صنعت تولید و صادرات داشته باشیم تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد
تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد

واریز سود سهام عدالت برخی از سهامداران به موقع صورت نگرفت و این موضوع باعث شده تا این پرداخت سود به خردادماه موکول شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است