کد خبر : 246975
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - 09:43
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

کلونوسکوپی به روش «اند و کاف» در اصفهان انجام شد

فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی گفت: برای اولین بار در کشور و در بیمارستان شریعتی اصفهان کلونوسکوپی به روش «اند و کاف» بر روی بیمار انجام شد.

کلونوسکوپی به روش «اند و کاف» در اصفهان انجام شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حمید مهاجر در خصوص سرطان روده بزرگ اظهار داشت: یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور و حتی در جهان سرطان روده بزرگ است که رتبه سوم در اصفهان و در کشور را به خود اختصاص داده است.

به نوشته مهر؛ وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در شکل‌گیری سرطان روده بزرگ مؤثر است، افزود: عوامل محیطی همانند چاقی، بی‌تحرکی، مصرف الکل و دخانیات، گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده مثل کنسروها، سوسیس و کالباس، کمبود ویتامین D و عدم مصرف میوه و سبزیجات تازه، داشتن سندرم‌های ارثی از جمله عوامل خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ را می‌توان نام برد.

فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی با اشاره به اینکه مهمترین اصل در درمان موفق انواع سرطان، خصوصاً سرطان روده بزرگ تشخیص به‌هنگام و سریع بیماری است، تصریح کرد: در میان روش‌های تشخیص سرطان روده بزرگ کلونوسکوپی، بهترین و مهم‌ترین روش غربالگری سرطان کلورکتال است. در این روش لوله بلندی و قابل انعطاف که در سر آن یک دوربین کوچک و یک لامپ تعبیه شده را از راه مقعد وارد روده بزرگ کرده و پزشک متخصص را قادر می‌سازد که تمام بافت روده را به دقت بررسی کند.

مهاجر در خصوص کلونوسکوپی به روش «اند و کاف» گفت: وسیله‌ایی قابل انعطاف و کمکی و بدون ایجاد درد و آسیب به روده برای تشخیص دقیق‌تر و بهتر پولیپ‌های روده بزرگ است. این وسیله بر روی سر کلونوسکوپی سوار می‌شود و دارای دسته‌های پلاستیکی است که در روند انجام کلونوسکوپی این دسته‌ها روی هم می‌خوابند و وقتی در ابتدای کولون قرار می‌گیرد در برگشت این دسته‌ها به صورت اتوماتیک باز شده و باعث کنار زدن چین‌های روده بزرگ می‌شود و پولیپ‌های کوچکی که مخفی شده است را شناسایی می‌کند و با این روش میزان شناسایی پولیپ‌ها را تا ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: اکثر سرطان‌های روده بزرگ از یک پولیپ شروع می‌شوند و وقتی ما بتوانیم پولیپ‌ها را به موقع شناسایی کنیم از ایجاد سرطان‌هایی که در آینده ممکن است در زمینه پولیپ ایجاد شود جلوگیری خواهد شد.

فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی بیان کرد: کلونوسکوپی به روش اند و کاف برای اولین بار است که در کشور و در بیمارستان دکتر علی شریعتی اصفهان وابسته به سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

مهاجر خاطر نشان کرد: این ابزار جنس خاصی دارد و اگر شرکت‌های دانش‌بنیان از روی آن قالب‌سازی کنند و این وسیله ساده، سبک و بدون خطر را در کشور تولید کنند و با هزینه پایین‌تری در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد و می‌توان آن را به راحتی برای بیماران استفاده کرد.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است