کد خبر : 245072
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - 13:31
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان برای تابستان ضروری است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری آبفای استان اصفهان با اشاره به کمبود آب شرب در پیک مصرف ۱۴۰۱ گفت: برای مقابله با این چالش در فصل تابستان جاری راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی ضروری است.

راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان برای تابستان ضروری است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مجتبی قبادیان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری آبفای استان اصفهان با اشاره به منابع تأمین‌کننده آب شرب در سطح استان اظهار کرد: در سال‌های اخیر با وجود افزایش متقاضیان آب شرب در سطح شهرها و روستاهای استان با محدودیت منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی مواجه بوده‌ایم.

به نوشته فارس؛ وی با مقایسه حجم آب تولیدی در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۴۰۱ افزود: در سال ۱۴۰۰ میزان حجم آب تولیدی ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه بوده در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافت.

قبادیان در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی را در اصفهان ضروری برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر تأمین آب شرب ۱۰۰ شهر و هزار روستا در استان اصفهان در دستور کار آبفا قرار دارد این درحالی است که ۸۹ درصدآب شرب جمعیت استان از طریق تونل اشترجان تأمین می‌شود و برای دسترسی پایدار و مقابله با حوادث غیرمترقبه در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی در استان اصفهان ضروری به نظر می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری آبفای استان اصفهان با اشاره به کمبود آب شرب در پیک مصرف ۱۴۰۱ گفت: در خرداد و تیر ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۲/۵ مترمکعب بر ثانیه با کمبود آب شرب در سطح استان مواجه بودیم که برای مقابله با این چالش در فصل تابستان جاری راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی ضروری است.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است