کد خبر : 238929
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۴ - 10:30
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

روند ابتلا به کرونا در اصفهان به سطح ثابت رسیده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا طی یک هفته اخیر به سطح ثابت رسیده است.

روند ابتلا به کرونا در اصفهان به سطح ثابت رسیده است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ پژمان عقدک با بیان اینکه با افزایش موارد ابتلاء به کرونا از اسفند ماه سال گذشته وارد پیک هشتم شدیم، اظهار داشت: روند ابتلاء به کووید- ۱۹ در اصفهان هفته اول و دوم فروردین ماه افزایش یافت.

به نوشته مهر؛ وی بدون اشاره به آمار افزود: برخلاف سه ماه پیش، مرگ و میر ناشی از کرونا طی یک ماه اخیر افزایش یافت و شمار مراجعان با علائم شبیه کرونا نیز روند صعودی داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تست‌های کرونا مثبت از کمتر از پنج درصد به بالای ۴۰ درصد طی دو هفته اول فروردین رسید، خاطرنشان کرد: مجموع افراد بستری در مراکز درمانی استان و بستری‌های بد حال در ICU طی دو هفته اول افزایش داشت اما روند ابتلاء به کرونا در یک هفته اخیر به سطح ثابت رسیده و کاهش یا افزایش نداشته است.

عقدک با بیان اینکه رفت و آمدها و دید و بازدیدهای ایام نوروز وضعیت شیوع کرونا را بدتر کرد، ادامه داد: اکنون نیز با توجه به برگزاری مراسم‌های عزاداری و تجمعات پیش‌بینی می‌شود که آمار ابتلاء افزایش داشته باشد اما امید است که پس از آن کاهش محسوس ابتلاء به کرونا را در کشور شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اینک زیرسویه‌های اُمیکرون از جمله زیر سویه XBB در کشور شیوع یافته و افراد را درگیر می‌کند، اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد از جانباختگان اخیر کرونا در پیک هشتم افراد مُسن یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند و بیشتر افرادی بودند که هیچ واکسن دریافت نکرده بودند و یا از آخرین واکسن آنان بیش از یک سال گذشته بود.

واکسن کرونا را هر سال یکبار دریافت کنید

عقدک با بیان اینکه کرونا همیشگی است و رفتنی نیست، تصریح کرد: باید به زندگی در کنار کرونا عادت کرد و دستکم کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی و بیماری زمینه‌ای دارند باید سالی یک بار واکسن کرونا دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص شباهت علائم حساسیت فصلی بهار و کرونا اُمیکرون، ابراز داشت: تفاوت علائم این دو را بدون انجام آزمایش نمی‌توان تشخیص داد و هر فردی که علائم تنفسی فوقانی مانند اشک ریزش، عطسه و سرفه و بویژه سردرد، بدن درد، گلو درد و تب پیدا کرد باید گفت که کرونا است و فرد باید خود را ایزوله کرده و از تماس با افراد خانواده و اجتماعات خودداری کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از دستکم پنج روز قرنطینه علائم رو به بهبود می‌رود اما اگر بیماری در فردی شدت داشت یا درگیر بیماری زمینه‌ای بود باید به پزشک مراجعه کرده تا با معاینات و آزمایشات لازم روند درمان انجام شود.

مجموع بیماران کووید -۱۹ در کشور تاکنون به هفت میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۲۱ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط:
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان
ایمن‌سازی ۴۰۰ میلیارد تومانی نقاط حادثه‌خیز اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات ملی تأمین شده و برای ایمن‌سازی به ۱۰ برابر این اعتبار نیاز داریم.

موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد
موتورسیکلت ۴ میلیاردی قاچاق در اصفهان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان از افتتاح و آغاز بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است