کد خبر : 246417
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - 16:19
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

وزیرکشور: در ناآرامی‌های سال گذشته نیروهای انتظامی و امنیتی خویشتنداری کردند

وزیر کشور گفت: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بسیار است اغتشاشات سال گذشته برای آن انجام شد که پیشرفت ایران را می‌دیدند و می‌خواستند مانع آن شوند.

وزیرکشور: در ناآرامی‌های سال گذشته نیروهای انتظامی و امنیتی خویشتنداری کردند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ایسنا نوشت: احمد وحیدی، وزیر کشور روز سه شنبه در گردهمایی روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، افزود: فعالیت سفرا در خارج از کشور، مجاهدت مستمر در دفاع از منافع ملی است. دشمن در شرایط فعلی، جنگی همه جانبه را طراحی و اجرا کرده که حوزه های شناختی، ادارکی و نفوذ در افکار عمومی را هدف گرفته است.

بخشهایی از اظهارات وزیر کشور را در ادامه می خوانید:

  • باید در این حوزه ها، ابتکار عمل و پیشتازی را در دست گیریم، در این جنگ، روایتگری و روایت اول، اهمیت بالایی دارد و دشمن با تسلط رسانه ای و در مقاطعی غفلت داخلی، در ذهن و افکار مردم در اقصی نقاط جهان، تصویری غیر واقعی از ایران عزیز به نمایش درآورده است.
  • سیاست مداران ارشد خارجی هم در تله این محاسبات غلط افتادند و کاملا معلوم بود بدون توجه به واقعیت های کشور، اسیر روایتگری معاندان شده اند.
  • آنها با اختلال محاسباتی و بسیار ناشیانه، وارد کارزار بی فرجامی شدند که شکست محتوم، نتیجه آن بود. هرچند که عادت دارند ضعف های وحشتناک خود را بپوشانند و اجازه نمی دهند روایت صحیحی از مشکلاتشان به گوش مردم برسد.
  •  آمارها به خوبی گویای مشکلات عدیده زنان در اروپا و آمریکا است در حالی که آنها سعی در بزرگنمایی هر نکته ای در کشور ما دارند که گاهی حتی واقعیت بیرونی هم ندارد.
  • در برابر این رفتار دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید فعالانه در میدان جهاد تبیین حضور داشته باشیم،  سفرای عزیز مسئولیت بزرگی در این زمینه بر عهده دارند. امروزه کار رسانه ای و فرهنگی به یک مساله جدی تبدیل شده است.
  • باید در بیان واقعیات کشور و دستاوردهای آن، پیشتاز باشیم. آنها به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی ایران، مقتدر است و دچار تزلزل نخواهد شد اما تمام تلاش آنها بر ایجاد تزلزل بین دوستداران انقلاب اسلامی در جهان است.
  • به حول و قوه الهی، عنایات حضرت ولی عصر(عج)، هدایت های حکیمانه، مستمر و میدانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش دستگاه های ذیربط، هیچ خدشه ای نمی تواند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شود.
  • باید در میدان تبیین و رسانه بیش از پیش فعال باشیم، ما باید برای تنویر افکار عمومی جهان نسبت به جمهوری اسلامی اقدام کنیم.
  • مباحث حقوقی با عناوینی چون کمیته حقیقت یاب در کنار جنگ شناختی و رسانه ای، یک جنگ جدی است. آنها به دنبال واقعیت نیستند و برای فشار بر جمهوری اسلامی، این اصطلاحات را طراحی کرده اند.
  • در اغتشاشات سال گذشته، نیروهای انتظامی و امنیتی خویشتنداری کردند که تعداد شهدا و مجروحان این نیروها گواه آن است، آنها به دنبال اختلافات قومی و ایجاد شکاف با نظام بودند و تبلیغات دروغین زیادی را در این زمینه انجام دادند.
  • جمهوری اسلامی ایران دارای دیپلماسی عدالت خواهانه است،  در این دیپلماسی عدالت خواهانه از همه کسانی که در سراسر جهان تحت ظلم و ستم قرار گرفته اند، حمایت می کنیم.
  • در ایران اتباع خارجی همان یارانه ای را در آرد و نان دریافت می کنند که اتباع ایرانی از آن برخوردارند اما دولتمردان غربی اقداماتی چون دیوار ترامپ در مرز مکزیک، جداسازی فرزند از مادران پناهجو و اتفاقاتی که در دریای مدیترانه رخ می دهد را انجام می دهند. این نگاه ما به حقوق بشر است و دیپلماسی عدالت خواهانه ما باید ترویج شود.
  • در مساله سرمایه گذاری خارجی چه از جانب ایرانیان و چه سرمایه گذاران خارجی آمادگی کامل وجود دارد، برای این کار نماینده ویژه انتخاب شده و استانداران هم این موضوع را در دستور کار دارند. استانداران مرزی علاوه بر این، مسئولیت رسیدگی به مسایل پایانه ها و بازارچه های مرزی را هم بر عهده دارند که باید با جدیت دنبال شود.
  • دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بسیار است اغتشاشات سال گذشته برای آن انجام شد که پیشرفت ایران را می‌دیدند و می‌خواستند مانع آن شوند. جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در حال پیشرفت بوده و افول آمریکا یک واقعیت است که خروج از عراق، افغانستان، سوریه و یمن و ناتوانی در نقش آفرینی درمناسبات منطقه ای، گواهی بر این مساله است.
اخبار مرتبط:
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است
امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سالهای اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است
امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهپادی و موشکی در بالاترین سطح از دقت به نمایش گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است