کد خبر : 249694
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - 19:54
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

جزئیاتی از پرونده جمعه سیاه زاهدان

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده هشتم مهر زاهدان گفت: در خصوص حادثه کلانتری ۱۶ زاهدان به طور کلی سه پرونده تشکیل شده است.

جزئیاتی از پرونده جمعه سیاه زاهدان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایرنا نوشت: حسینعلی میر، دادستان نظامی سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: در پرونده نخست تعداد ۱۵ نفر از متهمان در اواخر سال گذشته کیفرخواست آنها به دادگاه ارسال و احکام این افراد نیز صادر شده اما در حال حاضر در مرحله تجدید نظر خواهی قرار داد و با توجه به اینکه هنوز نهایی نشده نمی‌توان احکام نهایی را اعلام کرد.

وی بیان کرد: همچنین در پرونده دوم که برای این موضوع تشکیل شده به ۱۱ نفر از متهمان این حادثه مربوط می‌شود که اقدام به تیراندازی کرده که تیراندازی آنها منجر به قتل نیز شده است.

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان در خصوص این افراد نیز بعد از تشکیل پرونده تعدادی از شکات متاسفانه با وجود احضار شدن مراجعه نکردند برای طرح شکایت و همچنین آن تعدادی که نیز مراجعه کردند از اولیای دم نیز یا گواهی انحصار وراث را ارائه ندادند یا مراجعه نکردند و برخی از مجروحین این حادثه نیز به دلیل طول درمان هنوز نظر نهایی پزشکی قانونی را دریافت نکردند به طوری برخی نواقص دیگر نیز این پرونده داشته که اواخر سال گذشته با کیفر خواست به دادگاه ارسال شده اما چون نواقصی از این دست داشت دادگاه نتوانست رای نهایی را صادر کند.

وی ادامه داد: این پرونده مجدد به دادسرا اعاده شده تا نواقص برطرف و بعد مجدد برای رسیدگی به کیفر خواست به دادگاه ارسال شود.

میر اظهارداشت: همچنین در پرونده دیگر این حادثه درباره فرماندهانی بود که اقداماتی نظیر ترک فعل، عدم رعایت نظامات دولتی و گزارشات خلاف واقع داشتند که برای آنها نیز کیفر خواست تشکیل و جلسات آن نیز برگزار شده که استعلاماتی دارد که در حال انجام است و به محض دریافت پاسخ استعلامات احکام آنها نیز صادر خواهد شد.

اخبار مرتبط:
تخلف جدید شهردار انقلابی؛ زاکانی قبل از تایید فرمانداری با چینی‌ها قرارداد بست I بخوانید
تخلف جدید شهردار انقلابی؛ زاکانی قبل از تایید فرمانداری با چینی‌ها قرارداد بست I بخوانید

سیدجعفر تشکری هاشمی ابهامی جدید به قرارداد 2 میلیارد یورویی شهرداری تهران با چینی‌ها وارد می‌کند و می‌گوید که که هنوز لایحه مصوب شورای شهر که به شهرداری اجازه می‌داد از چین ناوگان حمل و نقل عمومی وارد کند، در فرمانداری تایید نشده است!

افزایش ۴۰درصدی بودجه دانشگاه طلاب خارجی در ایران
افزایش ۴۰درصدی بودجه دانشگاه طلاب خارجی در ایران

روزنامه اعتماد نوشت: «جامعه المصطفی العالمیه» یکی از نهادهای مذهبی در ایران است که کارویژه آن پذیرش و تعلیم و تربیت طلاب غیر ایرانی است. جامعه‌المصطفی در جدول 7، حدود یک هزار و 226 میلیارد تومان بودجه دارد که نسبت به سال 1402، نزدیک به 40 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی: یکی از دلایل خودکشی پزشکان فشار کاری زیاد است
رئیس سازمان نظام پزشکی: یکی از دلایل خودکشی پزشکان فشار کاری زیاد است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی صریح کرد: قطعاً فشار کاری زیاد و رسیدگی‌های ناکافی نقش مهمی در بروز این اتفاق تلخ دارد. یکی از مشکلات این است که در توزیع پزشکان به عنوان نیرو‌های طرحی شفاف عمل نمی‌شود و از سوی دیگر این پزشکان در چند ماه نخست طرح، حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و کارانه‌ای به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است