کد خبر : 244038
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۸ - 10:24
دسته‌بندی : ورزشی
چاپ

آرامگاه پله در برزیل با تابوتی از طلا / FILM

آرامگاه باشکوه پله در برزیل اخیراً افتتاح شده است. این اسطوره فراموش‌نشدنی و افسانه‌ای فوتبال برزیل در اواخر سال گذشته میلادی در برزیل درگذشت.

آرامگاه پله در برزیل با تابوتی از طلا / FILM

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تکراتو نوشت: به‌تازگی آرامگاهی که پله قهرمان سه دوره فوتبال جهان تحت عنوان عضوی از تیم ملی برزیل در آن آرام گرفته است، در شهر سانتوس افتتاح شده است.

اسطوره فوتبال پله تنها بازیکن تاریخ بوده که سه مرتبه به عنوان بازیکن (در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۷۰) به عنوان قهرمانی جام جهانی نائل شده است. همچنین در سطح باشگاهی نیز پله به مدت ۱۸ سال در تیم سانتوس برزیل بازی کرد و سپس سه سال دیگر برای نیویورک کاسموس آمریکا به عنوان بازیکن فعالیت داشته و در سال ۱۹۷۷ نیز کفش‌های خود را آویخت.

بقایای پیکر پله در یک تابوت طلاکاری شده جای گرفته، همچنین مجسمه‌هایی در اندازه واقعی از او هم در ورودی اتاق قرار گرفته است، البته پوشش کف این آرامگاه با چمن مصنوعی است. لازم به ذکر است که کلیه افراد امکان بازدید از این یادبود را دارند اما پیش از آن ملزم به ثبت‌نام هستند.

آرامگاه باشکوه پله در برزیلآرامگاه باشکوه پله در برزیل

لازم به ذکر است که پله افسانه‌ای در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲ (۸ دی ۱۴۰۱) چشمان خود را برای همیشه بست. در ادامه فیلمی از افتتاح آرامگاه باشکوه پله در برزیل قرار گرفته است.

اخبار مرتبط:
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است

امباپه فوتبالیست‌هایی را که بابت حضور در بازی‌های تیم ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد.

خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند
خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند

خانواده آنخل دی‌ماریا، یکی از چهره‌های مطرح فوتبال آرژانتین، از سوی تبهکاران شهر روزاریو، طی پیام مشکوکی تهدید به مرگ شده‌اند! این پیام یک هفته پس از آن منتشر شد که دی‌ماریا، بازیکن فعلی بنفیکا، تایید کرد که می‌خواهد به دوران حرفه‌ای خود در باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی روزاریو سنترال پایان دهد.

سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت
سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت

مدیر عامل سابق پرسپولیس درباره دلخوری از عادل فردوسی‌پور صحبت کرده و گفته است: «من با عادل تا چند وقت پیش به صورت تلفنی سلام و علیک داشتیم. منتها یک کاری کرد من هم بهش پیام دادم دیگر کاری باهات ندارم و باهات قهر می‌کنم که چرا این حرف را زدید؟ تقریبا یک سال نشده. از یک سال پیش کاری کرد که باعث شد دیگر رابطه‌ای نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است