کد خبر : 240840
انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۷ - 22:08
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

کیهان: مقصر گرانی‌ها «رسانه ها» هستند

روزنامه کیهان نوشت:‌ چه خوش‌مان بیاید چه نه، «رسانه» در ایران، یکی از آن دلایلی است که به اندازه خود در بروز معضلات اقتصادی مثل تورم، نقش داشته و به «تورم انتظاری» دامن می‌زند یا به کاهش آن کمک می‌کند.

کیهان: مقصر گرانی‌ها «رسانه ها» هستند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه کیهان در مطلبی رسانه‌ها را عامل مشکلات اقتصادی کشور و تورم معرفی کرد!

این روزنانمه نوشت: ما فکر می‌کنیم، «رسانه» یکی از آن دلایل و عوامل است که این توانایی و ظرفیت را دارد، هم به تورم دامن بزند و هم به کاهش آن کمک کند. اگر قائل به وجود پدیده‌ای مثل «تورم انتظاری» باشیم، درک نکته‌ای که در این نوشتار به‌دنبال تبیینش هستیم، راحت‌تر خواهد بود. چه خوش‌مان بیاید چه نه، «رسانه» در ایران، یکی از آن دلایلی است که به اندازه خود در بروز معضلات اقتصادی مثل تورم، نقش داشته و به «تورم انتظاری» دامن می‌زند یا به کاهش آن کمک می‌کند.

این روزنامه در ادامه مدعی شده است: مهم‌ترین چالش و بزرگ‌ترین مشکل دولت سیزدهم، نه وضعیتی است که از دولت قبل تحویل گرفته بلکه، «عوامل بروز این وضعیت» است. «وضعیت بد» و «یک دهه کم‌کاری» را می‌شود با تلاش و کوشش شبانه‌روزی و پس از چند سال سروسامان داد اما نه وقتی عوامل وضع موجود در فضای یله و رهای مجازی و غیرمجازی از درون و بیرون بدون کوچک‌ترین نگرانی مشغول عملیات و انتحارند. موفقیت دولت انقلابی یعنی پنبه شدن تمام آنچه این طیف طی سال‌ها رشته کرده‌اند. و اینها، راز این همه بداخلاقی سیاسی و رسانه‌ای، سانسور تحولات مثبت و امیدآفرین و نشر دروغ و خبرهای سیاه است. توسعه اقتصادی یک کشور به مقدماتی نیاز دارد و رسانه‌نماهایی که روی اعصاب و روان جامعه رژه می‌روند، سفید را سیاه، خوب را بد و زیبا را زشت و بالعکس جلوه می‌دهند و افزایش تورم و بد شدن معیشت مردم را فرصتی برای احیای خود دیده و برای دامن زدن به آن، دست به هر اقدامی می‌زنند، در پی آنند که توسعه و گشایشی صورت نپذیرد، چه اقتصادی چه غیراقتصادی.

اخبار مرتبط:
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم
انتقاد ۲ نامزد انتخابات مجلس از قالیباف/ مجتبی رحماندوست: رئیس مجلس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم

نامزد دور دوم انتخابات مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی تنها دستگاهی است که رئیس آن نمی‌تواند کسی را عزل کند، این امکان دارد که معاون نظارت، قوانین و کارشناسان خودشان را جابه‌جا کنند، اما یک نماینده مجلس محکم می‌تواند در برابر رئیس مجلس هر چیزی را در چارچوب شرع، قانون و ادب بگوید، رئیس حق ندارد بگوید که تو را یک روز از حضور در مجلس محروم یا عزل می‌کنم. بنابراین ظرفیتی که برای اداره مجلس گذاشته شده است، یک ظرفیت مشارکت عمومی و اداره جمعی هست نه اداره فردی!

معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
معین‌الدین سعیدی: اختلاس چای دبش و باغ ازگُل بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لایحه حجاب کماکان محل بحث جامعه و دولت و مجلس است. روزنامه کیهان نیز می گوید که نیازی به قانون در حوزه‌ی حجاب نداریم و باید رفتار دیگری صورت بگیرد. از سوی دیگر حساسیت جامعه نیز نسبت به مسائل این چنینی باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است.

رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است
رشیدی‌کوچی: مَجلس بعدی، مجلس تسویه حساب‌ها است

یک نماینده مجلس گفت: حدس و پیش‌بینی‌ام این است که مجلس بعدی بیشتر از این درگیر حواشی خواهد بود و تسویه حساب‌های درون حزبی و گروهی انجام خواهد شد. تسویه حساب‌هایی که از الان شروع شده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است