کد خبر : 241332
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - 10:50
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

دوازدهمین کارناوال سلامت مادران در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیر گروه مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دوازدهمین کارناوال سلامت مادران به مناسبت روز جهانی ماما از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت در اصفهان راه اندازی می‌شود.

دوازدهمین کارناوال سلامت مادران در اصفهان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محبوبه والیانی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: از فردا به مدت سه روز پایگاه‌های ثابت سلامت در ۴ نقطه محروم از شهر اصفهان از جمله حصه جنوبی، زینبیه، قائمیه و شیخ طوسی برپا و از هشت صبح تا ۲ بعدازظهر به مردم این مناطق ارائه خدمت می‌کنند.

به نوشته مهر؛ وی بیان داشت: همچنین در روز ۱۴ اردیبهشت ماه سه پایگاه ثابت یک روزه در سه میدان اصلی شهر از جمله “انقلاب”، “میدان امام حسین” و “میدان نقش جهان” از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر مستقر هستند که شامل حداقل یک ماما و یک عضو هیئت علمی و سه دانشجو هستند.

مدیر گروه مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: شش اتوبوس آذین بندی شده به شعارهای بهداشتی در بزرگمهر، پل خواجو، سی و سه پل، میدان قدس و میدان جمهوری و میدان لاله مستقر و به مردم ارائه خدمات مشاوره و سلامت زنان ارائه می‌شود.

وی گفت: شعار روز جهانی ماما مبنی بر «همه با هم برای تحقق شواهد علمی مامایی» است و شعار ملی از سوی وزارت بهداشت “ماما حامی سلامت خانواده و فرزندآوری است” که بر اساس این شعار نقش ماما در فرزندآوری پررنگ نشان داده شده است و بر پایه اهداف وزارتخانه باید به اینجا برسیم که فرزند سالم برای جوانی جمعیت متولد شود

رئیس اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست به هفته روز جهانی ماما از ۱۱ تا ۱۸ اشاره کرد و گفت: تعداد ماماهای شاغل را ۱۱۰۰ نفر است که در راستای افزایش زایمان طبیعی ماما نقش مؤثری دارد.

زهرا جوانمردی استاندارد سازی خدمات مامایی و رسیدن به این هدف که به ازای هر مادر در حال زایمان یک ماما باشد نیاز به افزایش تعداد ماما است که در برنامه‌های استخدامی وزارت بهداشت قرار دارد.

وی تعرفه گذاری خدمات مامایی را خبر خوشی برای ماما خواند و افزود: در حوزه استانداردسازی و تعرفه گذاری خدمات مامایی دو آیتم کیفی سازی خدمات مامایی است.

وی نقش ماماها را در حوزه مشاوره مؤثر خواند و افزود: آموزش بارداری در قالب کلاس‌های آمادگی برای زایمان و اجرای برنامه “مامای همراه ” در کنار مادر در بیمارستان‌ها در حال اجرا است و ترس و استرس مادران را به هنگام زایمان کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط:
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است
۲۲۱ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: برای مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان۲۲۱ شعبه اخذ رأی پیش بینی شده است.

بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است
بارش شدید باران در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش شدید باران در سطح کشور، نیروهای امدادی هلال احمر به حالت آماده باش درآمدند.

مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور
مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند/ کاهش امنیت حرفه‌ای نیروی کار کشور

رییس کانون کارفرمایان استان اصفهان گفت: مجلس موظف است که شرایط حقوق کارگران را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است